AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Del Skrevet 16. oktober 2024 Vi har vært sammen i 4 år og skal gifte oss snart. Er det vanlig at et forhold endrer seg etter man blir gift? Jeg kan liksom ikke se for meg at det endrer seg så mye av det alene. Over tid endrer jo forholdet seg uansett. Har deres forhold endret seg etter at dere ble gift? Særlig om dere allerede var sammen i flere år først Anonymkode: 43a6d...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Del Skrevet 16. oktober 2024 Nei. Men som med alle forhold vil en med tiden innse at ting en kjente uro over forsterkes. Og at man ikke kan endre noen. Anonymkode: b3496...006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Del Skrevet 16. oktober 2024 Er du kvinne eller mann, ts? Anonymkode: 253ac...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 16. oktober 2024 #4 Del Skrevet 16. oktober 2024 Om du er usikker på om h*n er den "rette" for deg, om dere ikke har et trygt og stabilt forhold, så ja - da kan det endre seg. Spesielt om du føler deg "fanget" som følge av ekteskapet. Synes man skal være 100% sikker før man gifter seg. Har selv gått på en smell - om jeg noensinne gifter meg igjen så skal det ikke være den minste tvil. Du må jo også være trygg på at partner føler det samme - at dere kommuniserer godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. oktober 2024 #5 Del Skrevet 16. oktober 2024 Nei, overhodet ikke, men så er vi jo nygifte også. Samtidig, ingen av oss har følt på uro eller usikkerhet, så for meg er det veldig vanskelig å forestille meg. Følelsen av å være gift nå er ganske annerledes enn da jeg giftet meg med min eksmann. Det er to helt forskjellige verdener (han var voldelig, og jeg giftet meg for å komme meg ut av forholdet, ironisk nok). Nå føles det bare trygt, godt og veldig, veldig fint. Det føles sikkert og fint, at det er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #6 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det kan endre seg for deg mentalt....at nå er du låst, skal være for alltid. Sett nok eksempel på det, lange samboerforhold som brytes kort tid etter de ble gift. Anonymkode: ce066...8fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Del Skrevet 16. oktober 2024 Nei. Eneste som har endret seg i løpet av årene er jo oss som person. Men ikke som par hvis du forstår. Vi var veldig unge når vi møttes. Så vi har voks en del. Anonymkode: d35c7...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Del Skrevet 16. oktober 2024 Et forhold blir veldig sjelden bedre etter et giftemål. Er du i tvil nå, så dropp det. Anonymkode: 11882...658 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 16. oktober 2024 #9 Del Skrevet 16. oktober 2024 Forholdet forandrer seg ikke. Det eneste som forandrer seg når du gifter deg er synet ditt. Kjerlighet gjør deg blind, ekteskapet gir deg synet tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #10 Del Skrevet 17. oktober 2024 På ingen måte. Men vi har tullet mye med at når man blir gift så slutter man å ha sex osv. Men forhold er jo i stadig utvikling, og det skal ikke være vanskelig om man har et godt forhold. Anonymkode: 87a39...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #11 Del Skrevet 17. oktober 2024 Vårt forhold var akkurat det samme etter at vi giftet oss. Men da vi giftet oss hadde vi kjent hverandre i nesten 10 år. Bodd sammen i 6 år. Hadde barn sammen allerede. I tillegg til at vi hadde et lite og enkelt bryllup og brukte lite tid og penger på det. Så vi fikk ingen overraskelser etter bryllupet fordi vi ikke kjente hverandre bra nok, og opplevde ingen krangler eller anger rundt selve bryllupet. At folk kan forandre seg ganske kjapt etter et bryllup dersom man har vært sammen ganske kort tid, tror jeg gjerne. Både i positiv retning (bli mer "trygg" på partneren) og i negativ retning (føle at "nå er jeg i mål så nå trenger jeg ikke å vise bare mine gode sider lenger"). I tillegg kjenner vi vel alle noen som har fått bryllupsdagen helt eller delvis ødelagt, enten det var på grunn av dårlig planlegging eller ufine gjester eller bare uenighet rundt hele opplegget. Sånt er vanskelig å komme over i etterkant og kan føre til mye vonde følelser i starten av ekteskapet. Anonymkode: ba681...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #12 Del Skrevet 17. oktober 2024 Nei, vi har hatt det like fantastisk helt siden dagen vi møtte hverandre for 4 år siden. Vært gift i et år nå 🥰 Anonymkode: 9887d...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skriblerinna Skrevet 17. oktober 2024 #13 Del Skrevet 17. oktober 2024 For oss har ekteskapet gitt litt mer trygghet. Det er jo bare å skille seg så klart, men over tid har det å være gift gitt en slags sterkere følelse av at vi har valgt hverandre og forplikter oss til å jobbe oss gjennom vanskeligheter. Men det kan hende hadde skjedd uten giftemålet også, bare ved at tiden har gått og gjort oss mer solide. Jeg liker å være gift jeg 😄 liker å si «mannen min» til andre og ikke bare kjæresten. Men det er romantikeren i meg da. Vi hører liksom enda mer sammen som gift. Vært gift i tre år nå, sammen i snart seks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #14 Del Skrevet 17. oktober 2024 Nei, ikke mellom oss. Men merket jo godt at vi i ulike sammenheng ble sett på som mer seriøse. Og i større grad ble sett på som en familie. Og så er også den juridiske siden av det en trygghet. Føles godt å vite at vi er hverandres nærmeste familie i enhver sammenheng. Anonymkode: b8125...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #15 Del Skrevet 17. oktober 2024 Vi var sammen i mange år før vi gifta oss. Så var han utro. Anonymkode: d8a59...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #16 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har vært sammen i 4 år og skal gifte oss snart. Er det vanlig at et forhold endrer seg etter man blir gift? Jeg kan liksom ikke se for meg at det endrer seg så mye av det alene. Over tid endrer jo forholdet seg uansett. Har deres forhold endret seg etter at dere ble gift? Særlig om dere allerede var sammen i flere år først Anonymkode: 43a6d...c2d Vi var kun sammen et år før vi giftet oss, og vi flyttet ikke sammen før 3-4 uker før bryllupet. Kan ikke si at noe forandret seg så mye etter at vi ble gift. Største umiddelbare forandringen var vel at vi kunne ha sex med god samvittighet. Vi er oppdratt til å vente med sex til vi er gift, og vi prøvde på det, men det røk da vi flyttet sammen kort tid før bryllupet, og det plaget spesielt kona ganske betydelig. Det var nok en langt større forandring å få barn, enn å bli gift. Nå har vi feiret 25 års bryllupsdag, og vi har det fortsatt fint sammen. Anonymkode: 3e077...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. oktober 2024 #17 Del Skrevet 17. oktober 2024 Høyeheler skrev (14 timer siden): Forholdet forandrer seg ikke. Det eneste som forandrer seg når du gifter deg er synet ditt. Kjerlighet gjør deg blind, ekteskapet gir deg synet tilbake. Dette skjønte jeg egentlig ikke. Er ikke noe fasit på slikt. Virker som at de som er sammen med en person som har holdningen at man først viser solsiden og så kan bli slapp angående å ivareta partner og forhold godt har noen milepæler hvor partner/de selv bare slutter med å være en god partner. Når man flytter sammen, eller når man kjøper bolig sammen, eller når man gifter seg eller når man får barn. Da er man imidlertid allerede sammen med (eller er selv) en person som har såpass dårlig relasjonsforståelse at man har det i seg å tro at kjærlighet kan gå på dritt, bare man sikret seg vedkommende først. Det vil selvfølgelig gå galt, men da er også holdningen og læringen dårlig i utgangspunktet, bare skjult i starten. Alle er ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå