AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #81 Del Skrevet 30. oktober 2024 Fru Uperfekt skrev (På 16.10.2024 den 16.58): Er i 50 årene og er velsignet og forbannet med tykt hår så kommer til å holde på mitt ned til korsryggen hår enda noen år til. Men det må stelles mer nå og glemmer jeg natthette så er det fort bare kaos Hva er natthette? Slik som bestemoren til Rødhette har i eventyret?😃 Anonymkode: 48835...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2024 #82 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva er natthette? Slik som bestemoren til Rødhette har i eventyret?😃 Anonymkode: 48835...be9 Feks https://www.elkjop.no/product/personlig-pleie-skjonnhet-og-velvare/motetilbehor/klar/sovehette-natthette-one-size-sort/508335 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #83 Del Skrevet 30. oktober 2024 Million skrev (På 16.10.2024 den 16.48): Jeg er i femtiårene og har ingen planer om å klippe meg kort. Jeg har fremdeles langt hår. Skal sies at jeg alltid går med det i hestehale da, ikke løst, fordi det er blitt tynnere med alderen. Men jeg makter bare ikke å ha kort hår, grøsser ved tanken. Har noen venninner i samme alder som har skulderlangt til langt hår, men ingen med helt kort "konehår". Hvis du alltid går med håret i hestehale, hvorfor har du langt hår da? Det er jo ingen som virkelig ser håret ditt, ikke du engang. AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 14.07): Eneste gang jeg har hatt kort hår var da jeg var nysingel og desperat. I ettertid så jeg hvor stygt det var. Jeg syns damer med kort hår er så kjedelige, alle er like. Anonymkode: 18648...125 Her er jeg uenig med deg. Jeg synes det finnes mange flere frisyrer for damer med krot hår enn langt hår. De fleste med langt har er relativt like. Men så har sikkert ikke jeg stemmerett, som aldri noen sinne i mitt over 50 -årige liv har hatt langt hår. Det lengste jeg har hatt var på videregående, der jeg sparte i 3 år og da gikk håret ned på skuldrene mine og kunne endelig settes opp i en liten hestehale. Etter jeg fikk barn har jeg fått masse kommentarer fra alle frisører jeg har hatt om hvor tykt hår jeg har, og at jeg virkelig kler å ha det kort. Mulig de kun sier det som passer kunden, men veldig rart om alle er like på det området. Ingen har noensinne foreslått at jeg skal spare til langt hår. Og det rare er at jeg har hatt flere langvarige forhold i livet mitt, trass min "mandige" og like fine hårfrisyre, og at jeg sminker meg 3 ganger i året. Hvem skulle trodd det. Anonymkode: c353b...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #84 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 12.08): Du vet, da jeg var ung, hørte jeg alltid at godt gifte kvinner over viss alder, ja, de slutter å ta være på seg selv, lar seg selv forfalle. Legger på seg, klipper håret, slutter å bruke sminke, bruker feil BH, osv, det vanlige, samme som TS nevner. Jeg har selvsagt tenkt at jeg kommer aldri til å bli slik. Jeg blir annerledes! Men jeg har nå blitt 43. Det er endringer med kroppen, som fikk meg til å skjønne mer. Håret ja, jeg har fortsatt langt hår, jeg har tjukt hår, det har jeg alltid hatt, håret er min sterke side. Men jeg merker jo at håret mitt har blitt mye tørrere. Jeg har grått hår og må farge, men håret tåler ikke farging like bra som før, blir veldig slit, ser ikke like bra, krever mer vedlikhold. Selv med dyre sjampo, masker osv. Jeg ser at det er muligens ikke mange år igjen at jeg kommer til å gidde å ha langt hår. Hva med sminke da? Nei, jeg har fått rosacea. Jeg tåler sminke veldig dårlig, selv om jeg prøver med dyre, hypoallergene produkter, det klør, huden blir rød, øyene hovner og rener. Jeg sminker meg fortsatt for jobb men det koster meg en del ubehag i de 8-9 timene jeg har sminken på. Jeg bruker ikke sminken hvis jeg ikke må. og, jeg kan selvsagt ikke lengre bruke pushup eller spiler-bh, det gjør for vondt. Det er visst hormonelt, og vanlig, og ikke noe å gjøre med, i følge min fastlege. Og vekt da. Jeg er ikke overvektig. Men altså, ikke tro at jeg er tynn. Magen har vokst, og det er på bekostning av rumpe og pupper, for å si det sånn. Jeg trener litt for å holde meg i form, men å ha kroppen som 20-åring er jo bare glemme, spesielt etter å ha fått barn. Alt dette fikk jo meg til å skjønne. Det er patriarkat som har overbevist unge oss at "kvinner er bare late". Neida, kvinner 40+ er ikke late, og ikke stygge. Voksne damer med sine helseproblemer, og nei, vi kan ikke se ut som vi er 20 lengre. Det går jo ikke. Anonymkode: 063be...8d6 Er så enig i mye av det du skriver. Huff, å bli eldre er ikke for pyser 😅 Prøver å tenke at ungdommelig utseende som voksne har vi faktisk bare en kort tid i livet. Og det burde ikke være så førende som det på mange måter er. Ps. Med tanke på rosacea og sminke, har du prøvd IT Cosmetics CC-cream? Den har gode ingredienser, og jeg vet om flere som tåler den med rosacea. Anonymkode: 6be26...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå