Gå til innhold

Hvorfor har nesten ingen eldre damer langt hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal dø med mitt lange hår!!

Anonymkode: 15ed4...71f

Samme her!

Tenker det blir knute med grått eller hvitt nakken når jeg blir gammel - som Rose i Titanic 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Rart at alle disse unge jentene tror at moren deres vil ha samme hår som deg om de slutter å farge 

Anonymkode: 09f5a...f5d

Tingen er vel at de ser at grått hår kan være både pent og kledelig. ;) Det er noe krampaktig over de som farger håret når de er både 60 og 70 og samtidig påstår at de ikke har blitt grå enda.

Anonymkode: dc6c9...750

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det ser ikke spesielt bra ut med gamle menn med viker og sure tryner. Vil de se gubbete ut?

(De eldre kvinnene som jeg kjenner godder ikke farge langt hår, da det er dyrere å vedlikeholde, og blir tørrere of vanskeligere å holde pent. Sminke er også et prosjekt som tar unødvendig tid. Kan folk ikke få lov til å eldes naturlig uten å måtte kritiseres?)

Anonymkode: de535...9fd

Men eldes naturlig... Da kan de jo droppe å farge håret også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (14 timer siden):

Er kanskje noe med at man får høre fra man er forholdsvis ung at langt hår gjør eldre kvinner dratt i ansiktet. 

Det har jeg aldri hørt, men hadde ei kollega en gang som sa at kvinner over 50 var for gamle til å ha langt hår.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 og har langt, tykt rødt hår. Regner med at jeg ikke klipper det igjen. ☺️

Anonymkode: 5d981...33b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det ser mye finere ut med en dame som har langt hår nedover skuldre og rygg enn en som er helt kortklipt. De ser og mindre feminin ut i ansiktet når de blir eldre. Men er jo såklart opp til enhver å se ut som de vil. Om det er så veldig pent er en annen sak... 

Anonymkode: eef31...1ce

Det er ikke lenge siden jeg snakket med en gammel lærer av meg, og hun hadde "bevart" sitt lange hår, bare det at nå er hun tydelig blitt eldre, og med det flagrende, lange håret, så hun nesten ut som en trollkjerring. Ikke ondt ment, hun er ei flott dame, men hun hadde vært mye finere med å ha håret kortklippet og velstelt.

Alt til sin tid. Vi endres ettersom vi blir eldre alle sammen, og det du var fin i når du var 20-50, det er du nødvendigvis ikke så pen med når du er 60-90.

Anonymkode: 40900...2a7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tingen er vel at de ser at grått hår kan være både pent og kledelig. ;) Det er noe krampaktig over de som farger håret når de er både 60 og 70 og samtidig påstår at de ikke har blitt grå enda.

Anonymkode: dc6c9...750

Det er faktisk ikke alle som har grått hår selvom de er oppi årene. Håret mitt er brunt fremdeles til tross for at jeg er over 60. Men uansett om håret mitt ikke er grått så ser jeg at jeg ikke kler håret hengende løst lenger. Har klippet håret i en bob-frisyre som letter håret litt, samtidig som jeg kan ta det i en hale eller knute i nakken når jeg vil ha det helt vekk. 
Kommer aldri til å la håret vokse langt mer selvom det er tykt og fint. Ansiktet mitt er ikke 30 år lenger så da velger jeg frisyre som passer ansiktet mitt. 

Anonymkode: 16fe6...e32

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung på 80-tallet var det mye større variasjon i frisyrene til kvinner enn det er nå. Da var det mange flere som hadde fine, korte frisyrer. Nå har omtrent alle langt hår. Jeg har selv aldri hatt langt hår. Nå er jeg 62 og har en bob som rekker meg nesten til skuldrene. Det er ikke alle som ser på langt hår som obligatorisk for kvinner. 

Anonymkode: 825cc...f22

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at håret vokser ikke så fort når man blir eldre........da må man i såfall gjøre en innsats for å stimulere til økt hårvekst.....

Anonymkode: 30c78...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er 60 og har fortsatt langt hår, men hun tenkte å klippe det kort. Fordi det er blitt mye tynnere, og er svært skadet og pistrete etter all fargingen. 

Anonymkode: 34151...61d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gang jeg har hatt kort hår var da jeg var nysingel og desperat. I ettertid så jeg hvor stygt det var. Jeg syns damer med kort hår er så kjedelige, alle er like. 

Anonymkode: 18648...125

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det ser ikke bra ut når damer over 50+ klipper håret kort og ikke går med sminke. Vil de se mer maskuline ut? 

Anonymkode: eef31...1ce

Bruker du sminke? 

Er håret ditt det samme i femtiårene som i tyveårene?

Hårfjerning? Farging av hår, hud etc?

Hvis ikke, hvorfor ikke det?

Anonymkode: 33052...bd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eneste gang jeg har hatt kort hår var da jeg var nysingel og desperat. I ettertid så jeg hvor stygt det var. Jeg syns damer med kort hår er så kjedelige, alle er like. 

Damer med langt hår er også like - hvorfor er ikke det kjedelig?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ikke spesielt bra ut med gamle menn med viker og sure tryner. Vil de se gubbete ut?

(De eldre kvinnene som jeg kjenner godder ikke farge langt hår, da det er dyrere å vedlikeholde, og blir tørrere of vanskeligere å holde pent. Sminke er også et prosjekt som tar unødvendig tid. Kan folk ikke få lov til å eldes naturlig uten å måtte kritiseres?)

Trådstarter har et godt poeng. Mange godt voksne damer lengre sør i Europa har fremdeles langt hår/og eller sminke, lakkerte negler etc.

Samme med menn, spesielt sør i europa er de flinkere til å kle seg enn norske menn. Da er andre land med vinter og kuldegrader inkludert.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Damer med langt hår er også like - hvorfor er ikke det kjedelig?

Langt hår kan man variere med oppsett, noen har jevnt langt, noen har oppklippet, noen har skulderlangt, noen har veldig langt osv osv. Ikke mye likt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke dyrere å farge langt hår enn kort?

Jeg er 60 år med hår halvveis ned på ryggen. Jeg farger kun etterveksten hver 6. uke. Håret mitt er meget enkelt å stelle. Jeg vasker det en gang i uka. Lar det lufttørke. Har alltid håret hengende løst. Det er sjelden det floker seg, så jeg børster det bare om morgenen. Håret har naturlige bølger, og jeg får veldig mye skryt av det. Folk tror gjerne at jeg er i 40-årene eller yngre. Det skyldes også at jeg er slank og uten rynker.

Anonymkode: f045e...2d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva faen er problemet? Skal man leve som objekt hele føkkings livet? 

Anonymkode: 8a46e...788

Hvorfor så sint Trådstarter har et poeng. Se lenger sør i europa, der er både kvinner og menn blant annet flinkere til å kle seg og ta vare på seg selv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme grunn til at jeg som ung må ha kort hår; tynt hår som knekker fort og blir dritstygt når det kommer noe over skulderlengde 🥲

Anonymkode: 8b26d...3a3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må engasjere deg i noe mer nyttig enn å kritisere eldre damer. Mamge har vanskelig eller tynt hår, så det ser ikke bra ut når det er langt. I tillegg faller det enda lettere ut når det er langt, for det er flere ting som drar i det og gnisser på det. Kanskje er de ferdig med den perioden i livet der de har tid, energi eller lyst til å bruke masse tid på håret, og har heller lyst til å tenke på det så lite som mulig. Hva enn det er, hvilken mening du har om det er ikke nyttig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Langt hår kan man variere med oppsett, noen har jevnt langt, noen har oppklippet, noen har skulderlangt, noen har veldig langt osv osv. Ikke mye likt. 

Det finnes da masse ulike korte frisyrer.

Jeg synes neste alle unge jenter har akkurat samme frisyre - langt hår i hestehale.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...