AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det ser ikke bra ut når damer over 50+ klipper håret kort og ikke går med sminke. Vil de se mer maskuline ut? Anonymkode: eef31...1ce 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det ser ikke spesielt bra ut med gamle menn med viker og sure tryner. Vil de se gubbete ut? (De eldre kvinnene som jeg kjenner godder ikke farge langt hår, da det er dyrere å vedlikeholde, og blir tørrere of vanskeligere å holde pent. Sminke er også et prosjekt som tar unødvendig tid. Kan folk ikke få lov til å eldes naturlig uten å måtte kritiseres?) Anonymkode: de535...9fd 27 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Del Skrevet 16. oktober 2024 De har mest sannsynlig feminine menn som er usikre, oppfører seg som kravstore divaer, tar lite ansvar og oppfører seg som forvokste babyer. Når menn er helt ubrukelige og ikke trygger kvinnelig partner med sin maskuline energi, slik at kvinnen kan lene seg tilbake i sin feminine energi, så må kvinnene være maskuline for å oppnå tilstrekkelig nivå av trygghetsfølelse og ro, samt orden i heimen. Evt. så er de drittlei av å pynte seg for blinde øyne eller bare liker å ha kort hår. Anonymkode: 7f99a...c93 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #4 Del Skrevet 16. oktober 2024 Langt hår bør være glansfullt og tykt, de fleste "gamle" damer har ikke det. Anonymkode: c94a5...58b 15 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #5 Del Skrevet 16. oktober 2024 Mange eldre får tynt hår. Selv har jeg altid hatt kort hår. Håret er tynt, knekker lett og som frisøren min sa da jeg prøvde å spare til lang virket det pistrete og så nesten ut som jeg ikke hadde hår. Og dermed mye penere å da ha kort Anonymkode: 793cd...070 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #6 Del Skrevet 16. oktober 2024 Håret blir gjerne tynnere jo eldre man blir, så vi har ikke det fyldige håret vi en gang hadde. Da er det bedre med kortere hår, men man kan jo uansett se velstelt ut. Sminke er det ikke alle som bruker og det må de bestemme selv. Anonymkode: 335a2...2de 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg skal dø med mitt lange hår!! Anonymkode: 15ed4...71f 7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 16. oktober 2024 #8 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det er nå din mening. Det er ikke mer maskulint for kvinner å ha kort hår, enn det er for menn å ha langt. Og den holdningen om at kvinner alltid skal bruke sminke for å forsøke å se mest mulig vakre ut, syns jeg er forkastelig. Man er vakker uten sminke også. Hår blir ofte pistrete og tynt når man blir eldre. Og grått. Et helvete å vedlikeholde med all slags farging og kurer i forsøk på at det skulle sett mest mulig "ungt" ut, for du ville nok klart å klage på det om langt hår hadde sett gammelt ut også, vil jeg tro. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. oktober 2024 #9 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg er i femtiårene og har ingen planer om å klippe meg kort. Jeg har fremdeles langt hår. Skal sies at jeg alltid går med det i hestehale da, ikke løst, fordi det er blitt tynnere med alderen. Men jeg makter bare ikke å ha kort hår, grøsser ved tanken. Har noen venninner i samme alder som har skulderlangt til langt hår, men ingen med helt kort "konehår". 5 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #10 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hva er "gamle" damer? Og hva er "langt" hår? Jeg er pluss/minus 60, har hår som rekker rett nedefor skuldrene og det er natutlig grått. Er mange unge jenter som har sagt, etter at de har sett mitt hår, at de skal be moren slutte å farge. Håret mitt er forresten like tykt og vokser like raskt som da jeg var yngre. Sminke gidder jeg ikke til hverdags, men jeg sminker meg litt hvis det er en eller annen anledning. Anonymkode: dc6c9...750 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 16. oktober 2024 #11 Del Skrevet 16. oktober 2024 (endret) Er kanskje noe med at man får høre fra man er forholdsvis ung at langt hår gjør eldre kvinner dratt i ansiktet. Endret 16. oktober 2024 av Ulven 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg har ikke hatt langt hår siden jeg var 30,nå er jeg snart 70.Grunnen til det var,og er at jeg ikke kler langt hår.Håret mitt er like tykt som før,nå er det helt hvitt.Det er jeg fornøyd med,sluttet å farge det for noen år siden.Det er ikke fint med gråmelert,pistrete hår på damer over 50. Anonymkode: 34204...b3d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Del Skrevet 16. oktober 2024 Fordi det er vanskeligere å vedlikeholde. Dessuten er langt hår kun pent når det er tykt og glansfullt Anonymkode: e5ff4...651 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #14 Del Skrevet 16. oktober 2024 Når man blir eldre vokser håret langsommere, mange opplever også at det blir tynnere. Dermed blir det vanskeligere å holde langt hår fint. Dersom man farger håret for å skjule grå hår vil det være dyrere hvis man har lengre hår. Det vil også slite mer på håret, slik at det blir veldig vanskelig å holde langt hår fint. I tillegg har mange eldre både helseproblemer og forpliktelser som gjør at de prioriterer ned å stelle langt hår. Lengre hår tar lengre tid å vaske, børste og sette opp. Det krever mer mobilitet i hender og skuldre. Langt hår er tyngre for nakke og rygg. Dersom man blir sengeliggende eller pleietrengende er langt hår upraktisk. Det er vanskeligere for andre å stelle, og hvis man ikke får stelt håret vil det bli håpløst sammenfloket. Anonymkode: c2a26...d3c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. oktober 2024 #15 Del Skrevet 16. oktober 2024 Er i 50 årene og er velsignet og forbannet med tykt hår så kommer til å holde på mitt ned til korsryggen hår enda noen år til. Men det må stelles mer nå og glemmer jeg natthette så er det fort bare kaos 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #16 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg tenker at en skal få ha hår og sminke akkurat sånn en vil. Om du synest en eldre dame med kort hår ikke ser pent ut, men hun er fornøyd. Hvorfor skal du bry deg om det? Anonymkode: dc6fd...3f8 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #17 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hva faen er problemet? Skal man leve som objekt hele føkkings livet? Anonymkode: 8a46e...788 15 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #18 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det ser ikke bra ut når damer over 50+ klipper håret kort og ikke går med sminke. Vil de se mer maskuline ut? Anonymkode: eef31...1ce De har blitt trygge på seg selv og har ikke behov for at folk som du skal tenke at de ser bra ut. Yngre kvinner har ikke samme selvsikkerhet og må ta i bruk alle grep de kan for å se så fine som mulig ut. Anonymkode: 5dba4...556 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #19 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva er "gamle" damer? Og hva er "langt" hår? Jeg er pluss/minus 60, har hår som rekker rett nedefor skuldrene og det er natutlig grått. Er mange unge jenter som har sagt, etter at de har sett mitt hår, at de skal be moren slutte å farge. Håret mitt er forresten like tykt og vokser like raskt som da jeg var yngre. Sminke gidder jeg ikke til hverdags, men jeg sminker meg litt hvis det er en eller annen anledning. Anonymkode: dc6c9...750 Rart at alle disse unge jentene tror at moren deres vil ha samme hår som deg om de slutter å farge Anonymkode: 09f5a...f5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #20 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har blitt trygge på seg selv og har ikke behov for at folk som du skal tenke at de ser bra ut. Yngre kvinner har ikke samme selvsikkerhet og må ta i bruk alle grep de kan for å se så fine som mulig ut. Anonymkode: 5dba4...556 Det ser mye finere ut med en dame som har langt hår nedover skuldre og rygg enn en som er helt kortklipt. De ser og mindre feminin ut i ansiktet når de blir eldre. Men er jo såklart opp til enhver å se ut som de vil. Om det er så veldig pent er en annen sak... Anonymkode: eef31...1ce 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå