Gå til innhold

Intens svettelukt i lysken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en intens svettelukt i lysken og har prøvd alt med og vaske meg mye, vaske meg mindre, med såpe eller uten såpe. Jeg kan lukte svette med en gang jeg kommer ut av dusjen eller bare er i litt bevegelse… Begynner å bli lei og aner ikke hva jeg skal gjøre mer. Det går ut over sexlivet da jeg ikke ønsker å la noen gå ned på meg eller la noen ta på meg nedentil.  Til info er jeg ikke alltid glattbarbert og merker egentlig ikke stor forskjell om jeg er det eller ikke (har aldri full «busk»).

Er det noen som har slitt med det samme og har noen tips? jeg trenger desperat hjelp og finner ingen svar på nett når jeg søker..

Anonymkode: 8d08f...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har en intens svettelukt i lysken og har prøvd alt med og vaske meg mye, vaske meg mindre, med såpe eller uten såpe. Jeg kan lukte svette med en gang jeg kommer ut av dusjen eller bare er i litt bevegelse… Begynner å bli lei og aner ikke hva jeg skal gjøre mer. Det går ut over sexlivet da jeg ikke ønsker å la noen gå ned på meg eller la noen ta på meg nedentil.  Til info er jeg ikke alltid glattbarbert og merker egentlig ikke stor forskjell om jeg er det eller ikke (har aldri full «busk»).

Er det noen som har slitt med det samme og har noen tips? jeg trenger desperat hjelp og finner ingen svar på nett når jeg søker..

Anonymkode: 8d08f...d0d

Hva sier legen din?

Anonymkode: 5fc35...bfb

Skrevet

- Bruk undertøy og bukser i lette naturmaterialer

- Bruk en mild deodorant i lysken

- Vask deg med Basiron eller liknende. Benzoyl peroxide hemmer bakterievekst, som gjør at svette lukter

Anonymkode: 644b6...474

• Liker 2
Skrevet

Vask med en klut i dusjen.

Anonymkode: 65cc7...e62

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt at Hibiskrub fra apoket skal være bra for dette.  Den er bakteriedrepende og det er bakterier som lager lukt. Skal kjøpe det selv for å se om det kan holde meg lengre "fresh" nedentil.  

Anonymkode: afb0a...d58

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vask med en klut i dusjen.

Man må selvsagt vaske seg med såpe i dusjen, men klut er irrelevant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt at Hibiskrub fra apoket skal være bra for dette.  Den er bakteriedrepende og det er bakterier som lager lukt. Skal kjøpe det selv for å se om det kan holde meg lengre "fresh" nedentil.  

Anonymkode: afb0a...d58

Dette er ikke ment for daglig bruk.

Skrevet

Du har vel ikke sopp da?

Anonymkode: ab5dc...2e9

Skrevet

Jeg har selv dette problemet nå i graviditeten. Bruker aluminiumfri deodorant spesielt pga at jeg er gravid da, men synes det hjelper litt med deodorant i lysken. Og så er det lurt med bukser og truser i pustende stoff, evt å gå mer i kjoler og strømpebukse.

Anonymkode: 07a44...17e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har vel ikke sopp da?

Sopp lukter ikke svette.

• Nyttig 1
Skrevet

Prøvd noe ala "Below The Belt Gel for Fresh & Dry Balls"? Vi har en sånn hjemme, som bare har blitt liggende. Slet med svette i lysken og under brystene i sommer, og synes det hjalp. 

Anonymkode: 37aab...e80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sopp lukter ikke svette.

Nei, men det lukter sterkt og TS har kanskje ikke skjønt at det er sopp og ikke svettelukt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Klut og andre hjelpemidler er ikke irrelevant når det kommer til å vaske kroppen. Du får ikke fjernet alt av svette, lukt, død hud og annet gris med bare såpe og hender.

Anonymkode: e5405...3e0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Prøvd noe ala "Below The Belt Gel for Fresh & Dry Balls"? Vi har en sånn hjemme, som bare har blitt liggende. Slet med svette i lysken og under brystene i sommer, og synes det hjalp. 

Anonymkode: 37aab...e80

Hvorfor ikke bare bruke noe som har dokmentert effekt, som benzoyl peroxide?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men det lukter sterkt og TS har kanskje ikke skjønt at det er sopp og ikke svettelukt.

Nei, sopp lukter ikke sterkt. Kanskje du tenker på bakteriell vaginose?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, sopp lukter ikke sterkt. Kanskje du tenker på bakteriell vaginose?

Sopp i lysken lukter, jo. Hatt det selv og det lukter veldig sterkt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du tenker på bakteriell vaginose?

Har hatt BV også og vet veldig godt forskjellen på BV og sopp i lysken :)

Skrevet

Er du overvektig så kan det bli fuktig om du ikke tørker deg godt nok etter dusjen, prøv å bruke babypudder etter tørken, om du da ikke har sopp, har du noe utslett på eller rundt lysken ? 

Anonymkode: 0a208...496

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei det er det ikke, fordi man får vekk svetten skikkelig med klut og såpe, det gjør man ikke med bare såpe.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker antiperspirant i lyskepartiet. Funker superbra mot svette.

Anonymkode: 81327...41b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...