Gå til innhold

Generell studiekompetanse.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Jeg går VG2 nå, for å bli helsesekretær. Men jeg har ikke egentlig lyst. Jeg går fordi jeg vil ha generell studiekompetanse. Kan jeg gjøre det på en annen måte? Bare nødvendige fag, ikke de helsefagene. 

Er så lang ventetid hos veileder og jeg vil møte forberedt. Er det ikke noen mulighet så lar jeg være, da går jeg ferdig helsesekretær men jeg synes det er vanskelig å studere noe jeg ikke brenner for. 

Anonymkode: 7b51a...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg går VG2 nå, for å bli helsesekretær. Men jeg har ikke egentlig lyst. Jeg går fordi jeg vil ha generell studiekompetanse. Kan jeg gjøre det på en annen måte? Bare nødvendige fag, ikke de helsefagene. 

Er så lang ventetid hos veileder og jeg vil møte forberedt. Er det ikke noen mulighet så lar jeg være, da går jeg ferdig helsesekretær men jeg synes det er vanskelig å studere noe jeg ikke brenner for. 

Det lureste du gjør er å gå ferdig året du har begynt på og ta vg3 påbygg neste år. Da kan du vise framtidige arbeidsgivere at du  gjennomfører det du begynner på.

Anonymkode: 83b13...000

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lureste du gjør er å gå ferdig året du har begynt på og ta vg3 påbygg neste år. Da kan du vise framtidige arbeidsgivere at du  gjennomfører det du begynner på.

Hvor lang tid tar påbygg? Det er ett år sånn at jeg er ferdig til samme tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Snakk med rådgiverne dine på skolen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kryssløp, forresten? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor lang tid tar påbygg? Det er ett år sånn at jeg er ferdig til samme tid?

Påbygg tar et år, så det blir tilsammen tre år på vgs. Samme som de som velger studieforberedende linjer. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, kom på en ting. Kan jeg ta noe som privatist?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ååå, kom på en ting. Kan jeg ta noe som privatist?

ts

Det kan du selvfølgelig, men jeg ser ikke helt hva du oppnår med det. Offentlig skole er gratis, men å ta fag som privatist koster penger. De fleste har også godt utbytte av å følge undervisning og ha en struktur noen har planlagt, og isteden for å lese alt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan du selvfølgelig, men jeg ser ikke helt hva du oppnår med det. Offentlig skole er gratis, men å ta fag som privatist koster penger. De fleste har også godt utbytte av å følge undervisning og ha en struktur noen har planlagt, og isteden for å lese alt på egenhånd.

Jeg gjør alt på egenhånd uansett. Men hjemme kaster jeg ikke bort tiden på en skikkelig kjip skoledag. Har ingen venner og jeg må jobbe på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...