AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg har en psykisk historie med depresjon og bipolarlidelse. Jeg har den siste tiden opplevd stemmer og hallusinasjoner. Stemmen heter Johnny og det høres ikke ut som min egen stemme som bare tenker/snakker til meg selv. Alikevel er jeg ikke redd og fornuften mon vet at det jeg hører ikke er realitet. Jeg har hallusinasjoner, men jeg vet også her at når jeg opplever dette at det ikke er riktig. Jeg blir fascinert over formasjonene som dannes foran øynene mine. Blir aldri redd fordi jeg vet det er psyken som spiller meg er puss. Noen andre med erfaringer? Jeg lever et fornuftig liv utenom dette. Er ikke psykotisk. Anonymkode: d4426...b5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Skrevet 16. oktober 2024 Hvorfor hallusinerer du har du noen diagnose? Hva slags medisiner tar du? Vet noen medisiner kan gi hallusinasjoner. Anonymkode: cecf8...6fc
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Skrevet 16. oktober 2024 Ja, jeg tror det er medisiner. Imovane og serequel. Opplevelsene er sterkest før innsoving, men også ellers på dagen. Kjenner meg av og til paranoid. Anonymkode: d4426...b5e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #4 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, jeg tror det er medisiner. Imovane og serequel. Opplevelsene er sterkest før innsoving, men også ellers på dagen. Kjenner meg av og til paranoid. Anonymkode: d4426...b5e Ja det har du nok rett til. Imovane er kjent for å gi hallusinasjoner. Veldig rart at legen din lar deg gå på slike vanedannende medisiner fast. Anonymkode: cecf8...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #5 Skrevet 16. oktober 2024 Hei, TS! Jeg synes du skal ta skjermbilde av innlegget ditt og vise det til fastlegen din. Lykke til! Anonymkode: 33014...ceb 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #6 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hallusinasjoner, men jeg vet også her at når jeg opplever dette at det ikke er riktig. Jeg blir fascinert over formasjonene som dannes foran øynene mine. Blir aldri redd fordi jeg vet det er psyken som spiller meg er puss. Noen andre med erfaringer? Jeg lever et fornuftig liv utenom dette. Er ikke psykotisk. Anonymkode: d4426...b5e Hei. Fint at du vet at det er psyken din som spiller deg et puss. Da tenker jeg det er ekstra viktig at du snakker med fastlegen din om dette nå, mens du enda er i god form. Da slipper du kanskje å bli sykere. Hvis det er begynnende psykose så kan tidlig behandling hindre at du opplever å få gjentatte psykoser i fremtiden. Anonymkode: d429d...831 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Skrevet 16. oktober 2024 Du kan ikke vurdere selv om du er (grense)psykotisk. Snakk med legen din. Anonymkode: 04ff6...c2c 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Skrevet 16. oktober 2024 Dette må du gå til legen din med. Anonymkode: d5099...c04 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #9 Skrevet 16. oktober 2024 Håper du får slutte på medisinene om de gjør at du får hallusinasjoner. God bedring, håper det går bra med deg. Anonymkode: e803c...06a 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #10 Skrevet 16. oktober 2024 Du har nok schizofreni. Noen håndterer symptomene bedre enn andre. Anonymkode: 5f8bb...11d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #11 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har nok schizofreni. Noen håndterer symptomene bedre enn andre. Anonymkode: 5f8bb...11d Dropp diagnostisering. Anonymkode: 33014...ceb 4
Grüner Skrevet 16. oktober 2024 #12 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en psykisk historie med depresjon og bipolarlidelse. Jeg har den siste tiden opplevd stemmer og hallusinasjoner. Stemmen heter Johnny og det høres ikke ut som min egen stemme som bare tenker/snakker til meg selv. Alikevel er jeg ikke redd og fornuften mon vet at det jeg hører ikke er realitet. Jeg har hallusinasjoner, men jeg vet også her at når jeg opplever dette at det ikke er riktig. Jeg blir fascinert over formasjonene som dannes foran øynene mine. Blir aldri redd fordi jeg vet det er psyken som spiller meg er puss. Noen andre med erfaringer? Jeg lever et fornuftig liv utenom dette. Er ikke psykotisk. Anonymkode: d4426...b5e Du bør oppsøke helsehjelp snarest! Dette er ikke normalt! 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har nok schizofreni. Noen håndterer symptomene bedre enn andre. Anonymkode: 5f8bb...11d Det vet du ingenting om. Skjerp deg. Anonymkode: 71576...b70 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #14 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har nok schizofreni. Noen håndterer symptomene bedre enn andre. Anonymkode: 5f8bb...11d Hallusinasjoner kan skje uten schizofreni altså. Ikke så uvanlig å hallusinere en sjelden gang. Når det er sagt, TS bør snakke med lege. Det er vanskelig å oppdage om/når hallusinasjoner blir skremmende og man utvikler paranoia.. Anonymkode: 6efed...c62 2
Grüner Skrevet 16. oktober 2024 #15 Skrevet 16. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det har du nok rett til. Imovane er kjent for å gi hallusinasjoner. Veldig rart at legen din lar deg gå på slike vanedannende medisiner fast. Anonymkode: cecf8...6fc Hallusinasjoner er ikke en vanlig bivirkning av imovane. Det er en sjelden bivirkning av imovane, men kan forekomme blant færre enn 1 promille (1/1000), men hvis en opplever det, skal en oppsøke lege snarest. Endret 16. oktober 2024 av Grüner 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #16 Skrevet 17. oktober 2024 Håper du har kontaktet lege og at det går bra med deg, TA❤️ Anonymkode: 26bf9...bf6
Capazitet Skrevet 17. oktober 2024 #17 Skrevet 17. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 16.10): Jeg har en psykisk historie med depresjon og bipolarlidelse. Jeg har den siste tiden opplevd stemmer og hallusinasjoner. Stemmen heter Johnny og det høres ikke ut som min egen stemme som bare tenker/snakker til meg selv. Alikevel er jeg ikke redd og fornuften mon vet at det jeg hører ikke er realitet. Jeg har hallusinasjoner, men jeg vet også her at når jeg opplever dette at det ikke er riktig. Jeg blir fascinert over formasjonene som dannes foran øynene mine. Blir aldri redd fordi jeg vet det er psyken som spiller meg er puss. Noen andre med erfaringer? Jeg lever et fornuftig liv utenom dette. Er ikke psykotisk. Anonymkode: d4426...b5e Bruker du ikke antipsykotiske medisiner for bipolaren din? Endret 17. oktober 2024 av Capazitet
Capazitet Skrevet 17. oktober 2024 #18 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 16.26): Ja, jeg tror det er medisiner. Imovane og serequel. Opplevelsene er sterkest før innsoving, men også ellers på dagen. Kjenner meg av og til paranoid. Anonymkode: d4426...b5e Kan være feildiagnostisert, høres ut som schizofreni. Der er det også paranoia i tillegg til hørsels og syns hallusinasjoner.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #19 Skrevet 17. oktober 2024 TS; ikke les flere svar her. Folk har ikke kunnskap om pykose, det er veldig tydelig. Logg av og ta kontakt med legen din. Dette er nok et ledd i din bipolare lidelse. Anonymkode: 175ae...41a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå