MissLucy Skrevet 16. oktober #1 Del Skrevet 16. oktober (endret) Jeg lurer på om dere kan presisere regelen om at det ikke er lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for flere personer i en tråd. Det er vel helt klart at det betyr at en person ikke kan diskutere med to brukere i samme tråd, eller med brukeren sin og ab-kode i samme tråd, slik jeg oppfatter det. Men gjelder dette også hvis en person sletter brukeren sin, for så å komme tilbake kort tid etter med en ny bruker, og fortsette å poste i samme tråd? Endret 16. oktober av MissLucy 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 17. oktober Forfatter #2 Del Skrevet 17. oktober kan du svare på dette @Forumansvarlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober Det har jeg gjort når jeg slettet brukeren min for nesten 2 år siden og jeg er fortsatt her så det gjør nok ikke noe man kan jo liksom ikke diskutere med seg selv når man bare har tilgang til ene brukeren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 17. oktober Forfatter #4 Del Skrevet 17. oktober (endret) Cid skrev (9 minutter siden): Det har jeg gjort når jeg slettet brukeren min for nesten 2 år siden og jeg er fortsatt her så det gjør nok ikke noe man kan jo liksom ikke diskutere med seg selv når man bare har tilgang til ene brukeren Nei. Men spørsmålet kommer på spissen hvis du er midt i en opphetet diskusjon, sletter deg, og dukker opp med en ny bruker etter kort tid (dager eller bare timer), og fortsetter diskusjonen der du slapp. Det er kanskje ikke å diskutere med seg selv, men spørsmålet er om det er å utgi seg for flere personer i den tråd, som heller ikke er lov. Det skaper ihvertfall et skjevt bilde av hvor mange som er enige om en ting hvis mange gjør det. Det skaper og ubehag for de andre i tråden ift at de ikke vet hvem de snakker med. Men det er mulig jeg har forstått dette som mye strengere enn det er? jeg oppdaget til min store skrekk at jeg hadde skrevet med en annen bruker for fem år siden i en tråd, som jeg hadde fullstendig glemt. Jeg diskuterte jo ikke med meg selv, men jeg slettet nå alt jeg hadde skrevet med den ene fordi det ikke kjennes fair. Endret 17. oktober av MissLucy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 18. oktober #5 Del Skrevet 18. oktober MissLucy skrev (23 timer siden): kan du svare på dette @Forumansvarlig? Dette er ærlig talt ikke ett problem vi har vært særlig borti og må derfor ta en diskusjon på det og komme tilbake med ett svar. Men generelt, når en bruker slettes, slettes også all info om dem og deres gamle bruker (bortsett fra at det blir stående gjest brukernavn). Og å svare i tråd med en gammel bruker ved et uhell vil i yterst få tilfeller få en konsekvens, men om det misbrukes vil vi vurdere om vi må ta tak i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 18. oktober Forfatter #6 Del Skrevet 18. oktober Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Dette er ærlig talt ikke ett problem vi har vært særlig borti og må derfor ta en diskusjon på det og komme tilbake med ett svar. Men generelt, når en bruker slettes, slettes også all info om dem og deres gamle bruker (bortsett fra at det blir stående gjest brukernavn). Supert, takk for løypemelding. Jeg forstår at det kan være krevende for dere å finne ut av det eller håndheve det, når informasjonen er borte, men det bør ikke styre hva som er regelen. Man bør kunne stole på selvjustisen til folk. Særlig hvis reglene er begrunnet på en måte som er lett å forstå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 18. oktober #7 Del Skrevet 18. oktober MissLucy skrev (2 minutter siden): Supert, takk for løypemelding. Jeg forstår at det kan være krevende for dere å finne ut av det eller håndheve det, når informasjonen er borte, men det bør ikke styre hva som er regelen. Man bør kunne stole på selvjustisen til folk. Særlig hvis reglene er begrunnet på en måte som er lett å forstå. La på en siste setning der. Tidligere har egentlig ikke dette vært ett problem at det misbrukes, så vi vil se på det som sagt. Kan dessverre ikke love når vi evt kommer frem til noe, men vi skal diskutere det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. oktober #8 Del Skrevet 18. oktober Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): La på en siste setning der. Tidligere har egentlig ikke dette vært ett problem at det misbrukes, så vi vil se på det som sagt. Kan dessverre ikke love når vi evt kommer frem til noe, men vi skal diskutere det. Det har vært en ikke helt uvanlig praksis i tråder på Rampelys-forumet i hvert fall, det har vært åpenbart når man har fulgt tråder med opphetet diskusjon der over tid. Dvs det kan jo ikke bevises uten at brukerne det gjelder bekrefter det, da - men indisiene er tydelige og mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 23. oktober #9 Del Skrevet 23. oktober Dette er et forum med anonyme mennesker. Om man diskuterer med Tulipanen eller Påskeliljen spiller vel ingen rolle? Noen deler så mye privat i enkelte tråder at jeg synes det er merkelig at de ikke endrer brukernavn. Andre igjen deler så lite personlig at de aldri har behov for å endre det. Personlig tar jeg brukere som har vært registrert lenge og vært aktive i flere enn en tråd mer seriøst, men samtidig har jeg forståelse for at enkelte har behov for ny bruker. Argumentet om at det oppleves skjevt med flere brukere (ny og gammel) som deler samme mening, så spiller vel ikke det noen rolle så lenge ikke flere brukere brukes samtidig? Da tror jeg trådene på kvinneguiden begynner å få vel mye plass i enkeltes liv, og man bør kanskje diskutere saker med folk som ikke er anonyme (i andre fora, med venner osv). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 23. oktober #10 Del Skrevet 23. oktober Tråden er ryddet for brukerdebatt. Som sagt i tidligere innlegg er dette noe vi må diskutere i teamet og vi vil komme tilbake med en avklaring. Tråden stenges frem til svar avgis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg