Gå til innhold

Sønnen til mannen min kom ikke i bryllupet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg giftet meg med mannen min for en uke siden. Han har to barn på 15 og 16 år. Barna bor hos moren sin da hun flyttet langt unna. Moren dems sa at han eldste gutten ikke ville bli med. Hun prøver å ødelegge alt for mannen min så han tenkte at det bare var noe hun sa for å prøve å såre og ødelegge. Under vielsen ser vi at han ikke er der. Han hadde ikke gitt oss noe forvarsel. Vi har fortsatt ikke hørt noe fra han, men jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg merker at dette går veldig utover forholdet, noe som er veldig kjipt etter giftemål.

Jeg tenker kanskje det kan ha vært fordi han fikk seg kjæreste for noen dager siden og ikke tenkte at bryllup er så "stort". Jeg aner ikke. 

Anonymkode: 9ca69...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da virkelig mannen din som bør være lei seg, såret, han som burde snakket med sønnen på forhånd, eventuelt moren, han som burde avtalt og planlagt alle detaljer angående ankomst på forhånd, ikke forventet at de dukket opp til vielsen!, Han som burde reise til ham og snakke hvis det virkelig er konflikt, eller ringe hvis det bare er ungdommelig tankeløshet (ikke sms om å skamme seg!). 

Du skal da virkelig ikke gjøre noen ting, du har gjort nok!

Anonymkode: 485de...5f4

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg giftet meg med mannen min for en uke siden. Han har to barn på 15 og 16 år. Barna bor hos moren sin da hun flyttet langt unna. Moren dems sa at han eldste gutten ikke ville bli med. Hun prøver å ødelegge alt for mannen min så han tenkte at det bare var noe hun sa for å prøve å såre og ødelegge. Under vielsen ser vi at han ikke er der. Han hadde ikke gitt oss noe forvarsel. Vi har fortsatt ikke hørt noe fra han, men jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg merker at dette går veldig utover forholdet, noe som er veldig kjipt etter giftemål.

Jeg tenker kanskje det kan ha vært fordi han fikk seg kjæreste for noen dager siden og ikke tenkte at bryllup er så "stort". Jeg aner ikke. 

Så du ikke far, skrev til gutten.

Bra jobba, det vil nok gjøre susen for videre relasjon 🤣🏆

Anonymkode: c6fa8...af9

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem hadde planlagt godt, hun sa hun skulle kjøre dem og han snakket med sønnen sin som sa han gledet seg og hadde veldig lyst. Han er jo kjempelei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du ikke far, skrev til gutten.

Bra jobba, det vil nok gjøre susen for videre relasjon 🤣🏆

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo stemor fra h 😮‍💨

Anonymkode: 656da...d64

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skrev melding til sønnen og ba han skamme seg?! Helt på ekte?

Hvordan snakket han og mannen sammen i forkant da? Har de mye kontakt?
Fortalte han mannen din at han ønsket å delta i bryllupet?

det naturlige ville jo være at dere betalte flybilletter for barna hans, og at de var hos dere i forkant av bryllupet (om de bor langt unna mener jeg). Men dere tenkte at de bare plutselig skulle stå der på bryllupsdagen?

Anonymkode: 2869e...388

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem hadde planlagt godt, hun sa hun skulle kjøre dem og han snakket med sønnen sin som sa han gledet seg og hadde veldig lyst. Han er jo kjempelei seg.

Men hvordan kom søsteren hans seg dit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skrev du til stesønnen din at han skulle skamme seg? Det er ufattelig hard ordbruk når du ikke vet hvorfor han ikke kom. 

Endret av Tro Smo Konosoro
  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har jo utrolig dårlig kommunikasjon med egen sønn.

Selv har jeg droppet så og si alle bryllup jeg har blitt invitert i. Det angår ikke meg, er kjedelig og jeg gidder rett og slett ikke å sette av dager til sånt formelt tull. Jeg sier også at jeg gleder meg og så melder jeg meg syk.

Anonymkode: c59ce...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev melding til sønnen og ba han skamme seg?! Helt på ekte?

Hvordan snakket han og mannen sammen i forkant da? Har de mye kontakt?
Fortalte han mannen din at han ønsket å delta i bryllupet?

det naturlige ville jo være at dere betalte flybilletter for barna hans, og at de var hos dere i forkant av bryllupet (om de bor langt unna mener jeg). Men dere tenkte at de bare plutselig skulle stå der på bryllupsdagen?

Ja de snakker sammen hver dag. Dem bor bare en time unna så moren kjørte søstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men både du og mannen virker forferdelig umodne! Eller at du troller dårlig...

Din mann snakket ikke med sønnen sin før bryllupet - og oppdaget ikke før under vielsen at han ikke var der. Snakket far med sønnen siste uken før bryllupet? Siste dagene før? Dagen før? Tilbød far å skaffe sønn ny dress eller i det minste spørre om det var noe sønnen trengte til bryllupet? Gjorde far noe for å inkludere barna sine i bryllupet? Sørget far for å ha kontakt med barna sine på morgenen før bryllupet?

Og du - du oppfører deg som en trassig tenåring selv og sender en sms til 15-åringen om at han må skamme seg?? Seriøst, du fikk der en eller annen pris for å være elendig stemor. Med den meldingen sørget du bare for å vise at det er hold i mors argumenter, og du sørget for å drastisk øke distansen mellom mannen og sønnen, mellom deg og sønnen, samt mellom deg og mannen.

Hvis du ikke troller, søk hjelp for både din egen del og få mannen med i parterapi!

Anonymkode: a247a...1ec

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ba sønnen til mannen din skamme seg? 

Snart og taktisk kan du ikke beskyldes for å være i hvert fall.

Anonymkode: f69d9...4cd

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de snakker sammen hver dag. Dem bor bare en time unna så moren kjørte søstra. 

Men veldig spesielt at han ikke fikk sitte på der da? 
Hva sier han nå i etterkant da?

At du sendte han en melding var fryktelig dumt av deg. Pappaen hans burde jo heller ringe han og høre hva som skjedde.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen din har jo utrolig dårlig kommunikasjon med egen sønn.

Selv har jeg droppet så og si alle bryllup jeg har blitt invitert i. Det angår ikke meg, er kjedelig og jeg gidder rett og slett ikke å sette av dager til sånt formelt tull. Jeg sier også at jeg gleder meg og så melder jeg meg syk.

Veldig voksen oppførsel av deg. Ville vært mye mer høflig å faktisk takke nei. Men det krever vel litt mer av deg som person.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bor en time unna med bil og det er kun mor som har dem tross at de er ganske store. Lurer på hvorfor 

Barnet ønsket ikke å komme i bryllupet til far og ny kone som åpenbart ikke er helt i vater. Lurer på hvorfor 

Dette er en gåte jeg umulig kan finne svaret på. Hvorfor ville ikke 16-åringen bruke dagen sin på dette bryllupet? 

Anonymkode: 310a6...53a

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du skrev direkte til gutten at han burde skamme seg? I alle dager. Han er et barn som sikkert synes det er sårt at foreldrene er skilt og at far har funnet seg en annen enn mor. Hva med å heller møte gutten på følelsene?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofiei skrev (1 minutt siden):

Veldig voksen oppførsel av deg. Ville vært mye mer høflig å faktisk takke nei. Men det krever vel litt mer av deg som person.

Folk blir så sjukt skuffa og såra når man ikke synes bryllupet er like fantastisk som de gjør. Takka nei første gangen og det ble bare dårlig stemning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hæ?

Du har jo ingenting med å kontakte denne snart voksne gutten for å irettesettelse ham. 

Og du laget rid til egen bak ved å da automatisk bli (om du ikke alt var) ei kjip stemor. En rolle det er vanskelig nok å stå i fra før.

Gratulerer 🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell litt om bryllupet, 'a! Kjørte dere til kjerka i preppa Am-Car? Danset dere brudevalsen til Eddie Medusa? Ble det mye himkok utover kvelden? Tipper karaoken på slutten satt som et skudd.

Anonymkode: a802e...72a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...