Gå til innhold

Å bytte til tre lags vinduer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to soveroms vinder fra 1986.  De trekker mye og det blir frost på innsiden om vinteren.. Jeg hadde tømrer på befaring.. Han sa atå bytte til tre lags som er uten ventil vil gjøre at det dannes frostlag utenpå om vinteren  og at veggen ikke vil samsvare med vinduet    At det da er bedre å lekte ut og så 20 cm islosjon i veggen og .   Jeg tenker på disse nye eu kravene som kommer om tre lags vinduer og 20 cm isolasjon.   Han anbefalte 2 lags vinvuer.  Men er ikke vits å bruke penger på det når kravet bllir tre lags . Hva tenker dere?

Anonymkode: 3f688...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir frostlag på utsiden av superisolervinduer når det er skyfritt og kaldt. De andre dagene går det stort sett bra. Jeg hadde gått for trelags om man først skal bytte. Har man masse penger til overs er det en god idé å etterisolere også, men det er ganske kostnadsdrivende. Smart å ta vindu og vegg samtidig, men har man ikke pengene for alt ville jeg uansett gått for trelags. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte alle vinduene i huset til 3-lagsvinduer er blant de beste investeringer vi har gjort. Stor strømbesparelse, mindre støy, og mye bedre innemiljø. Anbefales!

Anonymkode: 11488...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til å både etterisolere og bytte vinduer er det klart best. Men du vil oppleve stor forskjell med å bare bytte vinduer også. Vi byttet vinduer i vår forrige bolig fra 1986, og fikk det mye lunere inne.

Du kan eventuelt leie inn en energirådgiver, vet du om tømreren på befaring hadde den etterutdanningen?

Anonymkode: 8d39f...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for trelags vinduer og 20 cm isolasjon. Hvis ikke må du bytte om noen år uansett. 

Anonymkode: 3906f...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet alle vinduene i huset vi kjøpte fra slutten av 90-tallet til 3-lags, og fikk etterisolert kjelleren. 
leide  inn energirådgiver fra enova. 
enovastøtten vi fikk i etterkant dekket nesten hele tømrerarbeidet. Vinduene kostet jo en del, men verdt det! 

Anonymkode: 15c60...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...