AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg har nylig avsluttet min tredje antibiotika kur mot urinveisinfeksjon, men med en gang jeg går av kuren så kommer smertene i urinblæren tilbake. Er så lei av disse smertene, vil bare sette meg ned å gråte! 😢 Jeg har stått på 5 dagers kur med selexid ( 200 mg x 3 ganger daglig), deretter Trimetoprim i 5 dager (hadde ingen effekt/virkning) og nå til slutt en 7 dagers kur med selexid ( 400 mg x3 ). Når jeg stod på selexid 400 mg x 3 så ble smertene borte omtrent første dag av kuren. Skjønner ikke hvorfor smertene kommer tilbake med en gang jeg er ferdig på en kur? E-coli er påvist i urinprøve (sendt til dyrking). Jeg trodde selexid skulle være virksomhet mot UVI forårsaket av e-coli eller er det annen antibiotika som kan fungere ? Er det noen som har lignende erfaringer og kan gi noen tips/råd ? Anonymkode: 9ebd6...5d1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Skrevet 16. oktober 2024 Ville snakket med legen om dette, som tross alt behandler deg. Kan være en annen infeksjon som forårsaker dette. Evt at du har utviklet resistens. Anonymkode: f1d02...8ff
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Skrevet 16. oktober 2024 Fastlegen eller legevakt og en annen kur. Anonymkode: 9efb8...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #4 Skrevet 16. oktober 2024 Prøv Furadantin 50 mg i 5 eller 7 dager. Anonymkode: d4d1b...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå