Gå til innhold

Er dette urimelige krav ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. 
Ikke ville jeg vært sammen med en så lite fleksibel person heller. Ser for meg et slitsomt samliv. 

Det finnes bedre folk der ute. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke finn på å gjør det! Jeg hadde aldri gjort det! 

For å inngå et samboerskap, må du selv ønske det. Ikke bare den andre! 

Anonymkode: 57d2c...e7e

Ts her :  Ja,  hadde stedet hans vært bedre enn mitt og ikke så lang vei til jobb kunne jeg gjort det. Men jeg trives så godt i huset mitt på stedet jeg bor med kort vei til jobb.  Det er jo min trygghet og frihet. Men han vil ikke bo på mitt sted og vil ha samboer med tanke på  økonomien  . Om jeg ikke selger ogflytter til han får han ikke det han ønsker seg ut avfirholdet og vil finne en annen.  

Anonymkode: 8c46f...f84

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo selv vurdere om det blir for langt med 2 timers reisevei hver dag. For min del ville det blitt for langt, men for andre er dette helt innafor. 

Anonymkode: b4694...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg aldri gjort. Skjønner ikke hvorfor du ikke skal få plass til dine ting. Han setter urimelige krav. Og hva blir det neste hvis du flytter inn? Kutte ut venner og familie? Bare gjøre det han ønsker? Nei takk

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her :  Ja,  hadde stedet hans vært bedre enn mitt og ikke så lang vei til jobb kunne jeg gjort det. Men jeg trives så godt i huset mitt på stedet jeg bor med kort vei til jobb.  Det er jo min trygghet og frihet. Men han vil ikke bo på mitt sted og vil ha samboer med tanke på  økonomien  . Om jeg ikke selger ogflytter til han får han ikke det han ønsker seg ut avfirholdet og vil finne en annen.  

Jeg tror du vet svaret selv, både fra første innlegg og dette innlegget. 

han vil at du skal snu om på alt for å gjøre det mer romslig, praktisk og behagelig. Dine behov og ønsker blir oversett, og om du ikke gjør som han vil vil han bytte deg ut. 

Anonymkode: cb39c...674

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad han er så åpen om det, så slipper du å gå inn i det med lukkede øyne. 

Anonymkode: cb39c...674

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort noe lignende, og angret i årevis etterpå.

Så hvis du skal teste om det fungerer så lær av min største feil: Ikke selg med en gang, lei ut en stund, da har du noe å dra tilbake til hvis det ikke blir som du håper.

Anonymkode: 90ef5...5b7

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjæresten vil at vi skal bo sammen, og at jeg da skal flytte til han.  Ikke snakk om at han selger   Jeg får da  over to timer kjørevei hver dag til jobb, Jeg må selge huset og alt jeg har. Er ikke plass til noe av mitt hos han , untatt klær.   Er dette noe dere ville gjort  for å beholde kjæresten?  

Ikke gjør det. Dette er fullstendig urimelig. Du skal tilpasse seg, få alle ulempene og føle deg som gjest i deres felles bolig, mens for ham er det kun fordeler - ei dame som flytter inn, vasker, lager mat og sørger for regelmessig sex, uten at han må løfte en finger. Fysj.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke flytt sammen med en mann som "vil ha samboer med tanke på økonomien". Da har han tatt til takke med deg for å spare penger. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke du spurt om dette før? Hvorfor er du sammen med en mann som bare vil ha deg for lommeboken din?

Anonymkode: e2b87...424

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket om det så du vet at han forventer at skal selge alle tingene dine? Eller kan det tenkes at han er villig til å bli kvitt noen av egne ting også, for å gjøre plass til ditt?

Hadde jeg likt stedet der han bor og ikke hatt en så sterk tilknytning til mitt eget hjem, ikke hatt så altfor sterk tilknytning til mine egne ting, likt å reise til og fra jobb, eller evt. vært åpen for å bytte jobb, så kunne jeg vel gjort det.

Men jeg elsker hjemmet mitt, så at jeg flytter til et annet høl kan alle bare glemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke argumenter har han for å ikke ville flytte? 

Hvor lang reisevei får han til jobb om han flytter til deg? Får han to timers reisevei da? 
Ett av dine argumenter er at huset ditt er din trygghet, vil det si at du mener hans hus ikke er hans trygghet? 

Hvor langt er dere villig til å strekke dere for hverandre? Det høres i grunn ikke ut som noen av dere er interessert i å finne en løsning sammen, dere vil sitte i hvert deres hus uten å vurdere møtes på midten. 

Anonymkode: 6196e...dcd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har lov til å ha lyst til dette, men betyr IKKE at han skal få viljen sin. Han er urimelig her, skal dere fortsette sammen må dere enten fortsette slik det er i dag (særboere) eller finne en komprimiss

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kjæresten vil at vi skal bo sammen, og at jeg da skal flytte til han.  Ikke snakk om at han selger   Jeg får da  over to timer kjørevei hver dag til jobb, Jeg må selge huset og alt jeg har. Er ikke plass til noe av mitt hos han , untatt klær.   Er dette noe dere ville gjort  for å beholde kjæresten?  

Vil du bo sammen? Vil du bo i hans hus? Vil du kjøre 2 timer på jobb? Vil du ha en slik kjæreste? 

Anonymkode: 7b297...989

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da sier du farvel til han. Ikke flytt fordi han kommer en trussel. Du kommer til å angre som en hund om du selger tryggheten og friheten din.

Han vil bo med deg ut av praktiske årsaker for seg selv. Han er egoistisk. Kom han i forkjøpet da, også avslutter du forholdet. Ikke la han få denne makten over deg.

Anonymkode: 57d2c...e7e

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kommodevaran skrev (29 minutter siden):

Har dere snakket om det så du vet at han forventer at skal selge alle tingene dine? Eller kan det tenkes at han er villig til å bli kvitt noen av egne ting også, for å gjøre plass til ditt?

Hadde jeg likt stedet der han bor og ikke hatt en så sterk tilknytning til mitt eget hjem, ikke hatt så altfor sterk tilknytning til mine egne ting, likt å reise til og fra jobb, eller evt. vært åpen for å bytte jobb, så kunne jeg vel gjort det.

Men jeg elsker hjemmet mitt, så at jeg flytter til et annet høl kan alle bare glemme :) 

Ts her. Enig med deg.jeg og elsker hjemmet mitt, og vet at jeg ikke hadde trivdes hos han i det lange løp, er greit å være der i helgene. Han jobber ikke , og jeg syns det er godt med litt alene tid. Han er fast bestemy på at han ikke vil flytte fra sitt sted, men han vil ha en samboer som kan lage mat og ta seg av huset og dele hverdagen med. Men hverdagen kan fort bli tunge og grå når man går oppå hverandre i et lite    hus.  

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange har 1 times reisevei hver vei til jobb. Men du kan selvfølgelig ikke flytte til et sted hvor du bare får et klesskap og så skal han ikke endre noe annet. 

Det letteste er om man kjøpe en ny bolig ilag.

Eller mininum at du leier ut der du eier nå. Hvorfor må du evt selge for å flytte inn hos ham (leie)? 

Anonymkode: 8bff4...e8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her. Enig med deg.jeg og elsker hjemmet mitt, og vet at jeg ikke hadde trivdes hos han i det lange løp, er greit å være der i helgene. Han jobber ikke , og jeg syns det er godt med litt alene tid. Han er fast bestemy på at han ikke vil flytte fra sitt sted, men han vil ha en samboer som kan lage mat og ta seg av huset og dele hverdagen med. Men hverdagen kan fort bli tunge og grå når man går oppå hverandre i et lite    hus.  

Jeg fatter ikke at du i det hele tatt vurderer dette. Han jobber ikke, men du skal ta husarbeidet i tillegg til jobb og to timers pendling? Og dele utgifter på et sted du ikke eier? 

Anonymkode: e2b87...424

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, for et varp av en mann! Håper i det minste han er god i senga, siden du ikke allerede har reist. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...