Gå til innhold

Er dette urimelige krav ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her :  Ja,  hadde stedet hans vært bedre enn mitt og ikke så lang vei til jobb kunne jeg gjort det. Men jeg trives så godt i huset mitt på stedet jeg bor med kort vei til jobb.  Det er jo min trygghet og frihet. Men han vil ikke bo på mitt sted og vil ha samboer med tanke på  økonomien  . Om jeg ikke selger ogflytter til han får han ikke det han ønsker seg ut avfirholdet og vil finne en annen.  

Anonymkode: 8c46f...f84

Hadde aldri flyttet så langt for en så lite fleksibel type.

Og med disse opplysningene om økonomisk motiv for samboerskap OG at du lett kan byttes ut med en annen hadde jeg avsluttet forholdet tvert. 

Anonymkode: da8c5...4d0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har gjort noe lignende, og angret i årevis etterpå.

Så hvis du skal teste om det fungerer så lær av min største feil: Ikke selg med en gang, lei ut en stund, da har du noe å dra tilbake til hvis det ikke blir som du håper.

Anonymkode: 90ef5...5b7

Jeg valgte og leie ut eget hus. 2 år etterpå var jeg tilbake i huset. Så glad for at jeg ikke solgte! 

Anonymkode: 383bf...d23

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dette er jo bare til å le av ts 😅 Denne fyren har vist sitt sanne jeg, og bra er jo det at du fikk se det før du faktisk vurderte å flytte for ham. 

Selvsagt skal ikke du flytte til ham ved disse betingelsene. Skal man flytte sammen så gjør man det slik:

1) man blir enig om bosted, man diskuterer for og imot og faller på noe begge kan leve med. 

2) den som flytter lengre enn en time fra jobben må jo bytte jobb da. Alle kan bytte jobb. 

3) man selger gjerne begge hus og bruker hvert sitt overskudd til felles EK ved bytt boligkjøp. Fyller det med litt møbler hver eller kjøper nytt sammen. 

4) om man IKKE kjøper nytt hus må man få kjøpe seg inn istedet. 

5) begge gjør husarbeid, men er en hjemmeværende kan den i det minste ha middag klar når den arbeidende kommer hjem. 

Hos dere er alt dødfødt fordi det er ingen som vil fire på ting. Jeg er absolutt enig i at han kunne vært den som flytter i deres tilfelle, men han vil jo ikke. Derfor må det bli slik:

1) ingen flytter og dere fortsetter å besøke hverandre på helg og ferier. 

2) dere gjør det slutt fordi dere rett og slett ikke er kompatible! 

Anonymkode: 9806b...409

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 15.07):

Mange har 1 times reisevei hver vei til jobb. Men du kan selvfølgelig ikke flytte til et sted hvor du bare får et klesskap og så skal han ikke endre noe annet. 

Det letteste er om man kjøpe en ny bolig ilag.

Eller mininum at du leier ut der du eier nå. Hvorfor må du evt selge for å flytte inn hos ham (leie)? 

Anonymkode: 8bff4...e8f

Fordi han vil vi skal bygge nytt hus på hans tomt med pengene fra salget.   

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dette er den mannen som har gjort seg uspiselig for dine barn og masse annet grums så må du ikke finne på å si ja til dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 14.20):

Ts her :  Ja,  hadde stedet hans vært bedre enn mitt og ikke så lang vei til jobb kunne jeg gjort det. Men jeg trives så godt i huset mitt på stedet jeg bor med kort vei til jobb.  Det er jo min trygghet og frihet. Men han vil ikke bo på mitt sted og vil ha samboer med tanke på  økonomien  . Om jeg ikke selger ogflytter til han får han ikke det han ønsker seg ut avfirholdet og vil finne en annen.  

Dette sier vel sitt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvem skal eie huset? Og vil han dele tomten med deg?

Anonymkode: e2b87...424

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette har du skrevet om tidligere også, og jeg fatter ikke at du fortsatt er sammen med ham. Få deg selvrespekt og gjør det slutt!!

Anonymkode: 01c38...35b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette har du skrevet om tidligere også, og jeg fatter ikke at du fortsatt er sammen med ham. Få deg selvrespekt og gjør det slutt!!

Anonymkode: 01c38...35b

Hvor er dette skrevet om før? 

Anonymkode: 0c88c...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Om dette er den mannen som har gjort seg uspiselig for dine barn og masse annet grums så må du ikke finne på å si ja til dette.

Ja, er dette samme mannen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal selge huset ditt og få 2 timer reisevei til jobb, mens han ikke engang skal kvitte seg med ting for å gjøre plass til noe av ditt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt glad for at du lager disse trådene ts.

Slik seg forstår deg så er det vanskelig for deg å sette grenser. Til tross for at du både kjenner på kroppen at det er nødvendig, og klarer å lese situasjonen selv. 

Du trenger egentlig ikke råd for hva du skal gjøre her, du trenger mot til å ikke handle mot dine egne interesser. Og så kan det være at du trenger å reflektere litt over hvorfor det er vanskelig for deg. Du fortjener bedre, men vil bare få det om du selv også syns du fortjener det. 

Anonymkode: cb39c...674

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 14.20):

«vil ha samboer med tanke på økonomien»

Han elsker deg ikke. Løp! Du finner mye bedre menn, altså. 

Anonymkode: 5bf1a...ca1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 16.13):

Så hvis det blir slutt må begge flytte? 

Anonymkode: 8bff4...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du spurt om 3000 ganger før og du får de samme svarene hver gang. 
Så hva er planen din?

Anonymkode: e5aba...366

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber ikke? Da er det HAN som er mobil og kan flytte.

Han jobber ikke? Da passer det fint at HAN gjør mesteparten av husarbeide og matlaging

Han truer med å dumpe deg hvis du ikke lyer han? Dump han!

Han vil ha samboer for å få noen å spleise på regninger med? Han vil du skal selge huset ditt og bruke pengene til nytt hus til DERE? Vil du ha en snylter? Eller vil du ha en partner? IKKE SELG! Velger du å flytte, så lei heller ut slik at du kan flytte tilbake om du ser at dette ikke var et godt valg for deg.

Hvis du har barn, så ikke flytt!

Anonymkode: bf0e6...d3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så er også stedet han bor og vil at dere skal bygge hus for dine penger (men eie huset felles?) et sted som dere ikke vil få igjen pengene om det må selges. 

Alt du har delt (jeg vet ikke om jeg har lest alle trådene dine, men tror jeg i alle fall har lest to utenom denne) viser veldig tydelig at dette er et forhold du bør komme deg ut av. Det er ikke lett, men du burde enten snakke med legen din om du kan ha nytte av lavterskeltilbud for psykisk helse i kommunen eller annen psykisk helsehjelp for å bli tryggere på å sette egne grenser og holde deg til de. Jeg er glad du ikke har latt deg overtale, men jeg føler han har et sterkt tak på deg? Enten han manipulerer deg emosjonelt eller på annet vis. Som du ser er alle enige i at det ikke er rett valg å flytte inn sammen med ham. Ta det til deg, og ikke la ham snakke deg rundt,

Anonymkode: 3ae54...714

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...