Gå til innhold

Hvor mange serviser har du og bruker du alle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et hverdags og 6 finserviser.... ( arvet) 3 av de har bare stått i et skap i mange år. Gitt vekk til barna mine, de har nok. 

Anonymkode: 1f311...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har diverse servise til hverdags, der noe er i samme serie.

Vi har et veldig fint servise som vi for tiden kun bruker til selskap. Vi brukte det mer før vi fikk barn.

Vi har også to kuverter av et annet servise som vi bruker ved romantiske middager bare vi to. Det har ikke blitt brukt på over to år.

Vi har et arvet servise som vi bruker søndager og når vi har besøk. Nå bruker vi det også der vi før ville brukt det fine serviset. Det er ganske godt utstyrt med 14 fullstendige kuverter inkludert kaffekopper, samt serveringsfat, så det er ganske anvendelig.

Vi har også et kaffeservise som vi kun bruker ved selskap. Slike gammeldagse små kaffekopper er pene, men upraktiske.

Anonymkode: 79dc2...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To serviser. Et med tallerkner, fat, pastatallerkner kaffekopper som brukes til hverdags. Supplerer med pent arvet kaffeservise i større selskaper.  

Anonymkode: df56a...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har et hverdags og 6 finserviser.... ( arvet) 3 av de har bare stått i et skap i mange år. Gitt vekk til barna mine, de har nok. 

Ett? Har bare ett sett. Også har vi et par halloween fat og kaffekrus. Tror jeg har en eller to jule krus jeg har fått i gave, men usikker på om de er kastet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor gammel er du? Lurer genuint. Ingen jeg kjenner rundt min alder har fin servise. Svigers har men de er 70+. Og mormor har, hun er 85. 

Anonymkode: c2b68...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gammel er du? Lurer genuint. Ingen jeg kjenner rundt min alder har fin servise. Svigers har men de er 70+. Og mormor har, hun er 85. 

Ikke meg du spør, men det står jo at de er arvet!

Jeg er i samme situasjon selv, og har arvet de servisene jeg har. Man kaster jo ikke slikt som det er knyttet minner til! 

Anonymkode: ef72e...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 4 kaffeserviser som aldri er i bruk, finservise til middagsgjester og hverdagsservise. Ønsker meg juleservise, men har ikke plass🙈

Anonymkode: 369f4...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du spør, men det står jo at de er arvet!

Jeg er i samme situasjon selv, og har arvet de servisene jeg har. Man kaster jo ikke slikt som det er knyttet minner til! 

Anonymkode: ef72e...ccb

Selvsagt kaster man / gir bort / selger ting man ikke vil bruke selv.
Jeg har til gode å se et fint såkalt «finservise». Det foreldrene mine har er faktisk et av de minst stygge jeg har sett, men kommer aldri i verden til å ta det inn i huset når den tid kommer. 

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enkel person sånn sett. Elsker å ha det ryddig og organisert. Har ikke servise som jeg ikke trenger. Og det gjelder det meste ellers i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hverdagsservise med kaffedeler på kjøkkenet + finservise med kaffedeler og et eget juleservise i spisestua.

Hadde et finservise til, pluss ett et eget kaffeservise, disse ble nylig gitt bort/solgt for å frigjøre plass 😁 

Har 12 av hver av alt, inkludert masse typer glass og flere sett bestikk... Den dagen jeg skal gå fra hus til mindre leilighet har jeg et problem 😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to. 

Et av dem er finservice som er arvet. Består av tallerkener i ulike størrelser, dyptallerken, skåler, sausenebb, serverings fat. Bruker det til spesielle anledninger som jul eller påske hvis vi får gjester. Har et kaffe service og, men Bruker det så og si aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett hverdags, et arva kaffe, et arva middag og samboer har et arva kaffe.

Tilfeldigvis matcha hans hverdags mitt hverdags. Begge kjøpte en slik Bohus startpakke for 20-ish år siden og det er fortsatt fint minus noen få deler. 
Kaffeservisene bruker vi ikke, vi er ikke helt mokkakopp-mennesker. Middagsserviset draes frem til jul men det er egentlig det. Det er veldig skjørt, 150 år gammelt og må håndvaskes, lufttørkes og stables beskytta så det blir litt mye jobb. 

Anonymkode: a8b4d...0a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hverdags og 1 fint arvet. Har ikke brukt det fine en eneste gang, det kommer aldri fine nok anledninger 😅 

Koslig med jule servise, ønsker meg det, men reiser bestandig bort i julen.

Anonymkode: 862c7...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikea servise til hverdags.

Fikk tacoservise for 20 år+ siden minst jeg bare ikke har kvittet meg med. Ett finservise til middag vi fikk i bryllupet i 2006. 2 kaffeserviser, ett med vanlige kopp og ett ned cappuchino og espressokopper, ett frokostservise vi bruker i helgene, ett «nyttårsservise, to juleserviser (ett til 16 og ett til 4)  Vi er bortreist julaften så bruker det før jul. 

Ønsker meg et skikkelig steingodsservise for å bruke til familiemiddager, lei av det jeg har. 

Alder:45

Anonymkode: 682f9...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kvittet meg med, altså solgte et digert arvet servise, for jeg brukte det omtrent aldri. Alskens små og store fat, sausnebb, boller med lokk, suppe og middagstallerkener...gikk for en pen sum og nå vet jeg at kjøperen bruker det til sin store familie ved alle røde festmiddager i almanakken. Bra! :)  Sånne "fine ting" skal brukes, syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronterte skrev (6 timer siden):

Jeg er veldig enkel person sånn sett. Elsker å ha det ryddig og organisert. Har ikke servise som jeg ikke trenger. Og det gjelder det meste ellers i huset. 

høres deilig ut :) jeg tenkte på det her en dag jeg vasket  kjøkkenskapene og jeg sikkert for tiende gang vasket og satte tilbake et finservise jeg ikke bruker. Det står der bare fordi jeg har arvet det. MEN jeg syns det er fint, men jeg har for mange. Sitter langt inne å gi det bort, er god kvalitet. Mistenker at dagens unge ikke setter like mye pris på sånt idag? ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Jeg kvittet meg med, altså solgte et digert arvet servise, for jeg brukte det omtrent aldri. Alskens små og store fat, sausnebb, boller med lokk, suppe og middagstallerkener...gikk for en pen sum og nå vet jeg at kjøperen bruker det til sin store familie ved alle røde festmiddager i almanakken. Bra! :)  Sånne "fine ting" skal brukes, syns jeg. 

Høres veldig fint ut :) Tror det er det jeg må gjøre. Ingen grunn for at det skal stå ubrukt år etter år...ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

50 pluss :) syns det er nydelig med finserviser, men trenger ikke alle...tror ikke dagens unge setter like mye pris på det. Det er porselen av god kvalitet ( PP) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett hverdagsservice fra Jamie Oliver, elsker de glatte overflatene.

Så har jeg et finere ett som jeg bruker til jul eller selskaper, arvet fra min mormor og det passer så fint inn i hjemmet mitt. Hvitt med grå blomster. 

Mitt mål er alltid å ikke ha ting jeg ikke bruker i huset. Har jeg ikke brukt noe på to år, kvitter jeg meg med det, enten ved salg, gaver eller kast. Bortsett fra soveposer, primus og lignende, det kan være kjekt å ha i tilfelle noe skjer ;) Beredskapsting. 

Anonymkode: 725d5...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hverdagsserviset er arvet, det er et middagsservise til 12 med serveringsfat, terrin osv og var bryllupsgave til mine foreldre fra fars mor og stefar i sin tid, det andre middagsserviset er også til 12 og har samme mengde deler og var bryllupsgave til oss når vi giftet oss for 15 år siden

Anonymkode: 7a29c...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...