Gå til innhold

Farger på bukett - vårbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det passende med mørkerøde calla i april?

Siden det er vårbryllup lurer jeg på om det blir "feil" farge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig noe som er "feil" farge? Jeg syns det høres flott ut, og klarer blomsterbutikkene å skaffe de, ville jeg ikek brydd meg om det var vår, sommer, høst eller vinter ;)

Skrevet

Tror det blir litt feil med feks gule blomster om vinteren..

Og mørke blomster om våren.. Eller?

Kanskje jeg skal høre med butikken..

Men er jo ikke så viktig ;)

Skrevet

Dette spiller jo ingen rolle, ta de blomstene du liker best.

Skrevet
Tror det blir litt feil med feks gule blomster om vinteren..

Og mørke blomster om våren.. Eller?

Kanskje jeg skal høre med butikken..

Men er jo ikke så viktig ;)

Om det blir feil for deg, så bør du kanskje ikke velge de. Eller er det slik at du henger deg opp i hva en bør ha, og klarer derfor ikke velge etter hva du/dere vil ha?

Jeg hadde ikke brydd meg, og hadde de hatt gule blomster i butikken på vinteren og det var det jeg ville ha, så hadde jeg virkelig ikek brydd meg på hva som liksom skal passe best. Finnes blomstene i butikken, er det jo ikke feil i mine øyne.

Skrevet

Ta de blomstene du liker best, men selv synes jeg det virker litt for mørkt...

En kusine av meg giftet seg midt på sommeren med mørke høstfarger i bukett og på border (orange, mørkerødt).

Flere av gjestene snakket om at disse fargene ikke passet i et sprakende sommerbryllup.

Gjør likevel som du vil: Akkurat fargene på blomsterbuketten din får da folk mene hva de vil om.

Skrevet

Trodde ikke det hadde noe å si... Synes mørkerøde Calla hørtes kjempefint ut, jeg!

Skrevet

I min mors blomsterbutikk har hun mye høstfarger nå, fordi hun synes det er pent.

Man får tak i de fargene man vil få tak i, det er bare for butikken å bestille det. Senest i går kjørte jeg til leverandøren vår for å skaffe champagnefargede roser for en kunde.

Skrevet
Trodde ikke det hadde noe å si... Synes mørkerøde Calla hørtes kjempefint ut, jeg!

Signerer...

Synes det høres kjempelekkert ut, og har du hvit kjole i tilleg tror jeg det blir helt knall! Synes det er flott med sterke kontraster jeg da...

Det viser frem både kjolen og buketten, uten at de glir i hverandre liksom... Om man kan si det sånn...

Lykke til i alle fall! :klem:

Skrevet

Glemte å logge inn... Jammen i meg, men det var altså meg over ja.... ;)

Skrevet

Blomstene velger du ut fra kjolen og hva som passer deg, hva du liker.

IKKE ut ifra årstid.

Det er selvfølgelig ikke alle blomster som kan skaffes hele året, men om de kan skaffes, kan du bruke dem.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvilke farger du har til hvilken årstid, så lenge du synes det er fint selv og det passer til resten av dekoren du skal ha i bryllupet.

Det er jo selvsagt en ubetinget fordel at du velger blomster som ikke er helt utenfor sesong, for lommeboka og kvaliteten sin skyld:)

Skrevet

Det som er essensielt når du velger bukett til bryllupet ditt, er at fargene passer til dine farger. Kler du kalde farger, skal du også bruke kalde farger i buketten, det samme om du kler varme farger.

Når det gjelder type blomster i buketten, ser det veldig bra ut om det "matcher" type kjole. Til en renskåret kjole med glatt stoff, lite detaljer og elegante linjer er det f.eks fint med liljer; det finnes mange typer liljer, eller andre blomster med rene linjer.

Til en kjole med rysjer, blonder eller bruk av stoffer som gir mye volum, er det fint med f.eks orkidéer, store, åpne roser, og andre blomster som har mye volum og er luftige.

Lykke til :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er ofte "tilbehøret" i buketten (brudeslør, grønt, osv) som gjør at buketten passer/ikke passer til kjolen. Calla kan f.eks passe både til en enkel, rett kjole hvis den får være mer eller mindre alene, tre calla uten noe grønt eller med bare stålgress f.eks, eller de kan passe kjempefint til en overdådig bløtkakekjole hvis de får selskap av roser, masse grønt og brudeslør, i en omfangsrik bukett.

Men dette vet dekoratøren din :)

Skrevet

Jeg har st. patrick dahir brudekjole..

Skal høre med butikken, vise de bilde og høre hva de synes.

takk for svar!! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...