AnonymBruker Skrevet 16. oktober #1 Del Skrevet 16. oktober Hei Sønnen min har bursdag snart og vi skal dele ut invitasjoner. Det er dette som ble bestemt ved skolestart : "Man må enten be alle guttene, alle jentene eller hele klassen. Man kan også be fra den andre klassen men da må man også inkludere alle guttene/jentene (og ikke håndplukke noen få barn)." Problemet er nå at det er en gutt som går i parallell klassen hans. De er gode venner. Gått sammen i barnehagen og er av og til på besøk hjemme hos hverandre. Sønnen min ønsker å invitere han også. Men siden det ble bestemt at det ikke er lov å håndplukke noen fra parallell klassen så kan vi ikke det. Men sønnen min forstår ikke det. hva skal jeg gjøre? Blir det brudd på regelen hvis jeg ikke respekterer det som ble bestemt?? Vi har ikke råd til å invitere alle guttene fra den andre klassen da blir det rundt 40 barn Anonymkode: 0fc23...fe3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #2 Del Skrevet 16. oktober Her splittet de opp klassene halvveis i skoleløpet så vi inviterte da ALLE guttene i vår klasse og venner som var i den andre klassen. Tok ikke alle og det kan ingen forvente heller. Det er guttene fra klassen og vennen han har i den andre, det skal være ok tenker jeg. Anonymkode: 7f8b2...71c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #3 Del Skrevet 16. oktober Jeg leser det som at du må invitere alle guttene i klassen og at du i tillegg kan be noen fra den andre klassen. Det de vil forhindre er at dere f.eks bare ber halvparten av guttene fra egen klasse og og så plukker de dere vil fra den andre klassen. Anonymkode: d9c2e...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. oktober #4 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg leser det som at du må invitere alle guttene i klassen og at du i tillegg kan be noen fra den andre klassen. Anonymkode: d9c2e...c8a Sånn tolker jeg også det. Så dere kan be alle guttene fra egen klasse og så den ene vennen han har i den andre klassen. Jeg tenker at uansett hvordan man gjør det, og også om man ber barn fra andre klasser, så skal man aldri la mindretallet være uinvitert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #5 Del Skrevet 16. oktober Første delen av regelen er en god ting, men å ta med en fra en annen klasse er helt greit. Hadde du derimot invitert flere fra den andre klassen slik at det var et fåtall som var igjen, da burde du invitert alle også der. Men når han bare vil invitere en hadde jeg glemt den regel og gjort bare det. Anonymkode: d485d...8a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 16. oktober #6 Del Skrevet 16. oktober Vi pleier å invitere de andre ungene i familiebursdagen i stedet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Del Skrevet 17. oktober Snakket med FAU og de mener at ingen barn fra parallellen klassen skal inviteres 🤐😪 Ts Anonymkode: 0fc23...fe3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Del Skrevet 17. oktober Hva FAU mener, er nesten irrelevant så lenge ingen eller alle er inkludert. Jeg har ellers veldig stor respekt for FAU, men synes de er noe strenge om det er snakk om alle eller ingen. Du snakker om èn, og det forstår jeg at de kan synes er ugreit. Problemet her blir jo fort at din sønn leker mest med Are i parallellklassen, men av og til så leker han også med Ola i parallellklassen. Are blir invitert, men Ola gjør ikke. Joda, du kan sikkert invitere Ola også, men nå begynner håndplukkinga. For Ola er kanskje den sønnen leker nestmest med, men hva med Ali fra parallellklassen? Han er jo med på leken iblant. Hva med Åge? Skal han bare glemmes? Bob, skal han overses? Mi erfaring er at alle er innforstått med at det blir ren jente/gutte/hele klassen-bursdag, og ikke noen utenom den klassen man går i. Aldri opplevd at dette er sårt for mine barn. Det er bare den regelen som alltid har vært hos oss, og vi forholder oss også til den regelen når vi inviterer til bursdag. Noen inviterer både A og B klassen, enten kjønnsdeling eller hele klassene. Ingen blir invitert "utenom". Alle eller ingen, innenfor gruppene de tilhører. Alle gutter, alle jenter, alle. Eller ingen. Anonymkode: 8ea17...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. oktober #9 Del Skrevet 17. oktober Jeg tenker at så lenge du inviterer ET barn fra paralellklassen så får det være greit. Det er noe annet om du ber 8 av 10 gutter fra paralellklassen. Da syntes jeg du kunne invitert de to siste også. Så firkantet på reglene går det ikke ann å være at du ikke kan be dette ene barnet som gutten din ønsker å ha i bursdagen sin. Dere trenger jo heller ikke å levere ut invitasjon til denne gutten på skolen, kanskje du heller kan ringe/sende SMS til foreldrene hans så blir det ikke så tydelig for de andre guttene i paralellklassen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #10 Del Skrevet 17. oktober solsolsol skrev (20 timer siden): Vi pleier å invitere de andre ungene i familiebursdagen i stedet. Mye bedre. Vi har noen år hatt en bursdag med klassen, og en med de nærmeste vennene fra trening, nabolaget, gamle barnehagevenner etc. Anonymkode: c4d70...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #11 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg leser det som at du må invitere alle guttene i klassen og at du i tillegg kan be noen fra den andre klassen. Det de vil forhindre er at dere f.eks bare ber halvparten av guttene fra egen klasse og og så plukker de dere vil fra den andre klassen. Anonymkode: d9c2e...c8a Arkana skrev (21 timer siden): Sånn tolker jeg også det. Så dere kan be alle guttene fra egen klasse og så den ene vennen han har i den andre klassen. Jeg tenker at uansett hvordan man gjør det, og også om man ber barn fra andre klasser, så skal man aldri la mindretallet være uinvitert. Det er jo ikke det det står? Det står jo rett ut at om man vil ha noen fra parallellklassen med må man ta med alle guttene eller jentene, ikke håndplukke noen. TS det er snakk om bare ETT barn da ville jeg personlig bare tenkt at det får gå bra. Men ikke gi det barnet invitasjon på skolen, ring heller foreldrene utenom. Anonymkode: d05bc...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #12 Del Skrevet 17. oktober solsolsol skrev (20 timer siden): Vi pleier å invitere de andre ungene i familiebursdagen i stedet. Det var jo en lur løsning faktisk Anonymkode: d05bc...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #13 Del Skrevet 17. oktober Sirah skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at så lenge du inviterer ET barn fra paralellklassen så får det være greit. Det er noe annet om du ber 8 av 10 gutter fra paralellklassen. Da syntes jeg du kunne invitert de to siste også. Så firkantet på reglene går det ikke ann å være at du ikke kan be dette ene barnet som gutten din ønsker å ha i bursdagen sin. Dere trenger jo heller ikke å levere ut invitasjon til denne gutten på skolen, kanskje du heller kan ringe/sende SMS til foreldrene hans så blir det ikke så tydelig for de andre guttene i paralellklassen? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke det det står? Det står jo rett ut at om man vil ha noen fra parallellklassen med må man ta med alle guttene eller jentene, ikke håndplukke noen. TS det er snakk om bare ETT barn da ville jeg personlig bare tenkt at det får gå bra. Men ikke gi det barnet invitasjon på skolen, ring heller foreldrene utenom. Anonymkode: d05bc...c0f Det er det som var planen at jeg bare sender en melding til mammaen til han gutten. Men nå er jeg så usikker Ts Anonymkode: 0fc23...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #14 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg leser det som at du må invitere alle guttene i klassen og at du i tillegg kan be noen fra den andre klassen. Det de vil forhindre er at dere f.eks bare ber halvparten av guttene fra egen klasse og og så plukker de dere vil fra den andre klassen. Anonymkode: d9c2e...c8a Hvordan leser du det når det står "ikke håndplukke" ? Anonymkode: 19ecd...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. oktober #15 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det som var planen at jeg bare sender en melding til mammaen til han gutten. Men nå er jeg så usikker Ts Anonymkode: 0fc23...fe3 Jeg tenker at så lenge dette er snakk om et barn så bør det være innafor. Om dette er en veldig god venn av guttten din. Reglen med å invitere alle eller ingen er veldig god, men ingen regel uten unntak. Ellers er det jo også et alternativ som noen andre i tråden skriver og invitere han i familiebursdag? Det kan jo hende bursdagsbarnet setter pris på en kamerat tilstede der og ikke bare «kjipe, gamle familiemedlemmer». Det syntes jeg var stas når jeg var liten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #16 Del Skrevet 17. oktober Jeg synes du skal holde deg til regelen og kun be barn fra samme klasse. Her ble skolestarterne fra vår barnehage fordelt på to parallellklasser, noe som medførte at barn fra samme gate kom i forskjellige klasser. Alle ber kun sin klasse i bursdag, selv om mange barn har gode venner i paralellklassen, noen har en god venn i nabohuset som havnet i den andre klassen. Forstår godt at barnet ønsker sin bestevenn til stede. Men er det så veldig gøy for den ene gutten å være i selskap med barn fra en annen klasse? Jeg tenker at de to bestevennene uansett ikke får så mye tid til å leke sammen i en bursdag? Anonymkode: e3a53...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #17 Del Skrevet 17. oktober Herregud, så nazi man er i Norge. Jeg har alltid vært for inkludering, men dette er jo helt sykt. Anonymkode: 4427c...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå