Gå til innhold

Tilkallingsvikar/vikar i hjemmetjenesten, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber som tilkallingsvikar på et sykehus som pleiemedarbeider. Det er en jobb jeg kan ha på fulltid og vel så det. Men så er jo dette gjennom bemanning går på mange ulike avdelinger. Kontrakten min er på 0%. 

Anonymkode: 6d7ea...2e5

For å fortsette litt på dette - sykefraværet i helsesektoren er enormt så jeg tviler faktisk ikke på at man selv i en hjemmetjeneste som tilkalling kan tjene tilsvarende fulltid om man vil det. 

Anonymkode: 6d7ea...2e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Inspirerende! :)

Men må du være veldig fleksibelt på tid og stille opp? Gir de beskjed sånn 1-2 t før? Tenker om jeg bor f.eks 45 min unna.

Anonymkode: 3deaf...f67

Får melding om ledige vakter, vanligvis er det jo snakk om at noen er syke og de dermed trenger noen til å dekke kveldsvakten, da er det jo ofte noen som ringer inn på morgenen at de er syke og ikke kan jobbe kveld. Så får 4-5 timers varsel. På dagvakter får jeg ofte melding kvelden før.

Anonymkode: 2bd4b...a75

Skrevet

Har i grunn intrykket at man kan tjene langt bedre som tillkalingsvakt enn som fast ansatt.

Er du fleksibel og har 2-3 forkjellige arbeidsgivere kan man fort velge og vrake i ekstravakter er mitt intrykk. Nå jobber jeg som sykepleierstudent i Oslo området, men min primærarbeidsgiver har så mye ledig at jeg glatt kunne dekket 100% der om jeg ville. Legg til 1-2 andre arbeidsplasser og jeg burde i teorien kunne jobbe 100% pluss velge og vrake i de vaktene jeg selv ønsker med overtid osv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men jeg vil vel tro at det er mye vakter og ta av på hjemmetjenesten? Eller? Jeg kan også jobbe mye :) Så er veldig motivert.

Det spørs helt hvor du havner. På min tidligere jobb var vi 9 på dagvakt og 5 på senvakt. Her var vikarbruken høy. På nåværende jobb er vi 6 på dagvakt og 3 på senvakt. Så her er det færre vakter og dermed flere vikarer på disse vaktene, og dermed vanskeligere å få vakter. 

man har en grunnbemanning man opererer etter, men i blant leier man ikke alltid inn for å spare penger. Jeg hadde aldri bare vært vikar på en plass, det hadde jeg rett og slett ikke turt å satse på om det eneste inntekten din. 

Anonymkode: 0e9cd...6a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har i grunn intrykket at man kan tjene langt bedre som tillkalingsvakt enn som fast ansatt.

Er du fleksibel og har 2-3 forkjellige arbeidsgivere kan man fort velge og vrake i ekstravakter er mitt intrykk. Nå jobber jeg som sykepleierstudent i Oslo området, men min primærarbeidsgiver har så mye ledig at jeg glatt kunne dekket 100% der om jeg ville. Legg til 1-2 andre arbeidsplasser og jeg burde i teorien kunne jobbe 100% pluss velge og vrake i de vaktene jeg selv ønsker med overtid osv.

Men er tilkallingsvikar i hjemmetjenesten bedre enn sykehus/sykepleier/omsorgsboliger? Har du noe inntrykk av det? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men er tilkallingsvikar i hjemmetjenesten bedre enn sykehus/sykepleier/omsorgsboliger? Har du noe inntrykk av det? 😅

Ifhd til lønn vil ialefall hjemmetjenesten ofte være mer gunstig enn sykehus vakter. Kommunene betaler stort sett bedre enn sykehusene, spesielt Oslo Kommune har veldig gunstige vilkår. Ifhd til behov vil dette nok variere fra hjemmetjeneste til hjemmetjeneste så det kommer jo helt annpå hvor du jobber. 

Skrevet

Skal selv på intervju på hjemmetjenesten, la bare inn en åpen søknad, skal ha intervju på teams. Har dere noe jeg bør tenke om? Hva vil hun spørre om? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...