Gå til innhold

Tilkallingsvikar/vikar i hjemmetjenesten, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer med det? Blitt bedt på intervju. Men er det sånn at man jobber veldig lite? Er det mulig og tjene over 25000 på det pr mnd?

Anonymkode: 3deaf...f67

Skrevet

Ja, det er mulig å tjene over 25 k i måneden men det er absolutt ingen gitt selvfølge siden man ikke har noe fast. Du må være avhengig at det er mange ledige vakter, at du selv er ledig på løsvaktene, at det er du som får de og ikke andre vikarer. Og hvor mye du får i lønn spiller jo vesentlig inn også. 

Jeg hadde hatt en tankegang om at "denne måneden kan jeg enten tjene 3000,- eller 25 000,-". Du vet aldri. 

Anonymkode: 974a7...ddd

• Liker 1
Skrevet

Hvis man som vikar klarer å tjene 25 k pr med sier det litt om sykefraværet på arbeidsplassen.. 

Skrevet

Jeg er tilkallingsvikar i hjemmetjenesten, og er nyutdannet helsefagarbeider, jeg får mange vakter, og av og til overtid, får utbetalt mellom 30-40 tusen hver måned. 

Anonymkode: e26d0...790

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man som vikar klarer å tjene 25 k pr med sier det litt om sykefraværet på arbeidsplassen.. 

Kan jo være et stort tjenestested da. Og vikarbruk er jo utbredt pga ferie o.l også. Og sykefravær er høyt i pleie og omsorg. For en idiotisk kommentar. Nerd.

Skrevet
Lars1009 skrev (Akkurat nå):

Kan jo være et stort tjenestested da. Og vikarbruk er jo utbredt pga ferie o.l også. Og sykefravær er høyt i pleie og omsorg. For en idiotisk kommentar. Nerd.

Er i Østfold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er tilkallingsvikar i hjemmetjenesten, og er nyutdannet helsefagarbeider, jeg får mange vakter, og av og til overtid, får utbetalt mellom 30-40 tusen hver måned. 

Er det veldig mye helg?

Skrevet

Vær vikar flere steder, det øker sjansene for å få nok vakter. 

Vær fleksibel. Tilkallingsvikarer som oppleves som lite fleksible blir sjeldnere ringt. Om du blir ringt og ikke kan starte kl 15, så spør om du kan komme kl 16. Vikarer som ofte sier nei blir nedprioritert, sånn er det bare. 

Vis interesse på jobb. Pass på å vær positiv og effektiv. Vikarer som oppfattes som late blir også nedprioritert. Ikke vær redd for å spørre og lære. 

hold deg unna konflikter og snakk aldri negativt om noen. Bare smil og vær glad. 

Jo flinkere du er, jo mer vakter vil du få. Det er ukomplisert å jobbe fullt som vikar, men det kan innebære at du må jobbe feks flere helger enn vanlige ansatte. 

Anonymkode: 0e9cd...6a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det veldig mye helg?

Mye helg og kveldsvakter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vær vikar flere steder, det øker sjansene for å få nok vakter. 

Vær fleksibel. Tilkallingsvikarer som oppleves som lite fleksible blir sjeldnere ringt. Om du blir ringt og ikke kan starte kl 15, så spør om du kan komme kl 16. Vikarer som ofte sier nei blir nedprioritert, sånn er det bare. 

Vis interesse på jobb. Pass på å vær positiv og effektiv. Vikarer som oppfattes som late blir også nedprioritert. Ikke vær redd for å spørre og lære. 

hold deg unna konflikter og snakk aldri negativt om noen. Bare smil og vær glad. 

Jo flinkere du er, jo mer vakter vil du få. Det er ukomplisert å jobbe fullt som vikar, men det kan innebære at du må jobbe feks flere helger enn vanlige ansatte. 

Anonymkode: 0e9cd...6a7

Men jeg vil vel tro at det er mye vakter og ta av på hjemmetjenesten? Eller? Jeg kan også jobbe mye :) Så er veldig motivert.

Skrevet

Flere som jobber med dette? Er det mulig og jbbe oppimot 100% som vikar?

Skrevet

På min jobb er det mye bruk av vikarer. Det er flere ubesatte stillinger så flere av vikarene jobber oppimot full stilling. 
Sjekket vaktlistene og denne uka er 23 av 57 vakter jobbet eller skal jobbes av vikarer, og det kan bli mer hvis noen blir syke.

mesteparten av vikarbruken er ikke for å dekke sykefravær, men for å dekke ubesatte stillinger. Så når noen er syke er det utrolig vanskelig å finne vikar for de fleste vikarene allerede jobber 😅

Anonymkode: c9155...912

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På min jobb er det mye bruk av vikarer. Det er flere ubesatte stillinger så flere av vikarene jobber oppimot full stilling. 
Sjekket vaktlistene og denne uka er 23 av 57 vakter jobbet eller skal jobbes av vikarer, og det kan bli mer hvis noen blir syke.

mesteparten av vikarbruken er ikke for å dekke sykefravær, men for å dekke ubesatte stillinger. Så når noen er syke er det utrolig vanskelig å finne vikar for de fleste vikarene allerede jobber 😅

Anonymkode: c9155...912

Såpass ja! Du jobber kanskje i en stor kommune? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Flere som jobber med dette? Er det mulig og jbbe oppimot 100% som vikar?

Vet ikke med hjemmesykepleien, men jeg var vikar på sykehjem. Jobbet både 100 og 150%. Var ledige vakter hver eneste dag. Av og til jobbet jeg både dag og natt. 

Anonymkode: cc0d7...78e

Skrevet

Som sykepleierstudent klarer jeg tjene 25-30k i mnd som tillkalingsvikar. Jobber kun hver 3 helg fast ellers er alt annet ekstravakter. Jobber svært lite kanskje 1-2 vakter i uka, men får overtid de fleste ekstravaktene jeg tar pga kort varsel før vaktene. Vil tro om du som meg er litt fleksibel og sier ja når de trenger kan du tjene ganske godt. 

Anonymkode: 2bd4b...a75

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vet ikke med hjemmesykepleien, men jeg var vikar på sykehjem. Jobbet både 100 og 150%. Var ledige vakter hver eneste dag. Av og til jobbet jeg både dag og natt. 

Anonymkode: cc0d7...78e

Er vel noe av det samme, ja. Såpass ja. Du var helt ufaglært og? Kan jeg spørre hvilken landsdel? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som sykepleierstudent klarer jeg tjene 25-30k i mnd som tillkalingsvikar. Jobber kun hver 3 helg fast ellers er alt annet ekstravakter. Jobber svært lite kanskje 1-2 vakter i uka, men får overtid de fleste ekstravaktene jeg tar pga kort varsel før vaktene. Vil tro om du som meg er litt fleksibel og sier ja når de trenger kan du tjene ganske godt. 

Anonymkode: 2bd4b...a75

Inspirerende! :)

Men må du være veldig fleksibelt på tid og stille opp? Gir de beskjed sånn 1-2 t før? Tenker om jeg bor f.eks 45 min unna.

Skrevet

Har vært det selv og sitter nå i motsatt ende og skal fordele disse vaktene. Du kan få jobbe tilnærmet fullt her, men det avhenger av at du ikke er vanskelig. Det blir MYE helger og kvelder da det er der man har færrest å gå på ved sykdom. Stiller du opp der det trengs, blir du som regel også prioritert til de kjekkere vaktene. Håndplukker du kun dagvakter og vil jobbe minst mulig helg så tar de inn andre folk :)

Anonymkode: c9d96...bac

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har vært det selv og sitter nå i motsatt ende og skal fordele disse vaktene. Du kan få jobbe tilnærmet fullt her, men det avhenger av at du ikke er vanskelig. Det blir MYE helger og kvelder da det er der man har færrest å gå på ved sykdom. Stiller du opp der det trengs, blir du som regel også prioritert til de kjekkere vaktene. Håndplukker du kun dagvakter og vil jobbe minst mulig helg så tar de inn andre folk :)

Anonymkode: c9d96...bac

Jeg er veldig motivert ja :) Men vil heller ikke jobbe hver eneste lørdag. Men natt går fint i ukedagene. Men gir de beskjed i god tid i forveien? Jeg har nemlig 45 min tur til boligen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 10.54):

Jeg jobber som tilkallingsvikar på et sykehus som pleiemedarbeider. Det er en jobb jeg kan ha på fulltid og vel så det. Men så er jo dette gjennom bemanning går på mange ulike avdelinger. Kontrakten min er på 0%. 

Anonymkode: 6d7ea...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...