AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Hei. jeg må bare blåse ut og høre om jeg er urimelig, for det føler jeg virkelig ikke at jeg er. Mannen min jobber borte, og er hjemme en måned av gangen, mens jeg går på skolen (hjemmebasert). Problemet er at han gjør så og si INGENTING med baby når han er hjemme. Han legger baby kanskje annenhver dag og sitter litt med h*n på armen hvis vi ser film om kvelden eller hva enn vi driver med, men det er egentlig det. I blant tar han baby med seg til andre, men da er det jo ikke han som holder eller ordner med baby sjøl engang!!🥲 Jeg står opp med baby hver dag, han sover til mellom 10 og 13, bruker dagene sine på å hjelpe gud og hvermann med prosjekter, sier aldri nei uansett hvem som spørr eller så gjør han litt husarbeid. Sier jeg ifra om at jeg må få sove litt ut en dag så blir det bare surmuling og «du er jo hjemme du også uansett», «jeg gjør jo alt annet». Men det er jo ikke det jeg trenger! Jeg trenger hjelp med baby sånn at jeg får gjort skolearbeid, ikke alt annet. Har prøvd å prate med familien hans, men de vil ikke blande seg. Har snakket med hs, men de ville jeg skulle rose han når han var flink så han fortsatte med det han gjorde bra siden han sikkert er «usikker», men det hjelper ikke. Han er halvveis flink i en halv dag, også er det ikke noe mer. Vurderer å ta det videre med HS sånn at de kan ta en prat med han, men er livredd for at det bare blir verre. Noen tips og råd? Føler meg som en alenemor Anonymkode: 80cda...b20 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Skrevet 16. oktober 2024 Hadde aldri orket en sånn mann. Bli en alenemor, så slipper du i det minste å irritere deg over en tafatt fjott som ikke ofrer noe for et fungerende familieliv. Anonymkode: 29130...f0c 15
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde aldri orket en sånn mann. Bli en alenemor, så slipper du i det minste å irritere deg over en tafatt fjott som ikke ofrer noe for et fungerende familieliv. Anonymkode: 29130...f0c Han elsker ungen sin, men når jeg prøver å få han til å gjøre noe får jeg bare beskjed om at jeg ønsket meg barn mest - så derfor burde jeg ta mest. Prøver å holde det sammen, men alt rakner med skole og psykisk av en sånn holdning hjemme Anonymkode: 80cda...b20
mommyaka Skrevet 16. oktober 2024 #4 Skrevet 16. oktober 2024 Oh han forandre seg etter dere fikk barn?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #5 Skrevet 16. oktober 2024 mommyaka skrev (3 minutter siden): Oh han forandre seg etter dere fikk barn? Han har alltid vært sta, men ikke sånn her. Han trasser og går i mot meg hele tiden, må be han stå opp og han tar aldri i et tak når det kommer til meg eller baby, kun når det gjelder alle andre. Anonymkode: 80cda...b20 1
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2024 #6 Skrevet 16. oktober 2024 Er det noen grunn til at dere ikke fordeler dette tydeligere? Han kan ikke bare melde seg ut sånn uten at du godtar det. 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Skrevet 16. oktober 2024 Har han hatt pappapermisjon? Min mann hjalp til mye før permisjonen, men det var først da han fikk permisjon at han begynte å ta ansvar og innså hva jobben var. Anonymkode: 80385...355 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Han elsker ungen sin, men når jeg prøver å få han til å gjøre noe får jeg bare beskjed om at jeg ønsket meg barn mest - så derfor burde jeg ta mest. Prøver å holde det sammen, men alt rakner med skole og psykisk av en sånn holdning hjemme Anonymkode: 80cda...b20 Gratulerer. Du er sammen med en drittsekk… Anonymkode: e3893...09d 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #9 Skrevet 16. oktober 2024 Stikk ut en tur og send ham melding omat du har dratt ut en tur og så svarer du ikke før du er hjemme et par timer senere. Du har vel et bibliotek du kan jobbe på? Anonymkode: 48736...567 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #10 Skrevet 16. oktober 2024 Leser bare flere å flere sånne tråder. Samfunnet er i endring..tror ikke det snart er liv laget å få barn for noen. Rett og slett for at folk orker ikke ta ansvar for barn. Anonymkode: 788b5...b1b 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Skrevet 16. oktober 2024 Tipset er å få kommunisert til han det du ønsker at han skal forstå. Men det er litt uklart for meg ut fra innlegget ditt hva dette egentlig er. Du må ha ETT hovedbudskap, og det må tydelig frem. Jeg er usikker på om hovedbudskapet ditt er "Jeg trenger at du tar baby så jeg får gjort skolearbeid" eller om det er "Jeg trenger at du bruker like mye tid på baby som du bruker på alt mulig annet." Prioriter hva du egentlig vil, og ikke trekk inn alt annet. Skriv det gjerne ned. Og la han lese det du har skrevet, så blir det ikke så mye følelser han må forholde seg til samtidig. Understøtt påstandene dine med fakta. F.eks. Sist måned da du var hjemme, så hadde du ca 28 dager tilgjengelig. Det blir ca 670 timer. Her er hva du brukte disse timene på: Hjelpe andre med ting. Det brukte du x timer av de tilgjengelige 670 timene på. Sove, brukte du y av de tilgjengelige 670 timene på. (Til sammenligning sov jeg z timer i samme periode.) Jeg fikk tid til å gjøre skole P timer i denne perioden. Ut fra fakta, så har du brukt v flere timer på å hjelpe andre, enn du har brukt for å hjelpe meg å få lest. Det gjør at jeg opplever at du prioriterer andre over meg (og baby). Hvis du vil jeg skal oppleve det annerledes, så må du gjøre endringer. Kan vi avtale NÅR jeg skal lese, og at du da tar fullt ansvar for baby disse avtalte tidene? Og så slutter du å trekke inn at han bruker sin tid med baby til å ta baby på besøk til andre som hjelper han med baby. Hvordan han løser det så du får lesetid, er hans ansvar. Og så lenge baby blir ivaretatt skal du ikke blande deg. Om han får dårlig kontakt med eget barn, så er det hans tap. Anonymkode: ed6f0...285 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer. Du er sammen med en drittsekk… Anonymkode: e3893...09d Merker jo det nå.. Anonymkode: 80cda...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #14 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har han hatt pappapermisjon? Min mann hjalp til mye før permisjonen, men det var først da han fikk permisjon at han begynte å ta ansvar og innså hva jobben var. Anonymkode: 80385...355 Han har permisjon nå.. Anonymkode: 80cda...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #15 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stikk ut en tur og send ham melding omat du har dratt ut en tur og så svarer du ikke før du er hjemme et par timer senere. Du har vel et bibliotek du kan jobbe på? Anonymkode: 48736...567 Det går ikke, da klikker han og jeg får ikke ro til å skrive Anonymkode: 80cda...b20 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #16 Skrevet 16. oktober 2024 Petra200 skrev (1 time siden): Hvorfor finner du deg i dette? Jeg har ikke noe valg dessverre.. har ikke penger til å flytte akkurat nå. Lagde en avtale om at jeg skulle være hjemme med baby til h*n var et år pga reisejobben til far Anonymkode: 80cda...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #17 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke noe valg dessverre.. har ikke penger til å flytte akkurat nå. Lagde en avtale om at jeg skulle være hjemme med baby til h*n var et år pga reisejobben til far Anonymkode: 80cda...b20 Sikker på at du ikke har krav på noe som gjør at du overlever til du er ferdig med skole? Anonymkode: d906d...96e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #18 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sikker på at du ikke har krav på noe som gjør at du overlever til du er ferdig med skole? Anonymkode: d906d...96e Hva skulle det vært? Utenom Lånekassen, for det er uaktuelt å ta mer lån der🥲 Anonymkode: 80cda...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #19 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipset er å få kommunisert til han det du ønsker at han skal forstå. Men det er litt uklart for meg ut fra innlegget ditt hva dette egentlig er. Du må ha ETT hovedbudskap, og det må tydelig frem. Jeg er usikker på om hovedbudskapet ditt er "Jeg trenger at du tar baby så jeg får gjort skolearbeid" eller om det er "Jeg trenger at du bruker like mye tid på baby som du bruker på alt mulig annet." Prioriter hva du egentlig vil, og ikke trekk inn alt annet. Skriv det gjerne ned. Og la han lese det du har skrevet, så blir det ikke så mye følelser han må forholde seg til samtidig. Understøtt påstandene dine med fakta. F.eks. Sist måned da du var hjemme, så hadde du ca 28 dager tilgjengelig. Det blir ca 670 timer. Her er hva du brukte disse timene på: Hjelpe andre med ting. Det brukte du x timer av de tilgjengelige 670 timene på. Sove, brukte du y av de tilgjengelige 670 timene på. (Til sammenligning sov jeg z timer i samme periode.) Jeg fikk tid til å gjøre skole P timer i denne perioden. Ut fra fakta, så har du brukt v flere timer på å hjelpe andre, enn du har brukt for å hjelpe meg å få lest. Det gjør at jeg opplever at du prioriterer andre over meg (og baby). Hvis du vil jeg skal oppleve det annerledes, så må du gjøre endringer. Kan vi avtale NÅR jeg skal lese, og at du da tar fullt ansvar for baby disse avtalte tidene? Og så slutter du å trekke inn at han bruker sin tid med baby til å ta baby på besøk til andre som hjelper han med baby. Hvordan han løser det så du får lesetid, er hans ansvar. Og så lenge baby blir ivaretatt skal du ikke blande deg. Om han får dårlig kontakt med eget barn, så er det hans tap. Anonymkode: ed6f0...285 Har prøvd å skrive til han, men da eksploderer han og mener jeg heller kunne kommet å pratet med han - men det går jo ikke for han er bare beskyldende og mener han gjør alt annet og at jeg sitter fint nok i det siden jeg bare er hjemme med baby. Men det er jo det som er problemet! Det er ikke BARE når man går skole og har en avtale fordi han har reisejobb. Jeg tar ungen 100% når han er borte også + skole, han tar 10% og litt husarbeid når han er hjemme Anonymkode: 80cda...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #20 Skrevet 16. oktober 2024 Får bare beskjed om å lese når baby sover. Anonymkode: 80cda...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå