Gå til innhold

Tenk dere GODT om før dere får barn...det kan endre forholdet fullstendig.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å forstå at voksne mennesker i 2024 ikke vet alt dette. Det snakkes om over alt, at forholdet endrer seg og at vi endrer oss, og at det krever tid og penger og man sover lite og har mindre overskudd. Du må jo bo under en stein for å ikke få med deg alle "advarslene" allerede fra du er tenåring. 

Anonymkode: fd1f4...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 10.24):

Mange tar for lett på det, umulig å se for seg hvordan livet blir etterpå. Noen får totalt sjokk, et barn krever tid...OG penger...sexlivet kan også bli totalt endret og fraværende for noen. Utrolig mange forhold går i oppløsning få år etterpå.

Anonymkode: f7a15...ca3

Det kan...?

Det endrer forholdet fullstendig, punktum. Man går fra å være to voksne individer som forventes å ta vare på seg selv, til å måtte bli et lag som setter egne behov til siden til det beste for barnet. 

Så nei, det er ikke noe "kan forandre seg", det er et faktum at alt vil endre seg. Jo tidligere man innser dette, desto større sannsynlighet er det for at forholdet tåler et (eller flere) barn.

Jeg ser jo tråder både her og på Reddit, der spesielt mannen forventer å kunne drive med hobbyene sine (trening, idrett på TV, gaming, snekring) flere timer hver dag, fordi dama er jo flinkest med barnet. Som mann med to barn under skolealder tenker jeg dette er helt sinnssvakt å forvente. Vi tilstreber å få til at jeg kan få fulgt opp mine hobbyer, og kona sine, men det er aldri på bekostning av barnet eller parforholdet. 

Jeg tror dette har sammenheng med at folk får barn så sent. Når de er vant til å leve så lenge som voksne som bare har seg selv å passe på, klarer de ikke legge fra seg disse vanene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 10.24):

Mange tar for lett på det, umulig å se for seg hvordan livet blir etterpå. Noen får totalt sjokk, et barn krever tid...OG penger...sexlivet kan også bli totalt endret og fraværende for noen. Utrolig mange forhold går i oppløsning få år etterpå.

Anonymkode: f7a15...ca3

Alternativet er jo å være barnløs, noe som er tragisk på sin måte. Har selv barn og kan ikke si at det var noe sjokk i det hele tatt. Samtidig har jeg jo hørt om mødre som har blitt deprimerte, så det gjelder å velge partner som ikke er svak. Ellers er det jo slik at mennesker alltid undervurderer hvor lang tid noe tar og hvor omfattende det blir å gjennomføre, det er jo bare bra, ellers hadde ingen startet bedrifter eller andre prosjekter.

Anonymkode: 37bd5...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alternativet er jo å være barnløs, noe som er tragisk på sin måte. 

Anonymkode: 37bd5...24f

Valget om sterilisering og barnløshet er det beste valget jeg har tatt i livet😃💃🏼

Anonymkode: fdd9b...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...