Gå til innhold

Virkelig damer - virkelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Godt gift i voksen alder med wife 3.0 og hadde en virkelig koselig dag og kveld i går. Vi går i seng - jeg er selvsagt litt raskere i seng enn henne med langt hår. Hår ja... Når hun kommer inn på soverommet spør hun meg om hva som var best - slik hårlengden var før hun gikk til frisøren i går eller etter. Jeg svarer først at det er jeg virkelig ikke rette person til å svare på spesielt siden hun ser fantastisk ut uansett om håret er klippet med 10 cm. Hun går bananas og krever at jeg må velge mellom gårsdagen eller dagens hårlengde ellers bestiller hun time i morgen og klipper seg helt kort. Jeg svarer som jeg virkelig mener at begge ser bra ut og at jeg synes hun ser bedre ut med lengde og at kort ikke er min smak for henne. 

Diskusjon i 4 timer ut i natten med innblanding av ex'er og deres preferancer etc etc og oppstart i morges igjen...

Virkelig damer - er dette virkelig det dere skal bruke oss til?

Anonymkode: 0c362...acb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkelig menn, klarer dere ikke å skjønne når en dame ikke er bra for dere. Kanskje dere menn ikke skal generalisere så mye. Vi damer er ikke akkurat like 

Anonymkode: ba199...989

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. om du er på kone nummer 3 og fortsatt ikke forstår at her ligger det mer bak enn en frisyre så vet ikke jeg hvor mye håp det er… 

Anonymkode: db3eb...77f

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer? At kona de er sprø er nå en ting, men du er jo minst like sprø som tror alle damer er slik 🙄

Anonymkode: d9839...c9b

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama de høres veldig emosjonelt umoden ut, ellers er hun veldig ung.

Du skulle jo selvfølgelig sagt at hun så best ut nå, så hadde du sluppet 4 timer diskusjon. 

Anonymkode: b50a5...1c6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyld på oss for at kona di klikka... Ser ikke helt hvordan det er vår feil.

Anonymkode: 6805f...146

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt gift i voksen alder med wife 3.0 og hadde en virkelig koselig dag og kveld i går. Vi går i seng - jeg er selvsagt litt raskere i seng enn henne med langt hår. Hår ja... Når hun kommer inn på soverommet spør hun meg om hva som var best - slik hårlengden var før hun gikk til frisøren i går eller etter. Jeg svarer først at det er jeg virkelig ikke rette person til å svare på spesielt siden hun ser fantastisk ut uansett om håret er klippet med 10 cm. Hun går bananas og krever at jeg må velge mellom gårsdagen eller dagens hårlengde ellers bestiller hun time i morgen og klipper seg helt kort. Jeg svarer som jeg virkelig mener at begge ser bra ut og at jeg synes hun ser bedre ut med lengde og at kort ikke er min smak for henne. 

Diskusjon i 4 timer ut i natten med innblanding av ex'er og deres preferancer etc etc og oppstart i morges igjen...

Virkelig damer - er dette virkelig det dere skal bruke oss til?

Høres ut som et sårt punkt for henne. Det sagt, virkelig unødvendig å starte en diskusjon på den måten, om noe så ubetydelig som hårlengde. 

Mine tanker: hun legger mye av sin verdi i håret sitt. Hun har et pent hår og har fått mange komplimenter for det opp gjennom årene. Etter frisørbesøket i dag er hun usikker, og vil ha din mening. 

Til tross for ditt diplomatiske svar, er ikke det godt nok. Det virker som hun blir trigget av svaret ditt, og at det kan være den siste dråpen som får det til å flyte over. 

Hormoner på avveie? Gnisninger mellom dere to fra før av? Hårpreferanser er en diskusjon dere har hatt tidligere? 

Det beste er vel å prøve å komme til bunns i dette. Det kan umulig handle om hårlengde, det var bare gårsdagens katalysator. 

All min medfølelse til deg.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger noe annet bak en hår altså. Men virkelig. Nei vi damer er ikke slik. Noen ja. Men da er man ikke flink nok til å kommunisere hva som egentlig er problemet. 

Anonymkode: 9f4db...7a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dama de høres veldig emosjonelt umoden ut, ellers er hun veldig ung.

Du skulle jo selvfølgelig sagt at hun så best ut nå, så hadde du sluppet 4 timer diskusjon. 

Anonymkode: b50a5...1c6

Som "dame" har jeg for lengst lært at den type kvinnfolk diskuterer jeg ikke med. Hvorfor i alle dager var det viktig for deg og ikke velge. Det kunne spart deg for 4 timers totalt unødvendig tull på natten.

Du kunne sagt alt kler den smukke, men du liker den nye frisyren og synes den var virkelig flott. Maser hun videre om hvorfor så bare si at det er fint å friske opp frisyren i blandt. Det ser fresht ut. Ferdig god natt, drama queen roer seg for natten. Og du kan sove.

Anonymkode: 2c739...529

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt feil stilt spørsmål. Går man til frisøren oftere enn månedlig, er tuppene slitt; uansett hårlengde. Og da ser man best ut nyklippet, uansett. 

Hilsen kvinne 

Anonymkode: 2d8dd...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du velger feil kvinner

Anonymkode: 5bb55...c66

Synes denne er på sin plass jeg 😅 men ts, når du har funnet deg en såpass usikker kvinne å gifte deg med, så kan du ikke forvente at kommunikasjonen vil gå som smurt. Hun vil jo selvsagt ikke komme til deg og si hva som er problemet, når hun er så usikker på seg selv. Da får du det i form av slike hint 🤷‍♂️ som du ikke er så flink til å ta.

Anonymkode: 394ca...54f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~white lady~ skrev (15 minutter siden):

Høres ut som et sårt punkt for henne. Det sagt, virkelig unødvendig å starte en diskusjon på den måten, om noe så ubetydelig som hårlengde. 

Mine tanker: hun legger mye av sin verdi i håret sitt. Hun har et pent hår og har fått mange komplimenter for det opp gjennom årene. Etter frisørbesøket i dag er hun usikker, og vil ha din mening. 

Til tross for ditt diplomatiske svar, er ikke det godt nok. Det virker som hun blir trigget av svaret ditt, og at det kan være den siste dråpen som får det til å flyte over. 

Hormoner på avveie? Gnisninger mellom dere to fra før av? Hårpreferanser er en diskusjon dere har hatt tidligere? 

Det beste er vel å prøve å komme til bunns i dette. Det kan umulig handle om hårlengde, det var bare gårsdagens katalysator. 

All min medfølelse til deg.

Du har nok veldig rett her - jeg prøvde å være diplomatisk og ikke tråkke feil og det var ikke det hun ønsket/forventet... Til dere kvasikommentatorer så er vi 5 år inne i dette ekteskapet og vi er begge over 50. Min første ex startet jeg med når jeg var 13 og vi holdt sammen i 17 år og fikk to vakre barn. Men neste var/er en alldeles syk og utro narsissist som jeg kun har meg selv å takke for at jeg holdt ut 20 år med - men der også kom det to vakre barn som jeg elsker over alt på jord...

Jeg vet at min kone ofte er usikker på seg selv - det har hun ingen grunn til - hun er den mest fantastiske kvinnen jeg har møtt i mitt liv. Min ex nr 2 tok nesten livet av meg bokstavelig og jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle være sammen men noen ever again... men kjærligheten kommer som regel når man ikke forventer den... Bodde alene i 3 år etter jeg flyttet fra min ex og brukte halvparten av de årene på rettsaker om unger og deling av bo...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Synes denne er på sin plass jeg 😅 men ts, når du har funnet deg en såpass usikker kvinne å gifte deg med, så kan du ikke forvente at kommunikasjonen vil gå som smurt. Hun vil jo selvsagt ikke komme til deg og si hva som er problemet, når hun er så usikker på seg selv. Da får du det i form av slike hint 🤷‍♂️ som du ikke er så flink til å ta.

Anonymkode: 394ca...54f

Jeg sparer opp klemmer og komplimenter til i ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en som har skrevet du velger feil damer her. Det er nok riktig. Hvis du har et mønster med å tiltrekke deg dårlige damer, må du jobbe for å bryte det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vi aldri ferdig med å late som at kjærestens negative kvaliteter representere alle av samme kjønn? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er jo helt feil stilt spørsmål. Går man til frisøren oftere enn månedlig, er tuppene slitt; uansett hårlengde. Og da ser man best ut nyklippet, uansett. 

Hilsen kvinne 

Mente selvsagt sjeldnere enn månedlig. Feks hvis man klipper seg 4 ganger i året, da er det som regel 5-10 cm slitte tupper. Vekk med dem! Fortell henne at du elsker at hun tar vare på seg selv med regelmessig stell ❤️

Btw, det er menn som også er sånn, blant annet min mann. Bare at det er verre, for vi snakker om hvordan jeg vil ha kuk 😄Jeg svarer selvsagt da at hans kuk er best, ingen protest! Han spør jo egentlig bare på tusen måter: Liker du meg? Og din (og min) jobb er å svare kort og tydelig JA 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...