Gå til innhold

Dekkskifte i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har et bra verksted å anbefale, med rimelige priser?

Anonymkode: f4efc...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er et pop up telt ved tveita senter. Greie priser.

Anonymkode: 56b26...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler alltid dårlig samvittighet hver gang jeg jakter etter billigst mulig dekkskifte når jeg ser de som skifter dekk stort sett er alltid østeuropeere som sannsynligvis får en luselønn fordi jeg må ha billigst mulig dekkskifte. Flere som føler det slik? Hva er et dekkskifte verdt igrunn?

Anonymkode: e56c5...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkproff har rimelige priser, men servicen er ekstremt varierende. 
Jeg brukte de ett par ganger når de holdt til på Hvam, men da de flyttet til Tveita opplevde jeg de som direkte ufine. 
De er rimelige på selve dekkbyttet, men de pusher hardt for å selge nye dekk og alle mulige tilleggsgreier. 
De mente jeg trengte nye vinterdekk for to år siden, og de ble furten og kranglete før de aksepterte ett nei. 
Hadde bilen både på service og eu-kontroll senere samme vinter, hvor alle mente jeg hadde i allefall to sesonger igjen på dekkene. 

Anonymkode: 012bf...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

 Hva er et dekkskifte verdt igrunn?

Anonymkode: e56c5...c24

Det er jo verdt det folk er villig til å betale. 

Husk at staten antagelig tjener mest på jobben, siden det er 25% mva på tjenester. 

Vianor tar 687kr for å bytte 4 dekk. Det høres ganske rimelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler alltid dårlig samvittighet hver gang jeg jakter etter billigst mulig dekkskifte når jeg ser de som skifter dekk stort sett er alltid østeuropeere som sannsynligvis får en luselønn fordi jeg må ha billigst mulig dekkskifte. Flere som føler det slik? Hva er et dekkskifte verdt igrunn?

Anonymkode: e56c5...c24

Samme her! Kunne heller ikke falle meg inn å vaske bilen inn og utvendig for 300 kr når jeg ser hva slags folk som jobber der. Under horrible forhold med luselønn. 

 

Anonymkode: 36760...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler alltid dårlig samvittighet hver gang jeg jakter etter billigst mulig dekkskifte når jeg ser de som skifter dekk stort sett er alltid østeuropeere som sannsynligvis får en luselønn fordi jeg må ha billigst mulig dekkskifte. Flere som føler det slik? Hva er et dekkskifte verdt igrunn?

Anonymkode: e56c5...c24

Skal de ansatte få en anstendig lønn tenker jeg et dekkskift bør koste nærmere 1000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det selv. Da ser jeg også tilstand på dekk/bremser samtidig.

Anonymkode: 022e0...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt selv...viktig å kunne!

Anonymkode: 8386b...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (23 timer siden):

Skal de ansatte få en anstendig lønn tenker jeg et dekkskift bør koste nærmere 1000 kr. 

1000 kr ville gitt meg en timelønn på 3000 for hjulskift. Bare å ringe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinner skrev (6 minutter siden):

1000 kr ville gitt meg en timelønn på 3000 for hjulskift. Bare å ringe

Hvordan regner du ut det? Har du da tatt med mva, arbeidsgiveravgift, feriepengeavsetninger, kostnader til utstyr, arbeidsplass, verktøy, skatt og andre avgifter? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1.250 for hjulskift og dekkhotell i går. Fornøyd med det.  Jeg har hatt denne ordningen i noen år fordi jeg ikke klarer å løfte hjulene alene lenger.  Det var forresten allerede litt kø, så jeg er glad for å være ferdig med det.  man vet jo aldri med været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke verktøy for å bytte dekkene selv men bytte hjulene derimot gjør jeg selv vår og høst....  😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Al Bundy skrev (På 24.10.2024 den 2.42):

Jeg har ikke verktøy for å bytte dekkene selv men bytte hjulene derimot gjør jeg selv vår og høst....  😁

Jeg har heller ikke rett utstyr til å skifte dekk, men de fleste her har jo det.... Hjulene, der i mot, skifter jeg selv. Fra vinter til sommer og omvendt.

Anonymkode: 517e4...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...