Gå til innhold

Hvor ble det av alle punkerne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok meg selv i å mimre litt.....

Tenkte på gamledager, slutten av 70-tallet, begynnelsen av 80.

Sex Pistols på Penguin Club.

Jeg var jo ekte punker. Leste Nietzsche og greier og hata establisjamentet, på ekte! Vi var en gjeng som pleide å samles i byen og drikke øl. Politiet kom stadig og banka oss, men jeg savner det. Vi var jo et miljø.

Hvor ble alle av?

Noen er borte. For godt, er jeg redd. Jeg har sett et par av dem daue med egne øyne. Ikke mye idealer i det.

Men jeg forandra meg aldri, selv om stilen kanskje er litt streitere, håret litt kortere. Jeg er den samme som jeg var.

Er det noen fler punkere her som husker tida?

Hvor er alle sammen nå?

Anonymkode: b74f5...8d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vokste opp og skjønte at virkelig reformasjoner gjøres gjennom systemet i stedet for en håpløs kamp. De ble politikere, leger, finanspersoner, bruker sin idealisme på ting som nytter.

Anonymkode: 6a37d...6e7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Gamlebyen

Anonymkode: 9f192...090

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrivelige folk som har tatt forskjellige yrker som alle andre. Det er vanskelig å finne noe positivt å si om disse folka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voksen. Kunne ikke lenger springe rundt i punkeklær når jeg fikk en ordentlig jobb. Å være punker var dyrt. Jeg kjøpte klær i London. Perioden var kort for min del og litt light jålete stil. 

Anonymkode: f0e3b...861

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg til å tenke på emu. De ble jo også borte men så 4 emu tenåringer for en uke siden.

Anonymkode: 4b5fa...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi var en gjeng som pleide å samles i byen og drikke øl. Politiet kom stadig og banka oss, men jeg savner det. Vi var jo et miljø

Sitter du og fantaserer nå? Tipper HI bare er trolling. Dette skjedde ikke. Kjente en del blitzere. Politiet kom ikke jevnlig og banka folk som ikke gjorde noe galt.  Men visse typer folk var stadig ute etter å lage faenskap. De var i bråk med politiet stadig. De var ikke de mest populære. På en del demoer kunne det bli leven, men det faller ikke under kategorien at "politiet kom stadig og banka folk". 

I mitt hode fantes det to typer punkere. De jålete, som var London-inspirerte, med spektakulære hanekammer og klær. Og så var det de som bare var sjabby protest-folk.  Første kategorien provoserte det etablerte med utseendet sitt. Det finnes jo fortsatt sånne blant nye yngre, så bevegelsen finnes jo. Mange av disse var ganske rolige og greie folk generelt og lagde lite bøll. I hvert fall de jeg kjente. 

Har inntrykk av at folk ble voksne. Fikk familie. Jobb osv. Skjønte vel at "etablissementet" ikke var en skummel konspirasjon, men et samfunn som er skapt av oss selv og som gir folk mulighet til ok liv, med både fordeler og ulemper. Mange har blitt vanlige Høyre og Ap folk. Men noen tviholder på bobla si og stemmer Rødt eller andre småpartier uansett hvor tåpelig det er og sitter og "protesterer" hjemme i stua si mot et samfunn som ligger i verdenstoppen når det gjelder rettferdighet og velferd. 

🤟

Screenshot_20241016_034518.jpg

Anonymkode: db6f4...3ed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med et par stykker, artige folk :) Selv var jeg nok mer i retning "emo", er fremdeles noe alternativ i klesstilen men ikke like fullt ut som før. Alle jeg kjenner som er punk er skikkelige pusekatter.

Anonymkode: 759d6...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forsvant når politimester Haugli brukte hard hånd på de som tilhørte Blitz miljøet.

Som da han beordret storming av Stortorvets Gjestegiveri for og arrestere Stein Lillevolden, etterpå ble han spurt av journalister om det var nødvendig å bruke hunder under oppdraget, hvorpå han svarte tørt, ja for det var for vanskelig å komme inn med hester.

Anonymkode: 4ce77...042

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De forsvant når politimester Haugli brukte hard hånd på de som tilhørte Blitz miljøet.

Som da han beordret storming av Stortorvets Gjestegiveri for og arrestere Stein Lillevolden, etterpå ble han spurt av journalister om det var nødvendig å bruke hunder under oppdraget, hvorpå han svarte tørt, ja for det var for vanskelig å komme inn med hester.

Anonymkode: 4ce77...042

😂

Anonymkode: 9534f...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjønte vel at de bare var en gjeng tullinger, og de som ikke ble narkomane fikk seg vel jobb på Nav.

Anonymkode: cf95a...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men noen tviholder på bobla si og stemmer Rødt eller andre småpartier uansett hvor tåpelig det er og sitter og "protesterer" hjemme i stua si mot et samfunn som ligger i verdenstoppen når det gjelder rettferdighet og velferd.

Rødt var det første partiet som brøt sperregrensen, og kan knapt kategoriseres som et «småparti» lenger. Temmelig tåpelig å rakke ned på folk som ønsker en bedre verden, men vi har vel alle vårt

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg til å tenke på emu. De ble jo også borte men så 4 emu tenåringer for en uke siden.

Anonymkode: 4b5fa...639

Emo, med o. For emotional. 

Emu er noe ganske annet....🐦😆

Anonymkode: c66bf...0f5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (6 minutter siden):

Temmelig tåpelig å rakke ned på folk som ønsker en bedre verden, men vi har vel alle vårt

Det må være lov å kritisere folk som ønsker seg en bedre verden helt gratis uten å bidra med noe som helst.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (5 minutter siden):

Rødt var det første partiet som brøt sperregrensen, og kan knapt kategoriseres som et «småparti» lenger. Temmelig tåpelig å rakke ned på folk som ønsker en bedre verden, men vi har vel alle vårt

Rødt er et tulleparti, og har plutselig en opptur gir de ikke legitimitet. Islamistene i ISIS vil også ha en bedre verden, men ikke helt etter normen til resten av verden. Rødt lider av det samme.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du og fantaserer nå? Tipper HI bare er trolling. Dette skjedde ikke. Kjente en del blitzere. Politiet kom ikke jevnlig og banka folk som ikke gjorde noe galt.  Men visse typer folk var stadig ute etter å lage faenskap. De var i bråk med politiet stadig. De var ikke de mest populære. På en del demoer kunne det bli leven, men det faller ikke under kategorien at "politiet kom stadig og banka folk". 

I mitt hode fantes det to typer punkere. De jålete, som var London-inspirerte, med spektakulære hanekammer og klær. Og så var det de som bare var sjabby protest-folk.  Første kategorien provoserte det etablerte med utseendet sitt. Det finnes jo fortsatt sånne blant nye yngre, så bevegelsen finnes jo. Mange av disse var ganske rolige og greie folk generelt og lagde lite bøll. I hvert fall de jeg kjente. 

Har inntrykk av at folk ble voksne. Fikk familie. Jobb osv. Skjønte vel at "etablissementet" ikke var en skummel konspirasjon, men et samfunn som er skapt av oss selv og som gir folk mulighet til ok liv, med både fordeler og ulemper. Mange har blitt vanlige Høyre og Ap folk. Men noen tviholder på bobla si og stemmer Rødt eller andre småpartier uansett hvor tåpelig det er og sitter og "protesterer" hjemme i stua si mot et samfunn som ligger i verdenstoppen når det gjelder rettferdighet og velferd. 

🤟

Screenshot_20241016_034518.jpg

Anonymkode: db6f4...3ed

Selvfølgelig er denne tråden trolling.

Bare se på aktiviteten i dette forumet nå; i tillegg til å rakke ned på Dire Straits, prøvde også trollet å rakke ned på U2, men responsen var ikke like stor der.

For å skape flere tråder, oppretter trollet tråder om Kaizers Orchestra, Gaute Grøtta Grav, Det nye testamente, muslimer i badeland, og nå pønken.

Skrivestilen er lett å kjenne igjen.

Anonymkode: cecef...bcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er denne tråden trolling.

Bare se på aktiviteten i dette forumet nå; i tillegg til å rakke ned på Dire Straits, prøvde også trollet å rakke ned på U2, men responsen var ikke like stor der.

For å skape flere tråder, oppretter trollet tråder om Kaizers Orchestra, Gaute Grøtta Grav, Det nye testamente, muslimer i badeland, og nå pønken.

Skrivestilen er lett å kjenne igjen.

Se bare på trådens tittel: Hvor mange som faktisk har vært norske pønkere tror du ville skrive "punkerne"?

100% troll.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Se bare på trådens tittel: Hvor mange som faktisk har vært norske pønkere tror du ville skrive "punkerne"?

100% troll.

Så ufattelig patetisk å skrive "Jeg var jo ekte punker" og til og med skryte av å ha sett Sex Pistols når alle som kjenner til pønken, godt vet at pønk skrives med ø.

Vedkommende troll tror tydeligvis at alle i dette forumet er komplette idioter, men man blir ikke pønker av å ha sett ordet "punk" på en nettside.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det må være lov å kritisere folk som ønsker seg en bedre verden helt gratis uten å bidra med noe som helst.

Spesiell slutning. Hva får deg til å tro at Rødt-medlemmer ikke bidrar med noe?

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Rødt er et tulleparti, og har plutselig en opptur gir de ikke legitimitet. Islamistene i ISIS vil også ha en bedre verden, men ikke helt etter normen til resten av verden. Rødt lider av det samme.

Helt greit at du er enig med ISIS’ syn, men kan ikke si at det øker legitimiteten i påstandene om Rødt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så ufattelig patetisk å skrive "Jeg var jo ekte punker" og til og med skryte av å ha sett Sex Pistols når alle som kjenner til pønken, godt vet at pønk skrives med ø.

Vedkommende troll tror tydeligvis at alle i dette forumet er komplette idioter, men man blir ikke pønker av å ha sett ordet "punk" på en nettside.

Og en ting til - alle som så Sex Pistols i 1977, vet hva utestedets navn var, så når TS skryter av dette samtidig som vedkommende skriver "Sex Pistols på Penguin Club", kan jeg hjelpe trollet med å opplyse at Penguin Club var en jazzklubb som ble nedlagt i 1972, og som hadde en scene som ble gjestet av artister som Kjell Karlsens sekstett.

Sex Pistols spilte derimot på Pingvin Club i Akersgata, noe enhver som var der eller kjenner til historien om norsk pønk, er klar over.

At trollet i samme innlegg klarer å skrive pønk som "punk", og skryter av å ha sett Sex Pistols uten å engang kunne stave Pingvin Club riktig, er noe av det mest patetiske og kunnskapsløse jeg har sett når det kommer til trolling.

Popklikk-sexpistols-melhus2.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...