AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #141 Skrevet 17. oktober 2024 Ble uføretrygdet som 26-åring grunnet psykisk sykdom. Hadde gått på AAP i åtte år før det. Fikk innvilget 100% uføretrygd med rettigheter som ung ufør. Aldri noe arbeidsprøving e.l, kun behandling. Anonymkode: 87ef2...9ae
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #142 Skrevet 17. oktober 2024 Over et tiår av livet med vold, overgrep og helt syke ting... Kvalt, slått, skutt etter m.m Resultatet er at jeg er i konstant overspenn. Får ikke sove, skjelver hele tiden, sliter med tillit til folk. Holder meg generellt for meg selv. Har en ptsd diagnose. Anonymkode: bd808...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #143 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 14.12): Man får ikke uføretrygd basert på diagnose.Man får uføretrygd ut i fra funksjonnivå og restarbeidsevne,men det har for så vidt ikke noe hensikt å spesifisere det da man raskt forstår ut fra innlegget ditt at du er en av de som har flust av fordommer og tror at man bare kan troppe opp på NAV og be om uføretrygd fordi man kjenne på litt angst i hverdagen. Anonymkode: d7f11...13b Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe i denne tråden, men følte for å svare likevel. Jeg ble nettopp ung ufør selv, etter mange års utprøvninger og tett oppfølging. Jeg setter veldig pris på at du sa dette❤️ For det er på ingen måte lett og noe man bare kan forlange, for å så få uføren rett i fanget. Takk for at du sa akkurat det jeg tenkte! Ligger så mye mye mer bak. Skulle gjort alt for å kunne jobbe «normalt» og være frisk, men har godtatt at akkurat nå, så er det sånn det er. En lang og tung prosess Anonymkode: 9192c...c17 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #144 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe i denne tråden, men følte for å svare likevel. Jeg ble nettopp ung ufør selv, etter mange års utprøvninger og tett oppfølging. Jeg setter veldig pris på at du sa dette❤️ For det er på ingen måte lett og noe man bare kan forlange, for å så få uføren rett i fanget. Takk for at du sa akkurat det jeg tenkte! Ligger så mye mye mer bak. Skulle gjort alt for å kunne jobbe «normalt» og være frisk, men har godtatt at akkurat nå, så er det sånn det er. En lang og tung prosess Anonymkode: 9192c...c17 Og for andre går det både raskere og lettere. Vekdig individuelt. Anonymkode: 96daa...1b4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #145 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ble uføretrygdet som 26-åring grunnet psykisk sykdom. Hadde gått på AAP i åtte år før det. Fikk innvilget 100% uføretrygd med rettigheter som ung ufør. Aldri noe arbeidsprøving e.l, kun behandling. Anonymkode: 87ef2...9ae Hvordan fungerer du i privatlivet når du aldri har vært aktuell for abeidsutprøving en eneste gang? Anonymkode: 97088...8bd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #146 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe i denne tråden, men følte for å svare likevel. Jeg ble nettopp ung ufør selv, etter mange års utprøvninger og tett oppfølging. Jeg setter veldig pris på at du sa dette❤️ For det er på ingen måte lett og noe man bare kan forlange, for å så få uføren rett i fanget. Takk for at du sa akkurat det jeg tenkte! Ligger så mye mye mer bak. Skulle gjort alt for å kunne jobbe «normalt» og være frisk, men har godtatt at akkurat nå, så er det sånn det er. En lang og tung prosess Anonymkode: 9192c...c17 Så bra at kommentaren min kunne hjelpe deg litt❤️ Anonymkode: d7f11...13b 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #147 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan fungerer du i privatlivet når du aldri har vært aktuell for abeidsutprøving en eneste gang? Anonymkode: 97088...8bd Fungerer greit, jeg☺️ Anonymkode: 87ef2...9ae
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #148 Skrevet 18. oktober 2024 Har hatt MS I 5 år . Jobber ennå 50% men blitt endel sykere det siste året så blir nok 100% ila kort tid. Er over 40 år. Anonymkode: 348af...68b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #149 Skrevet 18. oktober 2024 K-PTSD, depresjon, angst, dissosiativ lidelse, en haug med psykosomatiske plager - pluss ADHD som ikke ble oppdaget pga PTSD-symptomene og flink pike-syndrom, som sannsynligvis har en del av av skylda for at jeg har brukt så lang tid på å helbredes fra traumene. Håper at behandlingen for ADHD gjør at jeg kan ta det siste skrittet for å komme meg ut i arbeid før jeg dæver av håpløshet, hater å være ufør. Anonymkode: 91bb8...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå