Gå til innhold

6 åring som banner, hvordan få stopp på dette??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig anser jeg ikke banneord som et stort problem. Det er bruken som er problemet.

Så om yngste her i huset bruker et banneord i ny og ne så er det uproblematisk. For det gjør foreldrene og.

Men bruken derimot, er noe helt annet. Men det er ofte ikke banneord som er problemet da, men holdninger og relasjoner til andre.

Så her lærer vi ungene at ordene har makt og et enkelt ord kan gjøre en god dag dårlig, eller en dårlig dag god. Det er et valg de har hver gang de åpner kjeften, og er noe de må tenke over før det kommer lyd ut.

Noe som etter min erfaring gjør at bruk av banneord er lite spennende. Og at dårlig oppførsel og dårlig behandling av andre medmennesker gir negative konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere lært barnet å banne da?

Anonymkode: cf59e...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor har dere lært barnet å banne da?

Anonymkode: cf59e...a0d

Du vet barn lærer av andre barn eller??

Anonymkode: 0eae8...a18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

naboene ga beskjed til meg idag, og når han fortsatte mot meg etterpå kjente jeg at jeg ble kjempesint. Det er overhodet ingenting som fungerer for å få han til å stoppe. Jeg forklarer at det ikke er lov å bruke sånt språk, vi skal snakke fint, folk blir kjempe lei seg når noen snakker sånn. Jeg tar fra han sykkelen dagen etter, får seg en timeout, får ikke nettbrett. Men de tingene gjør at det eskalerer enda mer dagen etterpå om noe blir tatt fra han. Da lar han sinnet og banneordene gå utover andre på skolen. Evt hjemme når skolen er ferdig. 
vet det er et annet barn i klassen som påvirker han, og han kan egentlig ikke ha sånne folk rundt seg da han ikke stopper. 

Du oppfører deg som din egen sønn. Du blir sint og først da straffer du barnet ditt. Skal man ha straff, så bør man være konsekvent og det skal ikke påvirket av hvor sint du er. 

Og så må du snakke med han og få han til å forstå at det er galt, eller så kommer du ingen vei.

Anonymkode: 271ac...e07

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 12.27):

Høres jo ut som om du har vært igjennom et helvete med far? Hva med gutten? Han har vel da bevitnet mye han ikke skulle bevitne? Har han blitt utsatt for koe fra denne faren? Har han samvær med denne psykisk voldelige faren? Kanskje han trenger hjelp til å bearbeide det dere har vært/er igjennom?

Veldig ofte at omsorgssvikt/traumer overlapper med symptomer på ADHD. 

Anonymkode: 900ba...bca

Ts har vel ikke sagt at det er barnets far som utsatte henne for psykisk vold?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...