Gå til innhold

Hvor vil du bo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet man hvor man vil bo i Norge? Hvordan vet man om man kommer til å føle seg hjemme?

Anonymkode: e4096...04b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Være litt nysgjerrig og stille seg spm om personlighet man har .. liker man å sitte med naboer og drikke kaffe? Er man avhengig av en fast flokk? Eller liker man mer frihet og finne sine enkelte venner ?

flokk og kaffe med naboen er kanskje best for mindre steder og byer . Er man mer innadvent, foretrekker å oppsøke folk når man vil og har overskudd , samt liker å få sitt stimuli-påfyll ved å kjenne byens puls - om det så enn er ved å observere så er kanskje storbyer bedre?

Anonymkode: 40c66...561

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan vet man hvor man vil bo i Norge? Hvordan vet man om man kommer til å føle seg hjemme?

Vil nå si at en jobb til dels bestemmer hvor i landet man bosetter seg. Og litt personlige interesser og lyster. Så har man muligens litt familie... Og ikke minst økonomi. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å se til sjø/vann er viktig for meg. Vil gjerne bo litt grisgrendt, men nær en storby. Og gjerne ikke mer enn 4-5 timers kjøring unna familien. 

Anonymkode: 2fb4a...3e9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havet er viktig for meg også men det er også dyrest å bo ved sjøen. Bortsett fra i Oslo.

Jeg sliter med angst så holder meg for meg selv. Liker å gå tur i skogen med hunden min.

Har ikke familie eller venner eller jobb.

Hvor er det best å bo da? Har ikke mye penger så det hindrer meg mest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man å ferdes i fjellet, gå turer? Eller likar man det urbane liv med konserttilbud, idrettsarrangementer etc? Hilsen introvert i passe stor by som har mulighet til p stikke ut i naturen nør det passer 😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En blanding av det praktiske og fornuftige, og følelser. F.eks jeg vet at jeg må ha en form for natur i nærheten, men jeg må også ha tilbud i noenlunde nærhet. Jeg orker ikke kjøre 45 minutter til fysioterapeut eller greit utvalg av shopping. Men samtidig orker jeg ikke bo "midt oppi det", jeg liker ro og sakte tempo. 

Mennesker får man ikke gjort noe med, folk kan være sånn og sånn uansett hvor man bor. 

Hvis du ikke har nettverk eller forpliktelser, så er det økonomi som styrer mest. Hvis du skal kjøpe bolig, og billigst mulig, ønsker å ha sjøen i nærhet, så er deler av sørlandet rimelig. Har du hund så kanskje du ikke ønsker å bo i blokk/leilighet?

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: e8c21...65a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 13.16):

Det å se til sjø/vann er viktig for meg. Vil gjerne bo litt grisgrendt, men nær en storby. Og gjerne ikke mer enn 4-5 timers kjøring unna familien. 

Anonymkode: 2fb4a...3e9

Hvor finner du "storby" i Norge??? 🤣

Anonymkode: bcdda...a02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen ting som var viktig for meg, og fant en by som oppfylte det.
Etter en stund innså jeg at jeg tok feil, og flyttet til en ny by. Ved en tilfeldighet fikk jeg jobb i en annen by, som jeg ikke ville bo i, men 2 år pga jobb går raskt!
Snart ti år senere kan jeg ikke se for meg bo andre steder! Elsker byen!

Noen ganger må man ta sjanser. Noen ganger treffer det blink, eller så tar man en ny sjanse.

Anonymkode: 4cded...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor finner du "storby" i Norge??? 🤣

Anonymkode: bcdda...a02

Oslo, vel :P Er jo så mange som betaler millioner for å bo i et kott i Oslo. 

Anonymkode: 8ca5f...022

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 23.14):

Havet er viktig for meg også men det er også dyrest å bo ved sjøen. Bortsett fra i Oslo.

Jeg sliter med angst så holder meg for meg selv. Liker å gå tur i skogen med hunden min.

Har ikke familie eller venner eller jobb.

Hvor er det best å bo da? Har ikke mye penger så det hindrer meg mest.

Sunnmøre😄

Anonymkode: da4a8...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 14.21):

En blanding av det praktiske og fornuftige, og følelser. F.eks jeg vet at jeg må ha en form for natur i nærheten, men jeg må også ha tilbud i noenlunde nærhet. Jeg orker ikke kjøre 45 minutter til fysioterapeut eller greit utvalg av shopping. Men samtidig orker jeg ikke bo "midt oppi det", jeg liker ro og sakte tempo. 

Mennesker får man ikke gjort noe med, folk kan være sånn og sånn uansett hvor man bor. 

Hvis du ikke har nettverk eller forpliktelser, så er det økonomi som styrer mest. Hvis du skal kjøpe bolig, og billigst mulig, ønsker å ha sjøen i nærhet, så er deler av sørlandet rimelig. Har du hund så kanskje du ikke ønsker å bo i blokk/leilighet?

Hva er budsjettet ditt?

Budsjettet er 2,5 millioner og vil ha enebolig så må bo usentralt selv om jeg vil bo sentralt. Orker ikke nabokrangel så derfor enebolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig "må" jeg bo i rimelig nærhet til mine gamle foreldre. Har ikke samvittighet til å flytte, jeg er enebarn og min far er syk - og min mor er sliten pga det. Nå som jeg "endelig" snart egentlig kunne ha flyttet hvor jeg vil (jobber i skolen, så jobb skal jeg få meg uansett tenker jeg) fordi barn er store osv.

Jeg trives forsåvidt her jeg bor, liten/mellomstor by ikke så langt fra Oslo. Men har tilknytning til et sted langt nord, har hus der med utsikt over sjøen. Det er øde, en liten kommune med stor utstrekning, men jeg hører ganske enkelt til der, selv om jeg ikke har allverdens familie eller venner igjen der (de fleste barndomsvennene/ferievennene mine derfra har flyttet derfra). Så dit ville jeg ha flyttet hvis jeg ikke hadde mine gamle foreldre, ihvertfall når yngste barn har etablert seg på egenhånd.

Sannsynligvis er jeg for feig til å ta det skrittet, og jeg vet heller ikke om jeg får med meg mannen min. Men det er en drøm, det er det....

Anonymkode: eec76...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bo i akkurat den passe store byen jeg allerede bor i. Storbyer er ikke noe for meg,og jeg er nok for mørkredd med for god fantasi til å bo på øde plasser.

Anonymkode: 76085...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Budsjettet er 2,5 millioner og vil ha enebolig så må bo usentralt selv om jeg vil bo sentralt. Orker ikke nabokrangel så derfor enebolig.

Hvis du har et budsjett på 2,5 mill så er det flere steder på sørlandet du kan bo. 

https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=1.22042.20166&location=1.22042.20181&location=1.22042.20182&location=1.22042.20189&location=1.22042.20190&is_new_property=false&property_type=1&price_to=2500000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...