Gå til innhold

Fått helt fantastiske svigerforeldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler bare for å uttrykke gleden jeg har av å ha fått så flotte svigerforeldre. Veldig snille, empatiske og intelligente. De har behandlet meg så bra fra dag 1. Og sønnen som jeg har giftet meg med har mange av disse egenskapene.

Det er nok ekstra spesielt for meg å ha en svigerfar som er så snill. Min egen far har misbrukt meg da jeg var liten. Selvom jeg også har mange gode minner om han er han ikke en god farsskikkelse, selvom jeg tror han er glad i meg.
og jeg har hatt en stefar som bare ignorerte meg fullstendig med mindre han ble rasende på meg. 

Så jeg blir så glad. Og de har ønsket meg velkommen i sin verden. Er det flere som ikke har bra forhold til egen far, men fått snill svigerfar? Svigermor er også så hyggelig

Anonymkode: 51f18...06d

• Liker 1
  • Hjerte 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist at du har opplevd det du har 💔 

Men helt fantastisk at du nå har fått så flotte svigers ❤️😃 Det fortjener du virkelig, det varmer å lese. Og jeg er sikker på at de er utrolig takknemlig for å ha deg i livene sine. 

Mitt forhold til svigers er ikke eksisterende. Forholdet til faren min var ok. Han jobbet mye for å gi mamma, og oss, veldig mye penger. Noe som resulterte i at han var mye sliten, kort lunte og mye borte. 

Jeg ble seksuelt misbrukt av en annen mann i flere år i barndommen. Moren min er ganske koko, eller fjern rettere sagt 🫣

Både jeg og mannen min har hatt en tøff oppvekst. Det er på en måte fint da vi forstår hverandre på et ganske dypt plan. En del utfordringer også 😅 Det som er fantastisk nå er at vi sammen er i en healing prosess hvor vi jobber sammen og hver for oss, ut av traumene og mot et bedre liv. Det er herlig, fantastisk og godt 🥰 

Uansett! Ts, noe av det viktigste for "oss" som har blitt utsatt for relasjon traumer, er å heale gjennom gode og sunne relasjoner. Igjen, veldig veldig glad på dine veier. 😃

(og med heale mener jeg å bli friskere/bedre. Ikke healing som i alternativt) 

Anonymkode: e6bc4...06d

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger gjerne sammen med hva slags person mannen er. Stabile foreldre, som viser omsorg og kjærlighet for hverandre, og setter et forbilde i form av godt samarbeid, likt bidrag på hjemmebane, og god kommunikasjon, gir ofte en mann som vil gjøre det samme for deg og sin nye kjernefamilie. 

Anonymkode: 8e0c8...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg føler bare for å uttrykke gleden jeg har av å ha fått så flotte svigerforeldre. Veldig snille, empatiske og intelligente. De har behandlet meg så bra fra dag 1. Og sønnen som jeg har giftet meg med har mange av disse egenskapene.

Det er nok ekstra spesielt for meg å ha en svigerfar som er så snill. Min egen far har misbrukt meg da jeg var liten. Selvom jeg også har mange gode minner om han er han ikke en god farsskikkelse, selvom jeg tror han er glad i meg.
og jeg har hatt en stefar som bare ignorerte meg fullstendig med mindre han ble rasende på meg. 

Så jeg blir så glad. Og de har ønsket meg velkommen i sin verden. Er det flere som ikke har bra forhold til egen far, men fått snill svigerfar? Svigermor er også så hyggelig

Så fint å høre! Gratulerer med trygg og god svigerfamilie 🙂 Ønsker deg all mulig lykke til i livet fremover! 

Anonymkode: eff73...90b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Veldig trist at du har opplevd det du har 💔 

Men helt fantastisk at du nå har fått så flotte svigers ❤️😃 Det fortjener du virkelig, det varmer å lese. Og jeg er sikker på at de er utrolig takknemlig for å ha deg i livene sine. 

Mitt forhold til svigers er ikke eksisterende. Forholdet til faren min var ok. Han jobbet mye for å gi mamma, og oss, veldig mye penger. Noe som resulterte i at han var mye sliten, kort lunte og mye borte. 

Jeg ble seksuelt misbrukt av en annen mann i flere år i barndommen. Moren min er ganske koko, eller fjern rettere sagt 🫣

Både jeg og mannen min har hatt en tøff oppvekst. Det er på en måte fint da vi forstår hverandre på et ganske dypt plan. En del utfordringer også 😅 Det som er fantastisk nå er at vi sammen er i en healing prosess hvor vi jobber sammen og hver for oss, ut av traumene og mot et bedre liv. Det er herlig, fantastisk og godt 🥰 

Uansett! Ts, noe av det viktigste for "oss" som har blitt utsatt for relasjon traumer, er å heale gjennom gode og sunne relasjoner. Igjen, veldig veldig glad på dine veier. 😃

(og med heale mener jeg å bli friskere/bedre. Ikke healing som i alternativt) 

Anonymkode: e6bc4...06d

Takk for fine ord! Veldig trist å høre at du også har opplevd overgrep, det er så absurd at mennesker kan gjøre noe sånt mot andre, spesielt barn. 

Men også hyggelig å høre at du og mannen er i en healing prosess! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine svigerforeldre er også helt fantastiske. De har alltid ønsket seg en datter og nå har de fått to, som de sier (mannen har en etablert bror). De er varme, morsomme, omtenksomme, gavmilde, inkluderende, åpne og omsorgsfulle - og sønnen deres, som jeg er gift med, har arvet alle de samme, fantastiske egenskapene. 

Mistenker at de har tatt litt ekstra i med meg, for mine foreldre kommer desverre til kort, på alle mulige plan. Det setter jeg veldig pris på ❤️ 

Anonymkode: 69c12...506

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er også veldig flotte! Jeg kan såklart irritere meg iblant, fordi vi er ulike, men de er kjempeflinke med barna våre, stiller opp når vi ber om hjelp, og de blander seg svært lite i hvordan vi lever livet vårt (vi er veldig a4 altså)😂 Mannen min er også snill, har masse omsorg for store og små, og tåler alt jeg kommer med på godt og vondt 🥰

Anonymkode: b7c50...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre er også helt fantastiske. Føler meg utrolig heldig 😊 De har tatt imot meg og barnet jeg hadde fra før med åpne armer. Jeg tror nesten de ser på han som sitt eget barnebarn. Og det er så fint siden gutten ikke har noe særlig kontakt med faren og besteforeldrene på den siden (etter faren og familiens eget ønske). Den utvida svigerfamilien med tanter, onkler, onkelbarn og søskenbarn har også vært kjempe inkluderende. Jeg føler nesten jeg har vunnet livets lotteri! 

Nå har vi fått et felles barn og hele familien er veldig involvert i livet til minstemann 🥰

Anonymkode: 3f273...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 22.47):

Så hyggelig å høre! Med din bakgrunn er det særlig fortjent. Du vet, de fleste mennesker er snille og ordentlige, selv om vi har erfaringer med noen som ikke er det.

Første gang jeg møtte min svigermor - og hele den store, fremtidige svigerfamilien - var til et kveldsmåltid lille julaften. Hun hadde laget risengrynsgrøt med mandel, og den som fikk mandelen, fikk marsipangrisen. Selv om hun hadde et lite barnebarn som "alltid" fikk mandelen, sørget hun for at jeg fikk mandelen - og marsipangris - denne kvelden (for ordens skyld: jeg fant senere ut at hun hadde hemmelig avtale med barnebarnet om at barnebarnet også skulle få marsipangris, men at jeg skulle få mandel og marsipangris "offisielt", for å ønske meg velkommen i familien. Så barnebarnet fikk også marsipangris i hemmelighet etterpå - bare ikke offisielt akkurat den julen. Og barnebarnet syntes det hele var fantastisk spennende og lurt tenkt ut av bestemor). 

Jeg skjønte selvfølgelig at jeg ikke fikk mandelen tilfeldig. Og ble varm av takknemlighet for en så omsorgsfull mottakelse - den varmen har jeg fremdeles, mange år etterpå. Og hun var akkurat så nydelig, snill, omtenksom og vidunderlig i alle årene etterpå.

Endret av Supermerry
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...