Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått beskjed av jordmor å ta jod 150 mg? I dose tror jeg det var.

Hvilket merke bør jeg gå for da?

Anonymkode: 8878a...21d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da leser du bare på pakken, for der står det tydelig.

Anonymkode: c9a37...482

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da leser du bare på pakken, for der står det tydelig.

Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente men jeg spør hvilket merke jeg bør ta, altså hva slags merke andre anbefaler som har tatt jod før.

Skrevet

Mikrogram, ikke milligram. Du trenger ikke et spesifikt merke. Du kan kjøpe multivitaminer for eksempel som har jod i seg. For eksempel multivitaminer for gravide hvis du synes dette er vanskelig. Selv brukte jeg multivitamin for gravide frem til uke 20 ca siden denne inneholder litt ekstra av enkelte vitaminer i forhold til vanlige multivitaminer, og at dette er spesielt viktig å tenke på i starten. Nå bruker jeg vanlige multivitaminer og vanlig omega 3. For eksempel inneholder denne 150 mcg jod:  https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/nycoplus-multi,5001167?experiments=ai_search

Anonymkode: cf9ee...ba7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente men jeg spør hvilket merke jeg bør ta, altså hva slags merke andre anbefaler som har tatt jod før.

Jeg skjønte det, og svaret er det samme. Det har ingenting å si hvilket merke det er, så lenge doseringen er riktig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte den boksen med folat og jod i samme. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mikrogram, ikke milligram. Du trenger ikke et spesifikt merke. Du kan kjøpe multivitaminer for eksempel som har jod i seg. For eksempel multivitaminer for gravide hvis du synes dette er vanskelig. Selv brukte jeg multivitamin for gravide frem til uke 20 ca siden denne inneholder litt ekstra av enkelte vitaminer i forhold til vanlige multivitaminer, og at dette er spesielt viktig å tenke på i starten. Nå bruker jeg vanlige multivitaminer og vanlig omega 3. For eksempel inneholder denne 150 mcg jod:  https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/nycoplus-multi,5001167?experiments=ai_search

Anonymkode: cf9ee...ba7

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...