Gå til innhold

Mannen som er sur pga lite sex og kommer med sure kommentarer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok la meg forklare:

Jeg har to traumatiske fødsler bak meg der det var styrtfødsler uten epidural, x antall GU undersøkelser, jeg ble konisert pga celleforandringer i livmorhals med x antall sprøytestikk der bedøvelse ikke fungerte, såret hadde grodd og i sommer ble jeg sendt på akutten med noe som kalles hematometra(blodoverfyllt livmor) og ingen åpning for blodet å renne ut. Hadde da ikke hatt mensen på 1 år. Måtte da rett I narkose. 

Det har vært mye greier nedentil, og det vet mannen. Jeg sliter med sexlysten, muligens pga hormonkluss etter operasjonen, og press fra han. Jeg får en slags avskyfølelse de gangene han himler med øynene om jeg ikke vil, enda jeg sugde han dagen før.

Jeg vet at han savner mer sex, men jeg vet ikke hvordan jeg skal komme dit. Jeg ØNSKER og ønske mer sex, men det stopper fysisk. Det hjelper ikke akkurat på at jeg føler meg god nok når han ønsker sex. At han avviser meg de gangene jeg prøver på en klem eller et kyss, eller at han kaller meg kjedelig og lite spontan.

 

TS

Anonymkode: c12b3...c6a

  • Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mindre sexlyst pga dette, men det er også en blanding av hvordan mannen er mot meg.

En god snill mann, som hadde vist forståelse og ikke avvist klemmene eller kyssene mine hadde gjort at jeg hadde følt meg elsket og muligens fått fortere lysten tilbake. Det hjelper ikke at han er mutt og sur, når det jeg tenner på er godhet, rushet, humor og glede.

TS

Anonymkode: c12b3...c6a

  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (48 minutter siden):

Han høres ut som søppel. Hvorfor er det sannsynlig at ts og er det? 

Søppel tiltrekkes søppel. 

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok la meg forklare:

Jeg har to traumatiske fødsler bak meg der det var styrtfødsler uten epidural, x antall GU undersøkelser, jeg ble konisert pga celleforandringer i livmorhals med x antall sprøytestikk der bedøvelse ikke fungerte, såret hadde grodd og i sommer ble jeg sendt på akutten med noe som kalles hematometra(blodoverfyllt livmor) og ingen åpning for blodet å renne ut. Hadde da ikke hatt mensen på 1 år. Måtte da rett I narkose. 

Det har vært mye greier nedentil, og det vet mannen. Jeg sliter med sexlysten, muligens pga hormonkluss etter operasjonen, og press fra han. Jeg får en slags avskyfølelse de gangene han himler med øynene om jeg ikke vil, enda jeg sugde han dagen før.

Jeg vet at han savner mer sex, men jeg vet ikke hvordan jeg skal komme dit. Jeg ØNSKER og ønske mer sex, men det stopper fysisk. Det hjelper ikke akkurat på at jeg føler meg god nok når han ønsker sex. At han avviser meg de gangene jeg prøver på en klem eller et kyss, eller at han kaller meg kjedelig og lite spontan.

 

TS

Anonymkode: c12b3...c6a

Ok. Sorry jeg er hard mot deg. Men vi er jo 2 individer som skriver anonymt på nettforum. Du kan være troll for alt jeg vet. Tråden er oppbygd slik, med masse frø som blir strås og historien blir mer og mer om hvor vond mannen din er. Men når det er sagt. Du ramser opp en liste av problem. Hva, hvis jeg får lov å spørre, hva gjør du med det. Parterapi kan hjelpe ”deg” og mannen å kommunisere men det stopper der. 
 

Nå reiser vi frem i tid i en perfekt verden. Mannen din viser deg masse omsorg, med masse klemmer og verbale anerkjenninger og i tillegg er perfekt far.  Hvordan er ser du før deg sex og samlivet og alle og hvordan blir det i henhold underlivs problemene dine?

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har mindre sexlyst pga dette, men det er også en blanding av hvordan mannen er mot meg.

En god snill mann, som hadde vist forståelse og ikke avvist klemmene eller kyssene mine hadde gjort at jeg hadde følt meg elsket og muligens fått fortere lysten tilbake. Det hjelper ikke at han er mutt og sur, når det jeg tenner på er godhet, rushet, humor og glede.

TS

Anonymkode: c12b3...c6a

Dette er en ond sirkel det er vanskelig å komme ut av. Når det ikke blir sex og han ikke føler seg eksket, så mister man litt lysten på å gi så mye kjærlighet som man pleier, akkurat som at kvinnen mister litt lysten på sex om hun merker hun ikke får så mye kjærlighet fra mannen 

Anonymkode: f2eb7...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (5 timer siden):

TS virker storsinnet og er innstilt - MANNEN er det ikke.

Og når konflikten trekker ut til at mannen blir rett ut stygg i sin kommunikasjon og ikke bruker ressurser for å disiplinerer seg, og heller bruker manipulasjon, så har situasjonen eskalert ut av kontroll allerede. 

Pliktsex og ufrivillig mangel på sex er like traumatiske sånn sett i å bygge opp motvilje mot partner. 

Problemet her er faktisk at de HAR sex.  I mange settinger, er det klarere avgrensniger ; det er mye tydeligere at det fraværet av sex er knyttet til mangel av seksuell kapasitet. Det kan stimulerer til at man jobber sammen for forholdet.  

Når det blir uklart, ender man fort opp i en av to analyser : "Hen har ikke lyster LENGER" og "Hen har ikke lyst på MEG" . 

Og begge disse to ødelegger relasjonen FORT!

Derfor rådet om familievernkontoret, der man kan begynne å lete etter andre analyser begge kan være enig om. 

Men når mannen begynner på den måten TS beskriver, er problemet kommet langt.  

Men problemene starter jo med for lite sex for mannen, det er jo derfor han er sur

Anonymkode: 3246c...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så slitsomt å høre på hint og mas om sex, og føle at han syns at barna er i veien(vi har 3)

og så er han og sånn at når vi da begynner å gjøre det, så forventer han at jeg skal ha 100% initiativ og gjerne styre alt(som det «villdyret» jeg var) men det er ikke meg, ikke enda, jeg har ikke funnet tilbake til meg selv helt. Jeg liker å ha sex, men å styre alt når lysten min ikke er så sterk gjør min situasjon enda verre.

jeg vil være bedre for han, for oss, det var jo oss.

han er og fort sur når jeg kanskje ser ut som jeg er redd for at sengen skal knirke, at noen barn skal plutselig brase inn på rommet, eller st babyen vår våkner, det er verste skrekk, da må vi begynne «helt på nytt» i min fake it till you make it sex.

 

Anonymkode: f0fe5...897

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men problemene starter jo med for lite sex for mannen, det er jo derfor han er sur

Anonymkode: 3246c...2a9

Og skal det fikses, er det mannen som må leve uten sex en stund. Urettferdig? Kanskje, men pliktsex vil kun føre til voksende avsky. Vi vet at pliktsex er døden for et forhold.

Den vanlige måten å fikse en slik ond spiral, er ved å ta sex av bordet. Man får kysse, klemme, gi massasje, komplimenter og generelt vise kjærlighet, men man skal være avholds. Dette fører til at sexpresset forsvinner. Ts kan vise og få kjærlighet uten å være redd for at det skal lede til sexpresset, og mannen kan vise og få kjærlighet uten å bli skuffet og avvist.

Når begge er komfortable med å gi og ta kjærlighet og presset rundt sex er borte, vil kvinner vanligvis få lysten tilbake. Det er viktig at det er kvinnen som tar initiativ til sex, ikke mannen.

Menn føler seg elsket når de får sex. Kvinner ønsker sex når de føler seg elsket. Kanskje er det urettferdig at mannens behov for sex må settes til side en stund, men vi vet at pliktsex fører til manglende respekt og sterk avsky til mannen, så det er ikke et alternativ om man ønsker å fikse ting

 

Anonymkode: 9bb27...cd5

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søppel tiltrekkes søppel. 

Anonymkode: 72886...f3b

Her snakker du tydeligvis av egen erfaring..

Anonymkode: c323f...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Søppel tiltrekkes søppel. 

Anonymkode: 72886...f3b

Sier du det samme om partnere til noen som mishandler de og? At de og må være søppel?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Sier du det samme om partnere til noen som mishandler de og? At de og må være søppel?

Nei. 

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja. Men det er kun påpeking av et problem men hvor er forslag til løsning?
 

Ts skriver. Buhu. Jeg har vont i underlivet og mannen vil ha sex. 
 

Alle svarer. Han må forstå å hun har vont i musa og han er slem for å våge å be om sex. 
 

Men hva vil ts med denne tråden? Ikke finne løsning hvis du spør meg. 
 

Hva hvis de skiller lag?

Ja, det er den enkle løsningen på problemet. Ingen mer gnålete mann. Ingen mer stress, press og dårlig samvittighet.

Anonymkode: 5a826...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 72886...f3b

Hvorfor er man selv søppel om man har valgt en mann som kanskje over tid forandrer seg og begynner å oppføre seg som en dritt men ikke var slik før? Evt latet som at han var en grepa kar men ikke viste sitt sanne jeg før flere år senere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir kvalm av noen av kommentarene her. Ts sier hun har hatt to vanskelige fødsler med mange underlivsplager og operasjoner. I tillegg er hun småbarnsmamma og sikkert utslitt. Og mennene i denne tråden sier: «Hva med sexlysten til mannen??? Hun må jo løse problemet!» 

Menn forstår alt for lite om hvilken inngripen både fødsler og småbarnsfasen har på kvinnen. Og hvis du er en ordentlig mann så forstår du og respekterer du dette! Så får du ikke pult på et år da!!! So What!! Det må du får faen meg tåle! Kona di har bært frem barna dine for deg og ødelagt kroppen! Alt handler ikke om mannen og hans lyster!!

Og hvis du er en dritt og ikke fikser det! Så gå fra henne da! Det er forsket på og bevist at kvinner har det bedre uten menn uansett. Og dette er en av grunnene!!

Anonymkode: 2c33b...ec4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir kvalm av noen av kommentarene her. Ts sier hun har hatt to vanskelige fødsler med mange underlivsplager og operasjoner. I tillegg er hun småbarnsmamma og sikkert utslitt. Og mennene i denne tråden sier: «Hva med sexlysten til mannen??? Hun må jo løse problemet!» 

Menn forstår alt for lite om hvilken inngripen både fødsler og småbarnsfasen har på kvinnen. Og hvis du er en ordentlig mann så forstår du og respekterer du dette! Så får du ikke pult på et år da!!! So What!! Det må du får faen meg tåle! Kona di har bært frem barna dine for deg og ødelagt kroppen! Alt handler ikke om mannen og hans lyster!!

Og hvis du er en dritt og ikke fikser det! Så gå fra henne da! Det er forsket på og bevist at kvinner har det bedre uten menn uansett. Og dette er en av grunnene!!

Anonymkode: 2c33b...ec4

Du er skikkelig manne elsker, du ❤️

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er skikkelig manne elsker, du ❤️

Anonymkode: 72886...f3b

Ikke når de oppfører seg som søppel nei 👎🏻

Anonymkode: 2c33b...ec4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke når de oppfører seg som søppel nei 👎🏻

Anonymkode: 2c33b...ec4

Tingen er å mange menns mareritt, ikke alle men mange, er å kvinnen de er forelsket i og begjærer fortsatt, selvom etter å hun har født deres barn og har ”ødelagt” sin kropp,  er å hun ikke har det samme begjær. At hun er kun sammen med oss pga. vi har barn i lag og deler på utgifter. Eventuelt handler det om noe instinkter vi har i DNA’et vårt. Fra den tid hannen måtte beskytte hunnen da vår att holdte på å utvikles. Med andre ord trenger vi å føle oss validert. Selvfølgelig skal en skikkelig mann tåle en kort periode uten sex men som du ser på mange tråder her inne forlenges denne midlertidig perioden til mange måneder og i noen tilfeller flere år. Helt til mange av disse kvinnene finner en annen mann, for eksempel han Per fra regnskapsavdelingen og da er libidoen plutselig på topp igjen hos henne Kari, som var så lei av han Kai Tore ”maset” på sex hele tiden. 
 

Dette er et reelt problem som ingen vil oppleve. Dødt soverom. 
 

Det morsomme her på KG er å når kjønnene er motsatt, der mannen vil ikke ha sex, da kommer dere damer med alle slags råd om hvordan det kan løses. Men når damer ikke vil, da er det bara sånn og slutt å mas din overgriper, liksom…

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tingen er å mange menns mareritt, ikke alle men mange, er å kvinnen de er forelsket i og begjærer fortsatt, selvom etter å hun har født deres barn og har ”ødelagt” sin kropp,  er å hun ikke har det samme begjær. At hun er kun sammen med oss pga. vi har barn i lag og deler på utgifter. Eventuelt handler det om noe instinkter vi har i DNA’et vårt. Fra den tid hannen måtte beskytte hunnen da vår att holdte på å utvikles. Med andre ord trenger vi å føle oss validert. Selvfølgelig skal en skikkelig mann tåle en kort periode uten sex men som du ser på mange tråder her inne forlenges denne midlertidig perioden til mange måneder og i noen tilfeller flere år. Helt til mange av disse kvinnene finner en annen mann, for eksempel han Per fra regnskapsavdelingen og da er libidoen plutselig på topp igjen hos henne Kari, som var så lei av han Kai Tore ”maset” på sex hele tiden. 
 

Dette er et reelt problem som ingen vil oppleve. Dødt soverom. 
 

Det morsomme her på KG er å når kjønnene er motsatt, der mannen vil ikke ha sex, da kommer dere damer med alle slags råd om hvordan det kan løses. Men når damer ikke vil, da er det bara sånn og slutt å mas din overgriper, liksom…

Anonymkode: 72886...f3b

Ja, jeg forstår at dere har behov for å føle dere validert og elsket og alt det der! Men, i perioder av et lang samliv så er det helt normalt at sexlivet svinger! Jeg tror ikke dere menn klarer å sette dere inn i hvordan det oppleves for oss kvinner å få ødelagt kropp, plutselig ha noen små mennesker som er avhengig av deg hele tiden og i tillegg ha en mann som også skal ha sine behov tilfredsstilt. Jeg klarte hvertfall ikke forestille meg det selv før jeg ble mamma! Det er utrolig utmattende!

 
Jeg var utrolig heldig og hadde en veldig forståelsesfull mann! Takk gud for det! For de første årene av livet som mamma var jeg ikke meg selv. Jeg klarte ikke fokusere på annet enn den nye tilværelsen. I tillegg hadde jeg revnet og sydd og sex var vondt! Vi pratet mye om dette og jeg bekreftet mannen min på andre måter enn sex. Et helt år gikk uten sex! 
 

I dag er barna 10 og 14 år og mannen min og jeg er fortsatt sammen og har vel sex ca 2 ganger i uka. Dette er bra nok for oss begge.

Jeg fant ingen «Per fra regnskapsavdelingen» for et nytt forhold var det SISTE jeg tenkte på! Jeg prøvde bare å holde hodet over vann. Men, hadde ikke mannen min vært så forståelsesfull som han var så er det godt mulig at jeg hadde dratt! Jeg hadde ikke orket en mann som surmulte fordi han var kåt mens jeg hadde en baby jeg ammet og en 4 åring som konstant ropte mamma. 
 

Og for å svare på det siste du skriver. 
Alle kan oppleve svingninger i sexlivet i løpet av et samliv. Og verken menn eller kvinner skal måtte ha dårlig samvittighet ovenfor partner fordi de går gjennom en periode hvor de ikke orker å tilfredsstille partner 100%. Men, jeg vil påstå at det er annerledes for oss kvinner i perioden etter fødsel og småbarnstid + fødselskader ++ likevel! Det er helt naturlig at vi ikke er sexmaskiner full av lidenskap og lyst i denne perioden! Det sier seg selv!!

Anonymkode: 2c33b...ec4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tingen er å mange menns mareritt, ikke alle men mange, er å kvinnen de er forelsket i og begjærer fortsatt, selvom etter å hun har født deres barn og har ”ødelagt” sin kropp,  er å hun ikke har det samme begjær. At hun er kun sammen med oss pga. vi har barn i lag og deler på utgifter. Eventuelt handler det om noe instinkter vi har i DNA’et vårt. Fra den tid hannen måtte beskytte hunnen da vår att holdte på å utvikles. Med andre ord trenger vi å føle oss validert. Selvfølgelig skal en skikkelig mann tåle en kort periode uten sex men som du ser på mange tråder her inne forlenges denne midlertidig perioden til mange måneder og i noen tilfeller flere år. Helt til mange av disse kvinnene finner en annen mann, for eksempel han Per fra regnskapsavdelingen og da er libidoen plutselig på topp igjen hos henne Kari, som var så lei av han Kai Tore ”maset” på sex hele tiden. 
 

Dette er et reelt problem som ingen vil oppleve. Dødt soverom. 
 

Det morsomme her på KG er å når kjønnene er motsatt, der mannen vil ikke ha sex, da kommer dere damer med alle slags råd om hvordan det kan løses. Men når damer ikke vil, da er det bara sånn og slutt å mas din overgriper, liksom…

Anonymkode: 72886...f3b

Si meg, har du noensinne vært i et forhold med en kvinne? Og i så fall, forlot hun deg for "Per fra regnskapsavdelingen?" Da var det muligens en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er så slitsomt å høre på hint og mas om sex, og føle at han syns at barna er i veien(vi har 3)

og så er han og sånn at når vi da begynner å gjøre det, så forventer han at jeg skal ha 100% initiativ og gjerne styre alt(som det «villdyret» jeg var) men det er ikke meg, ikke enda, jeg har ikke funnet tilbake til meg selv helt. Jeg liker å ha sex, men å styre alt når lysten min ikke er så sterk gjør min situasjon enda verre.

jeg vil være bedre for han, for oss, det var jo oss.

han er og fort sur når jeg kanskje ser ut som jeg er redd for at sengen skal knirke, at noen barn skal plutselig brase inn på rommet, eller st babyen vår våkner, det er verste skrekk, da må vi begynne «helt på nytt» i min fake it till you make it sex.

 

Anonymkode: f0fe5...897

Er det andre ting din mann plages med. Han høres totalt dysfunksjonel ut, som du beskriver det. Men er han det i grunn å bunn, eller er det andre ting som er med å gjøre han til en idiot. 

Hvis ikke, så er det en løsning, det er at du anerkjenner at han ikke passer sammen med deg, og du trenger å gjennomføre et samlivsbrudd. Fortsetter dette så kommer bare dere to plage hverandre enn stund til, innen det uansett blitt slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...