Gå til innhold

Mannen som er sur pga lite sex og kommer med sure kommentarer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort oppsummert ts så høres det ikke ut som han er noe særlig glad i deg. 

Anonymkode: c323f...985

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kort oppsummert ts så høres det ikke ut som han er noe særlig glad i deg. 

Nei det er akkurat det jeg mener, får heller ikke den følelsen...

Alikevel forventes det at jeg skal ha sex med han.

TS

Anonymkode: c12b3...c6a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt mye psykopater i denne tråden. Sex er ikke noe man skal gi for å være snill, det skal være en fin ting for BEGGE to, ikke bare den ene! Man skal aldri tvinge seg selv til sex bare sånn at resten av forholdet skal gå på skyer. Veldig mange her inne som ikke klarer å se for seg situasjonen selv og ha forståelse for at alle takler ting forskjellig.

De tingene TS begrunner med går på usikkerheter og ubehageligheter og det er noe mannen hennes burde ha forståelse for. Det er noe som rett og slett må gå seg til og la helbredes før man går fult ut for å ikke ødelegge sexlivet helt totalt. I mine øyne er dette et område der mannen hennes må hjelpe henne med å få tilbake selvtilliten og det å føle seg ønsket!!! I tillegg til det så skriver hun også at de tilogmed faktisk har sex, men at han blir sur og furt når han ikke får det når hver eneste gang han vil og tyr så til psykisk mishandling!! Det er ikke sånn et forhold skal være. 

Urovekkende å se disse folka som hilser med ''Kvinne 50+'' osv der de skriver at man bare skal gjøre ditt og datt fordi mannen har behov for det. Hva med det TS har behov for? Kjærlighet og det å føle seg elsket som hun skriver. Det går ikke an å være i et forhold der alt av berøring og intimitet skal bety sex, men det er en kjempe god faktor for at sex skal forekomme. Hvis dere kvinner i 50 åra mener at damer bare skal gi en liten runk fordi mannen DIN er der for deg og påstår at dette er ''råd'' så er dere syke. Denne tråden handler ikke om DEG, men om TS. Mannen hennes er åpenbart ikke der for henne når hun sier hun ønsker å føle seg elsket. Da er det vel et ganske stort problem inne og går pga han eller???? Og det å sammenligne den fysiske delen med den psykiske delen i et forhold er urealistisk fordi det er 2 forskjellige ting. Det psykiske er minst like viktig, om ikke mer enn den fysiske delen. Omsorg, baktanke osv er mye viktigere og noen ganger lettere å sette pris på nettopp fordi det bidrar med det å føle seg elsket/ønsket/tenkt på. En annen ting er å si ''kom ikke her og lær meg hvordan det er å ha pressa ut barn og få smerter her og der'' når en selv har opplevd det. TING ER FORSKJELLIG FOR ALLE. Jorda snurrer ikke kun for deg!
(Og hvis din partner er så flott hvorfor kan du ikke heller gi ordentlige råd om hvordan ting kan bedres uten å si ''gjør den seksuelle handlingen her så ordner alt seg''. Det er jo som om du/dere ikke har lest innlegget til TS engang men bare kommer inn hit for å diskutere)

At flere må sitte her og beskrive og forklare til dere som om dere er barn hvorfor synspunktene deres ikke passer inn her er beundringsverdig! Før dere skriver, tenk over perspektivet til den personen du svarer til først.

Til deg TS: Du må snakke med mannen din og rett ut fortelle om de tingene du trenger for å ønske sex selv. (Som for eksempel, kjærlige klemmer, kyss og kos osv) Du må si at måten han reagerer på når du avviser sex eller går inn for en klem ikke får deg til å føle deg bra og spørre om han kan i det minste holde de negative tankene for seg selv eller i bestefall endre holdningen sin. Forklar på en god måte hvorfor du har nedsatt sexlyst enten om det er pga han og hva han gjør eller de lidelsene du har beskrevet og spør om han kan hjelpe med å få deg til å føle deg mer komfortabel. Etterpå kan du veldig gjerne spørre om HAN har noe han ønsker fra deg men som også går med på hva du ønsker. Dere må finne en mellomting sammen og lage premisser som funker. Hans syn og behov er også viktig å få frem, men jeg fokuserer på deg som har skrevet innlegget. Jeg håper alt ordner seg for deg! 

Anonymkode: e32cd...9af

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har hatt lite lyst pga uregelmessig mens, akuttoperasjon nedentil, to fødsler osv.

Jeg og mannen har sex, men ofte på hans initiativ. Jeg har sagt at jeg trenger å føle meg elsket, dvs at han ikke er avvisende, sure kommentarer, sitter med ryggen til, lite kommunikasjon. 

I dag ga jeg han en klem, kysset han mens barna var her og det første han sier er "Jaja, du prøver deg nå ja når barna er her, så du vet at det ikke blir noe🙄"

Hæ tenker jeg? Jeg trenger faktisk noe, holde rundt for å kjenne på at vi fakisk betyr noe for hverandre , uten om et knull og legge oss på hvert sitt rom. Sånne kommentarer får jeg bare enda mindre lyst.

Og vi HAR sex, bare ikke så ofte som van ønsker. De gangene jeg ikke vil, humler han med øynene, svarer surt og går ut av rommet.

Kjenner bare at jeg blir så lei..

Hvorfor kan du ikke ha mer sex sånn at det ikke blir så dårlig stemning?

Anonymkode: 3246c...2a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun har åpenbart ikke lyst pga undelivshelsa og hvordan mannen hennes oppfører seg?? Det kan ikke være så vanskelig å skjønne altså.....

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan ikke bare mannen slutte å lage dårlig stemning da? 

Hun kommer også med gode grunner for at sexlivet ikke er på topp akkurat nå. Hvis man skal være i et langt forhold med en kvinne så må man regne med at sexlysten går opp og ned. Jeg har vært sammen med mannen min i 20 år og i perioder har vi gått måneder uten sex. Nå som småbarnstiden har roet seg har vi sex flere ganger i uka.  Jeg har tydeligvis vært veldig heldig fordi mannen min har aldri presset meg til å ha sex, han har forstått meg i de periodene jeg har slitt med lysten pga barnefødsler, hormon ubalanse osv. Når jeg leser kommentarene her så priser jeg med lykkelig for å ha den mannen jeg har.

Menn! Sex er ikke en rettighet dere har! Det er noe man skal nyte sammen som et par og overhodet ikke noe dere kan kreve. Har ikke dama deres lyst så har hun ikke lyst. Om du da blir i dårlig humør av det, så er det ditt ansvar. Ikke hennes! 
Et lite tips bare... Å lage sur stemning gjør ikke at hun får mer lyst! 
Takler du ikke dette så takler du tydeligvis ikke å være i et langvarig forhold med en kvinne. Kvinners sexlyst går opp og ned. Sånn er det bare! 

Anonymkode: 2c33b...ec4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun har åpenbart ikke lyst pga undelivshelsa og hvordan mannen hennes oppfører seg?? Det kan ikke være så vanskelig å skjønne altså.....

Hadde de hatt mer sex så hadde mannen oppført seg bedre. Hva kom først. Lite sex eller dårlig stemning?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Unnskyldningene?

Jeg prøver oppriktig å få lyst på mer sex, men hvordan er det mulig om mannen ikke en gang gidder å gjengjelde en klem eller et kyss i hverdagen? Altså. HVORDAN skal jeg få lyst når det må gå fra 0 kyss til 0 kommunikasjon til sex?

Jeg blir avvist med klem og kos, men sex skal han ha?

TS

Ja, vil du ikke råd om hvordan du kan løse situasjonen? Hvis dere har sex hver dag i en uke så skal du se på endring. Noen sier her at det ikke bør være sånn. Men en av dere må jo gjøre noe! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt sykt mye psykopater i denne tråden. Sex er ikke noe man skal gi for å være snill, det skal være en fin ting for BEGGE to, ikke bare den ene! Man skal aldri tvinge seg selv til sex bare sånn at resten av forholdet skal gå på skyer. Veldig mange her inne som ikke klarer å se for seg situasjonen selv og ha forståelse for at alle takler ting forskjellig.

De tingene TS begrunner med går på usikkerheter og ubehageligheter og det er noe mannen hennes burde ha forståelse for. Det er noe som rett og slett må gå seg til og la helbredes før man går fult ut for å ikke ødelegge sexlivet helt totalt. I mine øyne er dette et område der mannen hennes må hjelpe henne med å få tilbake selvtilliten og det å føle seg ønsket!!! I tillegg til det så skriver hun også at de tilogmed faktisk har sex, men at han blir sur og furt når han ikke får det når hver eneste gang han vil og tyr så til psykisk mishandling!! Det er ikke sånn et forhold skal være. 

Urovekkende å se disse folka som hilser med ''Kvinne 50+'' osv der de skriver at man bare skal gjøre ditt og datt fordi mannen har behov for det. Hva med det TS har behov for? Kjærlighet og det å føle seg elsket som hun skriver. Det går ikke an å være i et forhold der alt av berøring og intimitet skal bety sex, men det er en kjempe god faktor for at sex skal forekomme. Hvis dere kvinner i 50 åra mener at damer bare skal gi en liten runk fordi mannen DIN er der for deg og påstår at dette er ''råd'' så er dere syke. Denne tråden handler ikke om DEG, men om TS. Mannen hennes er åpenbart ikke der for henne når hun sier hun ønsker å føle seg elsket. Da er det vel et ganske stort problem inne og går pga han eller???? Og det å sammenligne den fysiske delen med den psykiske delen i et forhold er urealistisk fordi det er 2 forskjellige ting. Det psykiske er minst like viktig, om ikke mer enn den fysiske delen. Omsorg, baktanke osv er mye viktigere og noen ganger lettere å sette pris på nettopp fordi det bidrar med det å føle seg elsket/ønsket/tenkt på. En annen ting er å si ''kom ikke her og lær meg hvordan det er å ha pressa ut barn og få smerter her og der'' når en selv har opplevd det. TING ER FORSKJELLIG FOR ALLE. Jorda snurrer ikke kun for deg!
(Og hvis din partner er så flott hvorfor kan du ikke heller gi ordentlige råd om hvordan ting kan bedres uten å si ''gjør den seksuelle handlingen her så ordner alt seg''. Det er jo som om du/dere ikke har lest innlegget til TS engang men bare kommer inn hit for å diskutere)

At flere må sitte her og beskrive og forklare til dere som om dere er barn hvorfor synspunktene deres ikke passer inn her er beundringsverdig! Før dere skriver, tenk over perspektivet til den personen du svarer til først.

Til deg TS: Du må snakke med mannen din og rett ut fortelle om de tingene du trenger for å ønske sex selv. (Som for eksempel, kjærlige klemmer, kyss og kos osv) Du må si at måten han reagerer på når du avviser sex eller går inn for en klem ikke får deg til å føle deg bra og spørre om han kan i det minste holde de negative tankene for seg selv eller i bestefall endre holdningen sin. Forklar på en god måte hvorfor du har nedsatt sexlyst enten om det er pga han og hva han gjør eller de lidelsene du har beskrevet og spør om han kan hjelpe med å få deg til å føle deg mer komfortabel. Etterpå kan du veldig gjerne spørre om HAN har noe han ønsker fra deg men som også går med på hva du ønsker. Dere må finne en mellomting sammen og lage premisser som funker. Hans syn og behov er også viktig å få frem, men jeg fokuserer på deg som har skrevet innlegget. Jeg håper alt ordner seg for deg! 

Dette vil ikke fungere, dette krever en endring av mannen. Å forklare dette enda en gang hjelper ikke. Hva kan ts gjøre som ikke krever endring av mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hadde de hatt mer sex så hadde mannen oppført seg bedre. Hva kom først. Lite sex eller dårlig stemning?

Lite sex rettferdiggjør IKKE at en mann skal gå å være sur på kona si!! Hvertfall ikke når grunnene for å ikke ha sex er tilstede og kona har kommunisert dette.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det er akkurat det jeg mener, får heller ikke den følelsen...

Alikevel forventes det at jeg skal ha sex med han.

TS

Jeg tenker parterapi er aktuelt her. Verdt et forsøk. Dere kan ikke leve slik. Høres helt uholdbart ut ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kvinner som opplever at mannen blir sur på dere pga for lite sex etter fødsel, småbarnsfasen, når dere har operert, er syke osv. Dette er IKKE greit! Og dere fortjener så mye bedre! Sex er ikke en rettighet mannen har fordi han er i et forhold. Sex skal være en god opplevelse for begge parter. Det er ikke kvinnens ansvar å sex på bekostning av seg selv og sine behov! Har du ikke lyst så har du ikke lyst! Ingen mann har rett på å skape dårlig stemning eller gi deg dårlig samvittighet fordi han ikke får tilfredsstilt sine lyster.

Sex kommer naturlig når man har det bra med seg selv, er i et bra forhold og man er frisk! Det er både mannens og kvinnes oppgave i et forhold å respektere hverandres grenser og støtte hverandre under tøffe perioder! Og gjør man det kommer man alltid sterkere ut på andre siden. Noe som vil si at sexlivet sakte men sikkert kommer tilbake igjen. MEN, om du lager dårlig stemning og får kona di til å ha pliktsex fordi hun får dårlig samvittighet eller føler seg pliktig til å gi deg nytelse, så er dette oppskriften på å ødelegge sexlivet dere har sammen for alltid! 

Jeg blir skremt over flere av kommentarene her som antyder at TS bare skal «gi mannen sex» for at han skal bli blid igjen! Altså, seriøst? Hva er dere? Dyr? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høres ut som en klassisk fallgruve.

Dama tenker bare på barna, og offrer seg, mens mannen bare tenker på seg selv. Forholdet blir dødfødt. 

Noen ganger skjønner jeg ikke hvordan arten vår har overlevd så lenge. Heterofile virker til å hate hverandre. 

Anonymkode: 5a826...e5d

En veninne sa til meg at menn ikke greier å føle omsorg slik som kvinner gjør, og et annet sted så leser jeg at de elsker selvet når noen er god mot dem. Feks "så bra må jeg være når xx er så god mot meg" mens kvinner tenker mer i de baner at "så glad jeg er i xx, han er så god mot meg" 

Vi er wiret forskjellig. Men vet ikke om det stemmer. 

Anonymkode: 32f14...6f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En veninne sa til meg at menn ikke greier å føle omsorg slik som kvinner gjør, og et annet sted så leser jeg at de elsker selvet når noen er god mot dem. Feks "så bra må jeg være når xx er så god mot meg" mens kvinner tenker mer i de baner at "så glad jeg er i xx, han er så god mot meg" 

Menn flest er ikke gode partnere for kvinner. Dette er grunnen til at så mange menn «velges bort» på datingmarkedet, og det er også grunnen til at 50% av ekteskap ender i skilsmisse og dama som oftest er den som går.

Anonymkode: 5a826...e5d

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 16.10.2024 den 7.49):

Sikkert fordi han er et rasshøl?

Hvorfor er hun sammen med denne mannen da? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er wiret forskjellige. 

Men det med omsorgen er jeg ikke helt enig i. Kjæresten min har enorm omsorg for meg. Er jeg syk eller ikke har det bra dropper han alt om jeg trenger han. 

Men det er få han føler sånn dyp og sterk omsorg for. Det er meg og barna. 

Han er empatisk og varm og har en utstråling som trekker folk mot han som fluer. Men spesielt kvinner som er sårbare kan lett forelske seg i han da han er en som typisk vil hjelpe om han ser en kvinne som ikke har det bra. Har spøkt om «Damzel in Distress» syndrom🤭

Men om han merker de ønsker mer enn vennskap kan han fort virke kald fordi han er klar på at han ikke er interessert i dem fra start av. 

Jeg er veldig lik. Jeg er også varm, empatisk og har en utstråling som trekker til seg mennesker og har samme typen omsorg. Har pratet med fremmede både på gaten og folk sender meg PM på SoMe og folk bare åpner seg opp for meg om de mest private og traumatiske ting. Menn som kvinner.

Jeg har stor omsorgsfølelse og lytter og leser og kommer med råd og oppmuntring, men jeg må holde en viss armlengdes avstand emosjonelt, ellers vil det bli for overveldende. Noen har jeg måtte blokkere fordi de ble besatt av meg og krevde oppmerksomhet 24/7.

Og der har jeg også opplevd at menn har crushet på meg fordi de tolket vennlighet som noe mer og jeg må shut it down raskt.

Så vi er begge omsorgsfull, men det er få som får kjenne på den dype, varme og kjærlige omsorgen. Det er kun han, barna og noen få veldig gode venninner. For han er det meg og barna(den indre kjernen)

Anonymkode: 4b5c0...93f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lite sex rettferdiggjør IKKE at en mann skal gå å være sur på kona si!! Hvertfall ikke når grunnene for å ikke ha sex er tilstede og kona har kommunisert dette.

Har ikke mannen rett til å føle det han føler? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (16 timer siden):

Det går ikke an at problemet er begge deler?

Selvsagt går det an,  men forklaringen hun oppgir til mannen står jo innledningsvis

Jeg og mannen har sex, men ofte på hans initiativ. Jeg har sagt at jeg trenger å føle meg elsket, dvs at han ikke er avvisende, sure kommentarer, sitter med ryggen til, lite kommunikasjon. 

Hun gir altså ikke uttrykk for at hun overfor mannen har kommunisert de åpenbare fysiske og psykiske utfordringene hun har, tvert imot så har hun altså lagt ansvaret over på han fordi han ikke får henne til å føle seg elsket fordi han er avvisende, kommer med sure kommentarer, sitter med ryggen til og det generelt er lite kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TwoCupsNoGirls skrev (1 time siden):

Selvsagt går det an,  men forklaringen hun oppgir til mannen står jo innledningsvis

Hun gir altså ikke uttrykk for at hun overfor mannen har kommunisert de åpenbare fysiske og psykiske utfordringene hun har, tvert imot så har hun altså lagt ansvaret over på han fordi han ikke får henne til å føle seg elsket fordi han er avvisende, kommer med sure kommentarer, sitter med ryggen til og det generelt er lite kommunikasjon.

Jeg tolker det annerledes. Jeg tolker det dithen at hun ikke føler seg elsket fordi han er avvisende og sur pga at han ikke får nok sex, altså at han ikke viser forståelse for ts plager og heller ikke prøver å gjøre ting mer komfortabelt for henne ved å vise kos og omsorg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke mannen rett til å føle det han føler? 

Han har ikke rett til å gå rundt å furte og komme med bitchy kommentarer uansett hva han føler.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...