Gå til innhold

Mannen som er sur pga lite sex og kommer med sure kommentarer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke mannen rett til å føle det han føler? 

Anonymkode: 3246c...2a9

Nei han har ikke "rett" til å gå rundt og dele ut sure og sårende stikk og kommentarer for å forsøke og presse sin partner til å ha sex med han. Skal hun, til tross for at hun har null lyst etter sånn behandling, bare legge ut kroppen sin så han får bruke den og tilfredsstille noen simple egne lyster? Tror ikke det. Han får ta seg en runk, når han ikke kan oppføre seg som en omsorgsfull og vennlig mann.

Anonymkode: 923b9...f86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Jeg tolker det annerledes. Jeg tolker det dithen at hun ikke føler seg elsket fordi han er avvisende og sur pga at han ikke får nok sex, altså at han ikke viser forståelse for ts plager og heller ikke prøver å gjøre ting mer komfortabelt for henne ved å vise kos og omsorg.

 

Det er definitivt ikke det som står, trådstarter kommer jo også med en rekke eksempler uten å komme med en eneste henvisning til at mannen ikke viser forståelser for plagene hun har. Det er neppe uten grunn, for å si det slik. Trådstarter er tydelig på hvordan mannen er passiv aggressiv gjennom barna, men nevner ikke noe som helst om hvordan han forholder seg til alle plagene hun oppgir.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TwoCupsNoGirls skrev (3 minutter siden):

 

Det er definitivt ikke det som står, trådstarter kommer jo også med en rekke eksempler uten å komme med en eneste henvisning til at mannen ikke viser forståelser for plagene hun har. Det er neppe uten grunn, for å si det slik. Trådstarter er tydelig på hvordan mannen er passiv aggressiv gjennom barna, men nevner ikke noe som helst om hvordan han forholder seg til alle plagene hun oppgir.

 

Rart om han ikke merker at hun kanskje ikke nyter sexen noe særlig da uansett hva hun har sagt til han eller ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (10 minutter siden):

Rart om han ikke merker at hun kanskje ikke nyter sexen noe særlig da uansett hva hun har sagt til han eller ikke

 

Rart at du finner det så utrolig komplisert å forholde deg til hva trådstarter sier.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Heterofile har fått deg til her i verden, så vis litt takknemlighet. 

Anonymkode: d8216...bba

Kan du ikke vite.... Er mange skeive som får barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (36 minutter siden):

Han har ikke rett til å gå rundt å furte og komme med bitchy kommentarer uansett hva han føler.

Gjelder det også kvinner når de ikke kan kommunisere det de føler med annet en bitchy kommentarer?

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Før? Jeg snakker generelt. Om jeg føler meg elsket i et forhold, så får hun ubegrenset med kos og massasje, kun nei om jeg er syk. Blir derimot sexlivet sakte men sikkert borte, så blir også lysten borte på å gi så mye som jeg gjør. Ganske naturlig det når en merker partneren ikke har særlig lyst på deg lenger 

Anonymkode: f2eb7...057

Så om dama blir syk, gravid eller har født mister du all omsorg for henne? Jeg forstår ikke hvordan noen kan fungere i et lagtids forhold med den instilingen? Er du ærlig med damer om dette før du går in i forhold? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei han har ikke "rett" til å gå rundt og dele ut sure og sårende stikk og kommentarer for å forsøke og presse sin partner til å ha sex med han. Skal hun, til tross for at hun har null lyst etter sånn behandling, bare legge ut kroppen sin så han får bruke den og tilfredsstille noen simple egne lyster? Tror ikke det. Han får ta seg en runk, når han ikke kan oppføre seg som en omsorgsfull og vennlig mann.

Anonymkode: 923b9...f86

Han kan også finne ei annen til å ha sex med, dele hus og være kjærester med? 

Anonymkode: 72886...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kan også finne ei annen til å ha sex med, dele hus og være kjærester med? 

Anonymkode: 72886...f3b

Såklart, men det gjør han ikke. Han går bare rundt og er sur. 

Anonymkode: 54a02...0b9

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde de hatt mer sex så hadde mannen oppført seg bedre. Hva kom først. Lite sex eller dårlig stemning?

Anonymkode: 3246c...2a9

Smerter i underlivet på grund av flere fødsler og opprasjoner... Det står ganske klart i tråden. Synes du virkelig TS skal måtte utsette seg selv for smerteful sex for at mannen skal "oppføre seg bedre"?

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Smerter i underlivet på grund av flere fødsler og opprasjoner... Det står ganske klart i tråden. Synes du virkelig TS skal måtte utsette seg selv for smertegul sex for at mannen skal "oppføre seg bedre"?

 

Jeg synes ikke det. Derimot så savner jeg at Trådstarter svarer utfyllende på hvordan helseplagene er kommunisert til mannen, og hvordan han reagerer på det. Deretter hvordan man ser for seg at samlivet faktisk skal fungere hvis sex, av helsemessige årsaker, er komplisert.

Realiteten er ikke verre enn at mennesker flest har seksuelle behov, når behovene ikke blir møtt så har det en tendens til å påvirke humøret og livskvaliteten. På samme måte som at hvis man ikke trives på jobb så kan det også gå utover den generelle livskvaliteten. 

Problemet her er jo at enkelte kvinnfolk nekter å se helheten rundt problemstillingen, fordi det omhandler en mann som vil ha sex. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TwoCupsNoGirls skrev (6 minutter siden):

 

Jeg synes ikke det. Derimot så savner jeg at Trådstarter svarer utfyllende på hvordan helseplagene er kommunisert til mannen, og hvordan han reagerer på det. Deretter hvordan man ser for seg at samlivet faktisk skal fungere hvis sex, av helsemessige årsaker, er komplisert.

Realiteten er ikke verre enn at mennesker flest har seksuelle behov, når behovene ikke blir møtt så har det en tendens til å påvirke humøret og livskvaliteten. På samme måte som at hvis man ikke trives på jobb så kan det også gå utover den generelle livskvaliteten. 

Problemet her er jo at enkelte kvinnfolk nekter å se helheten rundt problemstillingen, fordi det omhandler en mann som vil ha sex. 

 

Jeg er kvinne og har vært i et sexløst forhold selv jeg, var skikkelig frustrert da det gikk flere måneder mellom hver gang. Men jeg gikk da ikke rundt og furtet? Jeg gjorde det slutt etter hvert, fordi det ikke var holdbart for meg å leve sånn. Dersom mannen til TS synes dette er så fælt så kan han faktisk ta valget og gå. Eller prøve å kommunisere dette med TS for å finne en felles løsning. 

Du nevner det å mistrives på jobb. Da har man jo noen valg, man kan velge å finne en ny jobb eller løse problemene man har på jobb. Man går ikke rundt og furter på jobb heller vel? Det er ikke det voksne mennesker gjør. 

Anonymkode: 54a02...0b9

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TwoCupsNoGirls skrev (1 minutt siden):

 

Jeg synes ikke det. Derimot så savner jeg at Trådstarter svarer utfyllende på hvordan helseplagene er kommunisert til mannen, og hvordan han reagerer på det. Deretter hvordan man ser for seg at samlivet faktisk skal fungere hvis sex, av helsemessige årsaker, er komplisert.

Realiteten er ikke verre enn at mennesker flest har seksuelle behov, når behovene ikke blir møtt så har det en tendens til å påvirke humøret og livskvaliteten. På samme måte som at hvis man ikke trives på jobb så kan det også gå utover den generelle livskvaliteten. 

Problemet her er jo at enkelte kvinnfolk nekter å se helheten rundt problemstillingen, fordi det omhandler en mann som vil ha sex. 

 

I denne situasjonen så består jo helseplagene av gjentate barnefødsler og oprasjoner. Så akurat det tror jeg nesten manen MÅ ha fåt med seg.... TS skriver vel også ganske klart at hun ser for seg at at sexlivet ville bli mindre komplisert om hun følte mannen likte hene.

Jeg tror ikke man passer for seriøse forholld og spesielt ikke som foreldre, om man ikke tåler utfordringer i sex livet. Hvorfor gifte seg, få barn eller i det helle tat noe forplikte seg til noe langvarig om man ser på det som helt naturlig å behandle en partner dårlig om den blir syk i en periode? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er kvinne og har vært i et sexløst forhold selv jeg, var skikkelig frustrert da det gikk flere måneder mellom hver gang. Men jeg gikk da ikke rundt og furtet? Jeg gjorde det slutt etter hvert, fordi det ikke var holdbart for meg å leve sånn. Dersom mannen til TS synes dette er så fælt så kan han faktisk ta valget og gå. Eller prøve å kommunisere dette med TS for å finne en felles løsning. 

Du nevner det å mistrives på jobb. Da har man jo noen valg, man kan velge å finne en ny jobb eller løse problemene man har på jobb. Man går ikke rundt og furter på jobb heller vel? Det er ikke det voksne mennesker gjør. 

Anonymkode: 54a02...0b9

Nettopp! Enten må man prøve å gjøre det beste av situasjonen ellers så får man forlate situasjonen. Det er ikke noe poeng i å bli værende for å gjøre alt i sin makt for å forvære problemet.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (21 timer siden):

Like mye som at mangel på seksuell lyst er noe man kan jobbe med er også altfor høy seksuell lyst også noe man kan jobbe med. Om man blir aggressiv og sint fordi man ikke får seg nok sex, da har man ett problem og dette problemet bør man ta tak i sammen med profesjonelle.

Det er ingenting som heter "for høy seksuell lyst". Seksuell lyst er en individuell drift. Det betyr også at det ikke finnes noe som heter for LAV seksuell lyst. 

Mangel på seksuell lyst , kan være medisinsk og traumatisk reaksjon, men er også individuell drift, og der man KAN gjøre noe med de to første, kan man ikke gjøre noe med den siste.

Individuelle drifter må man takle. Det betyr at personer som blir sinte og aggressive på grunn av mangel på sex, må disiplinere seg for ikke å utagere.

Vi har så langt ikke funnet forsvarlige medisinske og/eller terapautiske metoder for å øke seksuell lyst, selv om ideen om responsiv og direkte tenning, har åpnet rom for i større grad bruke mental manipulasjon for å imitere seksuell lyst. 

Personlig tror jeg dette kommer til å slå tilbake over tid, på samme måte som den seksuelle revolusjonen på 60 og 70 -tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

I denne situasjonen så består jo helseplagene av gjentate barnefødsler og oprasjoner. Så akurat det tror jeg nesten manen MÅ ha fåt med seg.... TS skriver vel også ganske klart at hun ser for seg at at sexlivet ville bli mindre komplisert om hun følte mannen likte hene.

Jeg tror ikke man passer for seriøse forholld og spesielt ikke som foreldre, om man ikke tåler utfordringer i sex livet. Hvorfor gifte seg, få barn eller i det helle tat noe forplikte seg til noe langvarig om man ser på det som helt naturlig å behandle en partner dårlig om den blir syk i en periode? 

For min del er det ganske så irrelevant hva du tror.

At TS har hatt barnefødsler og operasjoner betyr ikke at det er et evigvarende problem med fysiske smerter i underlivet. 

Det er jo ganske urovekkende at du ikke registrerer at TS er svært spesifikk rundt hva mannen reagerer på, selv ned til det å være passiv aggressiv ved å bruke barna, men ikke nevner et pøkk om hvordan mannen oppfører seg ifbm helseplagene. Det burde jo være et ganske tydelig hint om at det er noe hun ikke forteller.

Det naturlige burde jo være at TS utdyper mer om det som tross alt er en ganske vesentlig problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder det også kvinner når de ikke kan kommunisere det de føler med annet en bitchy kommentarer?

Anonymkode: 72886...f3b

Eh ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan også finne ei annen til å ha sex med, dele hus og være kjærester med? 

Anonymkode: 72886...f3b

Ja han har sikkert sjans ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TwoCupsNoGirls skrev (13 minutter siden):

For min del er det ganske så irrelevant hva du tror.

At TS har hatt barnefødsler og operasjoner betyr ikke at det er et evigvarende problem med fysiske smerter i underlivet. 

Det er jo ganske urovekkende at du ikke registrerer at TS er svært spesifikk rundt hva mannen reagerer på, selv ned til det å være passiv aggressiv ved å bruke barna, men ikke nevner et pøkk om hvordan mannen oppfører seg ifbm helseplagene. Det burde jo være et ganske tydelig hint om at det er noe hun ikke forteller.

Det naturlige burde jo være at TS utdyper mer om det som tross alt er en ganske vesentlig problemstilling.

Nettop. Jeg har og spurt ts, 2 ganger om denne lave sexlysten gjelder kun for hennes mann eller hun kunne tenke seg å sex med andre menn og om hun onanerer ellers. Intet svar. Hun er ferdig med han men er for feig å innrømme det for seg selv og ikke minst han. 

Anonymkode: 72886...f3b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (På 16.10.2024 den 10.08):

TS virker jo storsinet og instilt på å finne ut av dette, så synes ikke det ser så mørkt ut som du skal ha det til. De har i det minste ikke gått i plikt sex fellen, hvor dama til slut hater tanken på at mannen tar i hu. Så de står da bedre til en mange andre som går gjenom helt naturluge svigninger i sexlivet. 

TS virker storsinnet og er innstilt - MANNEN er det ikke.

Og når konflikten trekker ut til at mannen blir rett ut stygg i sin kommunikasjon og ikke bruker ressurser for å disiplinerer seg, og heller bruker manipulasjon, så har situasjonen eskalert ut av kontroll allerede. 

Pliktsex og ufrivillig mangel på sex er like traumatiske sånn sett i å bygge opp motvilje mot partner. 

Problemet her er faktisk at de HAR sex.  I mange settinger, er det klarere avgrensniger ; det er mye tydeligere at det fraværet av sex er knyttet til mangel av seksuell kapasitet. Det kan stimulerer til at man jobber sammen for forholdet.  

Når det blir uklart, ender man fort opp i en av to analyser : "Hen har ikke lyster LENGER" og "Hen har ikke lyst på MEG" . 

Og begge disse to ødelegger relasjonen FORT!

Derfor rådet om familievernkontoret, der man kan begynne å lete etter andre analyser begge kan være enig om. 

Men når mannen begynner på den måten TS beskriver, er problemet kommet langt.  

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...