AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #21 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ved planlagt KS kan jeg aldri tenke meg at det skjer. Jeg hadde hastesnitt og fikk bedøvelse i allerede innlagt epidural. Jeg fikk ikke puste, det var det jævligste. De sto klar til å bagge meg. Men jeg pustet selv om jeg ikke kjente det, for å si det sånn. I ettertid sier de at dette er veldig sjelden skjer, rett og slett for at det ikke skal skje, for det er jo bare som å be om PTSD. Anonymkode: bb9d9...894 Jo jeg hadde veldig vansker med og puste med planlagt ks. Anonymkode: e2fff...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #22 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 21.47): Leste dette en plass, at en hadde slitt sånn med å trekke pusten pga bedøvelsen. Er dette vanlig? Anonymkode: 82db6...942 Man KAN oppleve følelse av at det kjennes vanskelig å puste pga bedøvelsen. Men man puster helt fint. Det er "bare" kroppen som ikke helt oppfatter hvorfor det er "brudd" på signalene i kroppen når man er bedøvd med epidural eller spinalbedøvelse. Anonymkode: 68d3d...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #23 Del Skrevet 17. oktober 2024 Ja, det var vanskelig å puste begge ganger under ks. For meg var det pga jeg reagerte på bedøvelsen. Jeg fikk svært lavt blodtrykk og i tillegg blodmangel. Det er vanlig å bli andpusten ved blodmangel. Anonymkode: b2286...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #24 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo jeg hadde veldig vansker med og puste med planlagt ks. Anonymkode: e2fff...ebf Ok, da har du hatt en dårlig anestesilege tror jeg. En lege sa til meg at dette veldig sjelden skjer, så ved planlagt så bør det ikke forekomme. Jeg hadde hastesnitt, så ting gikk veldig fort. De ville ikke ha narkose pga barnet. Anonymkode: bb9d9...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #25 Del Skrevet 17. oktober 2024 Noen har vansker med pusten, andre ikke. Har enn så lenge aldri opplevd at noen har reelt fått for lite oksygen. Men det oppleves jo likevel veldig ubehagelig. En av grunnene kan være pga spenning og nervøsitet, en annen er at spinal bedøven sitte litt langt oppe. Ellers kan magen være spesielt stor og trykke på, spesielt når de skal trekke ut barnet for da blir det mye trykk. Vi gir stort sett ikke beroligende, men hos enkelte som har akutte keisersnitt pga lange fødsler gir vi litt beroligende etter at barnet er ute. Får man virkelige problemer med pusten som påvirker oksygen prosenten gjøres det tiltak. Anestesisykepleier. Anonymkode: 9fdd2...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #26 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 22.00): Tusen takk for beroligende svar ❤️ Fikk du tilbud om beroligende da du tok keisersnitt? Jeg søkte på dette og fikk opp at det ikke gis pga fosteret. Anonymkode: 82db6...942 Ikke meg du spør men jeg fikk det etter at baby var ute fordi jeg fikk panikk. Ingen problemer med å puste. Anonymkode: 85b8c...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #27 Del Skrevet 18. oktober 2024 Jeg hadde planlagt KS på Rikshospitalet og de var helt fantastiske! Over på 28 min, mistet knapt blod. Fikk bedøvelse, husker ikke hva, av et super team med sykepleiere og en positiv og dyktig kirurg som sa at dette kunne de så jeg skulle bare slappe av. De var rett og slett betryggende kjempedyktige! Det gjalt også alle som hjalp oss i etterkant. Det var litt ekstra vanskelig med melken i begynnelsen. Tror det er lurt å pumpe. Lykke til! Anonymkode: 7d608...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #28 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 21.59): Føltes det ekkelt, eller slik at du fikk panikk? Jeg har ekstrem fødselsangst, men har også ekstrem angst for keisersnitt så nå prøver jeg å finne ut hva som vil gi meg minst panikk 🥲 Har født ett barn vaginalt før Anonymkode: 82db6...942 Det føltes som om jeg fikk for mye av et eller annet, for det var fysiske vansker, ikke psykisk. Hadde mannen min ved meg, og jeg prøvde å si det til han, men klarte ikke helt å snakke heller. keisersnitt går fort da, så der var plutselig over. Gikk helt fint 😊 og den første gangen da jeg ikke hadde problemer i det hele tatt var i Norge, den andre gangen var i utlandet. Snakk med de på forhånd om dine bekymringer, det hjelper veldig❤️ jeg hadde ekstremt fødselsangst ved nr 3, etter en dårlig opplevelse med nr 2 året før. Var 9 jævlige måneder, og jeg var helt i oppløsning da jeg kom inn på føden. Det ble oppfattet, og vi hadde en lang god samtale om det. Jeg fikk veldig god forståelse på føden, og alle var helt fantastiske. Så opplevelsen ble veldig god likevel. Vær ærlig om hvordan du har det, så de kan hjelpe deg bedre. Anonymkode: f8def...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #29 Del Skrevet 18. oktober 2024 Har hatt 2 ks og som anestesilegen har sagt hver gang; når bedøvelsen starter så «lammer» den store muskler, så det vil være litt rart i kanskje ti sekunder hvor man føler et trykk/tyngde over brystet/magen, for så at kroppen fikser det selv. Jeg syns ikke det var skummelt, men et snev av «panikk» kan jeg kanskje huske jeg hadde et par sekunder. Så ble alt fint igjen. man ligger ikke under operasjonen å sliter med pusten hvis du var urolig for det. Var mer plaget med akutt kvalme (pga medisiner) men var også informert om at dette kunne skje, så fikk medisiner for dette også. Var mer forberedt gang nr 2 så sa ifra at jeg ble veldig brått kvalm sist, så denne gangen ga de meg medisin mot kvalme med en gang så jeg slapp ubehaget. Anonymkode: 691c2...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #30 Del Skrevet 19. oktober 2024 nei, jeg ble bare kvalm noen ganger, og det var forferdelig å ligge på rygg og ville spy. Anonymkode: 83120...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #31 Del Skrevet 19. oktober 2024 Kan ikke huske at det var noe vanskelig, annet enn når den ene kirurgen la seg oppå magen, men da sa jo spl i fra hva som skjedde og gikk fort over da. Anonymkode: bacb0...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pmaxqueen Skrevet 23. oktober 2024 #32 Del Skrevet 23. oktober 2024 (endret) Spoiler Spoiler Før fødsel var jeg LIVREDD keisersnitt. Det skulle jeg ikke ha! Og epidural skulle jer kun ha hvis det ble så ille at jeg kastet opp av smerte tenkte jeg. Vel.. fikk ikke noe valg. Baby måtte ut i uke 35, og det ble med snitt. Fikk ca 1 t fra de sa de vurderte det til legen kom inn og fortalte at det ble snitt. 20 min senere var snuppa ute. Det var aldri vondt. Vet ikke hvorfor, men var innstilt på at ks skulle være vondt. Synes heller ikke det var så «trykk» osv som de forklarte det kunne være. Det var vondere å sette veneflon på håndbaken enn å sette spinal. Alt i alt bra opplevelse. Dette hjelper deg kanskje? Kanskje ikke? Hvis du skulle «slutte å puste»/ føle du ikke får puste får du jo hjelp. Enten ved at de roer deg ned, gir deg noe eller legger deg i narkose om du faktisk ikke får puste. Oksygen har de masse av i veggene Endret 23. oktober 2024 av Pmaxqueen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå