Gå til innhold

Zaptec Go blinker grønt istdf. blått, også etter omstart. Blir bilen ladet i natt, eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en elbil og en ladbar hybrid. Begge lades på nattestrøm via en Zaptec Go boks. Da kommer det et blått lys og bilen signaliserer at den venter på lading.

Nå i kveld har jeg programmert hybriden til å lade fra kl01. Kobla den opp og da...blinker det grønt. Ingen kommunikasjon fra bilen. Så startet Zaptecen om igjen, men det er fortsatt det samme.

Fra nettsiden:

Sitat

Grønt - Lading er satt på pause eller venter på planlagt start. Kan være fordi Eco Mode er aktivert, Sense rapporterer manglende strøm, tidsstyrt effektbegrenser m.m.

Skal denne lade i natt eller ikke? Tibber smartstyring er slått av (fordi det ikke fungerer) og det er ingen Eco-modus på. Alt styres med bilens timer.

Ikke stor krise om den ikke lades, men veldig surt. Det er jo 7-10 ganger dyrere å kjøre bilen på bensin og i morgen skal jeg ikke så langt likevel, så strøm hadde vært fint.

Anonymkode: 0d910...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For feilsøking bør all smart styring og utsatt lading slås av. Dermed kan det testes om lading faktisk fungerer.

Når alt er ok, slå på igjen planlagt lading i ladeboks eller bil, ikke begge steder? Da kan det skje litt pussige ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kun planlagt lading i bilen. Zaptecen skal bare gå på. Men du har rett, egentlig bør jeg vel ut og feilsøke mer...

Anonymkode: 0d910...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...