AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Hei! Jeg dimitterte fra Forsvaret i April 2023. Jeg kom inn i tjenesten i ekstremt dårlig form etter operasjoner og en lang periode i etterkant der jeg ikke følte noe fremgang med trening og ga alt for fort opp. Mye av dette bedret seg i løpet av tjenesten, og jeg gikk ned en del i vekt, og ble noe bedre trent. På dimmetestene gjorde jeg det likevel svært dårlig på løpingen. I dag er jeg svært godt trent, og vil selv si at jeg er en god kandidat til Krigsskolen. Jeg har trent målrettet siden dimisjon og er på et helt annet sted fysisk og psykisk. Jeg har lest at man må være «skikket på papiret» for å i det hele tatt bli kalt inn til FOS. Er dette ødeleggende for meg? Av ting som taler i mi favør har jeg svært gode karakterer fra VGS, god tjenesteuttalelse med anbefaling for videre tjeneste, førerkort klasse C, og relativt sikker på at jeg fikk en ganske god karakter på AE-testen. Spørsmålet mitt er om alt henger på at jeg løp dårlig ved dim? Og at jeg av denne grunn kanskje ikke blir vurdert som kandidat og innkalt til FOS? Takk på forhånd - Håpefull jente (22) Anonymkode: 40f39...df9
Majer Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 (endret) Har sett mange på FOS som ikke kunne løpe. Noen av de var sånne treningsstudiofolk som ikke kunne ta hangups heller. Disse fikk møte opp, men de røyk naturligvis ut. Så tror i utgangspunktet det ikke skal ha noe å si. Jeg var i dårlig form i førstegangstjenesten, men kom inn på opptak til forsvarets spesialstyrker senere. De har strengere styrkekrav. Dersom du ikke kommer inn på KS opptak kan du gjøre noe relevant før du søker igjen- eks studere paramedic eller lære deg en arabisk dialekt Endret 15. oktober 2024 av Majer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå