Hobbyjogger Skrevet 15. oktober 2024 #1 Del Skrevet 15. oktober 2024 Hjelp! Jeg klarte for en god stund tilbake og få en stygg flekk på fugene på badet. Satte altså en plante som der rundt jord/søle vann av direkte på fugene. Oppdaget ikke at det lakk før det brune vannet var trukket godt inn i fugene. Og jeg får dette ikke bort! Skal sies at dette er et bad som brukes svært lite, er derfor rimelig tørr/porøs fug. Har noen noen vaske tips til hvordan få dette bort, evt hvordan fornye fugen? Vi skal selge boligen det neste året og håper ikke dette må legges til i bolig annonsen! Jeg har prøvd en del sålangt. Har brukt en børste vestet på drillen så har hatt god skrubbe kraft. Det jeg har prøvd: The pink stuff paste Jiff skurekrem Do gele med og uten klor Rein klor Bakepulver sitronsaft C-såpe Ps87 pro decreasing cleaning agent Har sett at internett foreslår damp/steam er dette verdt å prøve? Legger ved bilde av flekken og drill med børste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Del Skrevet 15. oktober 2024 Jeg går ikke god for at du ikke får giftig gass ved å blande så mye kjemikalier som du allerede har gjort. Jeg har god erfaring med eddik, natron og litt zalo. La det virke i 15 min og skrubb med gammel tannbørste. Ellers er det vel å fuge på nytt.. Anonymkode: 0b29e...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobbyjogger Skrevet 15. oktober 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg går ikke god for at du ikke får giftig gass ved å blande så mye kjemikalier som du allerede har gjort. Jeg har god erfaring med eddik, natron og litt zalo. La det virke i 15 min og skrubb med gammel tannbørste. Ellers er det vel å fuge på nytt.. Anonymkode: 0b29e...7f6 Har selfølgelig ikke prøvd alle disse samtidig! Men takk for tips, forsøkte tipset ditt nå uten hell desverre. Å fuge på nytt, hvor stor jobb er det? 😂 Er det for gjort selv liksom eller må man få profesjonelle inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Del Skrevet 15. oktober 2024 Haha, gjorde akkurat det samme! Jeg fikk vekk det tydeligste med hydrogenperoksid Ser det nå kun som en skygge, ingen andre enn meg legger merke til det. Anonymkode: e1b5c...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 15. oktober 2024 #5 Del Skrevet 15. oktober 2024 Bikarbonat og tannbørste. Funker ikke det, så må du nok bytte ut selve fugen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, gjorde akkurat det samme! Jeg fikk vekk det tydeligste med hydrogenperoksid Ser det nå kun som en skygge, ingen andre enn meg legger merke til det. Anonymkode: e1b5c...633 Ja, glemte å si 3 %, påførte med qtips sånn at det ikke kom noe særlig på flisene i frykt for at det skulle bleke, men det gikk fint. Tok på rikelig, lot det virke ett par minutter og skribbet. Anonymkode: e1b5c...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 15. oktober 2024 #7 Del Skrevet 15. oktober 2024 Fjern fugen og legg ny. Sikkert like raskt som å prøve 100 ulike løsninger Du kan jo prøve med en lamell på drillen fremfor børste som du har prøvd nå, men jeg tror nok at fugen har trukket til seg fargen og at det ikke kun er overflaten som er misfarget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobbyjogger Skrevet 15. oktober 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, glemte å si 3 %, påførte med qtips sånn at det ikke kom noe særlig på flisene i frykt for at det skulle bleke, men det gikk fint. Tok på rikelig, lot det virke ett par minutter og skribbet. Anonymkode: e1b5c...633 Wow! Høres lovende ut! Godt at andre har gått på denne blemma! Apoteket er stengt nå men skal springe imorgen å prøve ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobbyjogger Skrevet 15. oktober 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 15. oktober 2024 PhilosopherSe7en skrev (6 minutter siden): Fjern fugen og legg ny. Sikkert like raskt som å prøve 100 ulike løsninger Du kan jo prøve med en lamell på drillen fremfor børste som du har prøvd nå, men jeg tror nok at fugen har trukket til seg fargen og at det ikke kun er overflaten som er misfarget. Aldri byttet fug før, er det en lett jobb? Noe jeg kan få til selv eller må flislegger inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 15. oktober 2024 #10 Del Skrevet 15. oktober 2024 Hobbyjogger skrev (5 minutter siden): Aldri byttet fug før, er det en lett jobb? Noe jeg kan få til selv eller må flislegger inn? Ja det er en grei ting å gjøre selv, men du må ha riktig verktøy til jobben. Dremmel eller feinsag/multikutter anbefales. Ligger masse videoer på yt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #11 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det finnes penner med fugefarge. Prøv det før du går løs på å fjerne fug Anonymkode: e729c...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. oktober 2024 #12 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg ville prøvd en fugepenn før jeg kjøpte inn et spann med fugemasse, krafse og fugebrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå