Gå til innhold

Menn som ikke vasker henda etter toalettbesøket

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor med en mann som ikke vasker henda etter å ha vært på do. Det er så ekkelt. Har ikke lyst til å ta det opp med han direkte. Hvordan få han til å begynne å vaske henda? 🤷‍♀️

Anonymkode: e16b1...d43

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlig talt, det burde du virkelig ta opp med han. Svinpeistendenser er ikke greit. Å vaske henda etter dobesøk lærer man i barnehagen, og såpass må man forvente av en voksen mann. 

Gjør det til en fanesak. Ikke finn deg i å bo med en svinpeis som sprer basilusker overalt etter dobesøk.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt, det burde du virkelig ta opp med han. Svinpeistendenser er ikke greit. Å vaske henda etter dobesøk lærer man i barnehagen, og såpass må man forvente av en voksen mann. 

Gjør det til en fanesak. Ikke finn deg i å bo med en svinpeis som sprer basilusker overalt etter dobesøk.

Enig i at det ikke er greit! Men han blir så sur av alt han tolker som kritikk. Veldig «lettkrenket». Så hvordan kan jeg få tatt opp dette på en grei måte, uten at han føler seg kritisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i at det ikke er greit! Men han blir så sur av alt han tolker som kritikk. Veldig «lettkrenket». Så hvordan kan jeg få tatt opp dette på en grei måte, uten at han føler seg kritisert?

Jeg tenker at dette er en sånn sak at du bør bare duse ut med det i en alvorlig tone, og så får han bare surke til krampen tar han. Det går nok over tilslutt. 

Si det på en streng måte, og så gå derifra. Lager han en diskusjon så trenger du ikke delta i den. For alle vet da at man skal vaske hendene, og det er ingenting å diskutere.

Ellers aner jeg ikke hvordan du skal gjøre det. Hva tenker du selv da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hvordan kan jeg få tatt opp dette på en grei måte, uten at han føler seg kritisert?

"Du skal vaske hendene etter hvert eneste dobesøk. Noe annet er uaktuelt."

Anonymkode: 0fdf4...58a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hele huset deres er fult av urin og avføring, alle steder mannen din har tatt på?

Og du tørr ikke gi beskjed til ham?

Jeg er like oppgitt over dere begge!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bor jeg med en som bare vasker med vann. Jeg synes absolutt man skal vaske med såpe og. Ekkelt eller hva? Har sagt deg flere ganger til han.

Anonymkode: 72acf...33d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på bakterier, virus osv som vi menn får når vi tar på ting. Gjør at vi vasker hendene før vi urinerer. Ingen av oss menn ønsker å skade junior da han som regel er trygg fra bakterier når han er gjemt i boxern. Det er kun ved urinering(ikke vaskede hender) og spesielt lek med kvinner, junior er utsatt for fare.

Anonymkode: 498b9...27a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med tanke på bakterier, virus osv som vi menn får når vi tar på ting. Gjør at vi vasker hendene før vi urinerer. Ingen av oss menn ønsker å skade junior da han som regel er trygg fra bakterier når han er gjemt i boxern. Det er kun ved urinering(ikke vaskede hender) og spesielt lek med kvinner, junior er utsatt for fare.

Så dere skal liksom vaske hendene før dere tisser, men ikke etter mener du? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med dette for 30 år siden. Sambo dengang vasket ikke hender og vi hadde baby. Jeg gjorde en stor sak av det. Trodde ikke dette var så stort problem i dag, men jeg tar tydeligvis feil. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 minutt siden):

Jeg slet med dette for 30 år siden. Sambo dengang vasket ikke hender og vi hadde baby. Jeg gjorde en stor sak av det. Trodde ikke dette var så stort problem i dag, men jeg tar tydeligvis feil. 

Hvordan tok du det opp? Hva sa du? Ble han sur?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

"Du skal vaske hendene etter hvert eneste dobesøk. Noe annet er uaktuelt."

Anonymkode: 0fdf4...58a

Det går ikke an å si det til han på den måten. Da kommer han ikke til å snakke til meg på ukevis.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så dere skal liksom vaske hendene før dere tisser, men ikke etter mener du? 

Jeg vet ikke med dere kvinner. Men vi menn pleier ikke holde henda foran urinstrålen når vi urinerer. Vi holder et godt grep i junior og prøver styre strålen så godt vi kan. Med mindre junior har dyppet seg litt eller står rett opp er dette i grunnen en enkel sak. Dermed trenger vi selvsagt ikke vaske hendene etter urinering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker at dette er en sånn sak at du bør bare duse ut med det i en alvorlig tone, og så får han bare surke til krampen tar han. Det går nok over tilslutt. 

Si det på en streng måte, og så gå derifra. Lager han en diskusjon så trenger du ikke delta i den. For alle vet da at man skal vaske hendene, og det er ingenting å diskutere.

Ellers aner jeg ikke hvordan du skal gjøre det. Hva tenker du selv da?

Han lager ikke en verbal diskusjon, han går i silent treatment-modus. Og det varer leenge.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan tok du det opp? Hva sa du? Ble han sur?

Ts

Jeg måtte ta det opp gjentatte ganger. Han skjønte ikke, ikke vokst opp med det. Til slutt ba jeg en venn av meg om hjelp. En mann. De hadde samtale mann til mann. Han ble ikke sur. Det var bare noe han ikke hadde vokst opp med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen meg helt utrolig at det finnes mennesker som ikke vasker henda etter dobesøk eller fjerner striper med dritt etter seg i dassen. Det er liksom det minste vi bør forvente av hverandre. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke med dere kvinner. Men vi menn pleier ikke holde henda foran urinstrålen når vi urinerer. Vi holder et godt grep i junior og prøver styre strålen så godt vi kan. Med mindre junior har dyppet seg litt eller står rett opp er dette i grunnen en enkel sak. Dermed trenger vi selvsagt ikke vaske hendene etter urinering.

Urin støv er noe som heter,så jo vask henda.

Anonymkode: 20be1...8b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han lager ikke en verbal diskusjon, han går i silent treatment-modus. Og det varer leenge.

Ts

Høres jo helt sykt ut. Er du sikker på at du har det bra sammen med han når han bedriver langvarig manipulasjon så snart noe vanskelig kommer på agendaen? 

Vel, jeg hadde likevel tatt kampen. Og så ville jeg sagt ifra HVER ENESTE gang han var på do. Hvis partnerens manglende håndhygiene hadde vært kroken på døra for forholdet, så får det nesten bare være. Da var ikke kjærlighetsgrunnlaget godt nok fra før av uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...