Gå til innhold

Vurderer gifte oss, gå sammen inn i kirka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gå inn sammen er det som er den gamle norske tradisjonen. Å bli fulgt opp til alteret av far er en ganske ny tradisjon påvirket av angloamerikansk populærkultur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 21.14):

Bare å droppe sirkusset og ta den på rådhuset. 

Anonymkode: f9509...fad

Oi negative nancy er her

Anonymkode: 0cd41...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
bergenser skrev (På 26.10.2024 den 23.10):

Gammel norsk tradisjon er at brudeparet går opp kirkegulvet sammen. At far eller annen slektning fører bruden opp kirkegulvet er en nymotens greie, som er en sterk påvirkning fra USA. 

Når jeg giftet meg med mannen min, som faktisk er fra USA, og har vært gjennom tradisjonen med å ha bruden bli fulgt opp kirkegulvet, så syntes vi begge det var fint å faktisk bruke norsk tradisjon med å gå opp kirkegulvet sammen. Vi endte opp med å få total latterkrampe på vei opp kirkegulvet, og knakk helt sammen i latter med forloverene våre når vi kom opp til alteret. Var en så utrolig god start på bryllupsdagen vår, og presten endte opp med å sjekke at av var ferdige å le før han starte opp med vielsen. 🤣

Dette var helt herlig å lese 😍

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk sammen. Tror pappa ble litt skuffa, men det føltes rett da vi hadde bodd sammen og hadde allerede fått barn sammen. Ingen som gir meg bort..  jeg gir meg selv hen til mannen og han gir seg hen til meg. Veldig sjåvinistisk at en far skal gi bort dattera si.

Anonymkode: 7298e...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...