Gå til innhold

Hva lager dere når dere inviterer barnefamilier på middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøttkaker med ertestuing, poteter og brun saus 

Pizza (gjerne en med "voksen fyll" og en enklere for barn)

Laks, agurksalat, poteter og rømme 

Stekt ris 

Hotdogs. Gjerne variert utvalg av tilbehør og type pølser så det passer både voksne og barn.

Fleske pannekaker 

Lasagne med salat og hvitløksbrød

Anonymkode: f8e35...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn husker jeg vi alltid fikk servert vanlig "voksenmat" i selskap, også var det alltid kyllingvinger på siden hvis vi ikke likte det. Men smake på måtte vi 😋

Anonymkode: 94f65...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på anledning, og årstid.

I sommer har pizzagrillen vært hyppig i bruk, der man kan bestemme egne ingredienser. Eller kullgrill med mange ulike varianter av proteiner og grønnsaker. 

En hverdag på høsten er det gjerne suppe med lunkent brød. Lager en Brennsnut med lit mildere pølse. Eller lapskaus. Helgemat er gjerne en god gryterett, eller hel ørret med potetmos og agurksalat. Kutter bare opp litt agurkstaver i tillegg. 

Anonymkode: 9f4ce...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 2.33):

Som barn husker jeg vi alltid fikk servert vanlig "voksenmat" i selskap, også var det alltid kyllingvinger på siden hvis vi ikke likte det. Men smake på måtte vi 😋

Anonymkode: 94f65...d45

Det er også en løsning jeg ofte bruker. Lager "voksenmat", men legger av litt "rene ingredienser", koker opp litt pasta. Opp til foreldre om det er "må smake", eller om bare pasta med ketchup er ok. 

Anonymkode: 9f4ce...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...