Gå til innhold

Hva lager dere når dere inviterer barnefamilier på middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lager gjerne lasagne kvelden før. Ellers så funker Toro tomatsuppe helt perfekt. 

Anonymkode: 4029b...b19

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastaretter eller halveis hjemmelaget pizza. Med halveis mener jeg at vi kjøper ferdig deig i butikken, og bare tar på det vi har lyst på selv. Veksler mellom kjøttdeig og skinke, løk, Champion, paprika, pepperoni. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco, pasta, lapskaus med lapskaus blanding og pølser, tomatsuppe, stekt ris, pizza, pannekaker.

Anonymkode: 12647...6c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco eller pizza om det er fredag-søndag. Spaghetti med kjøttdeig i tomatsaus med salat og brød eller suppe og pannekaker på en hverdag. 

Anonymkode: 4badd...256

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe enkelt som alle liker: Grønnsaksuppe eller kjøttsuppe med masse grønnsaker, gjerne flatbrød eller rundstykker med smør ved siden av. Litt pølse i suppa er alltid populært hos de små.

Anonymkode: 11253...f16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør hva barna og de voksne liker (og ikke liker), og så tar vi den derfra. 

Anonymkode: dcdde...5d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapskaus, pølse og potetmos, meksikansk gryte er gjengangere. 

Anonymkode: acbc6...433

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget hjemmelaget grønnsakssuppe med vegetar"kjøtt"boller i (jeg spiser ikke kjøtt) og det falt i smak både hos mor og 3-åringen hennes

Anonymkode: 2dc18...712

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage kjøttboller. Kan lages fra bunnen med hjemmelagde kjøttboller,hjemmelaget potetmos eller kokte poteter,ferske grønnsaker og hjemmelaget saus,eller man kan kjøpe ferdige boller,mos fra pose,grønnsaksblanding og posesaus om tiden er knapp.... De fleste liker det,både store og små. 

Anonymkode: 5d249...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist lagde jeg fiskegrateng, og siden barnet bare var året så lot jeg være å salte den, så saltet bare de voksne etterpå i stedet. Fiskegrateng er enkelt og raskt å lage synes jeg.

Anonymkode: 287ad...0bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig mat. De barnefamiliene vi inviterer er familie eller nære venner, og da er det lett å unngå matvarer man vet noen ikke spiser. I går var det fylt kjøttpudding, kokte poteter, kokt blomkål og brokkoli, soppsais. Alle spiste, og da er jeg fornøyd.

Anonymkode: a76e7...cde

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer litt ut i fra hvilken anledning og alder på barna, men legger ved noen eksempler på det vi har lagd som er blitt tatt godt imot.

Tomatsuppe med linsepannekaker(men det må nevnes at vi alltid har porsjoner med hjemmelaget tomatsuppe i fryseren sa den eneste «jobben» er å steke pannekaker)

Linsebolognese 

Linse boller i tomatsaus servert med bulgur/ris/couscous/quinoa

Falafler i libabrød og så jeg setter frem hummus, avokado, tomat, agurk og syltet rødløk så fyller man med det man vil ha.

Anonymkode: 498e5...a23

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza, pasta med kjøttsaus/kjøttboller i tomatsaus, lasagne, taco. Om det passer til retten har vi gjerne en bedre salat til som voksne kanskje setter mer pris på som et tilbehør. 
Kommer også an på hvem vi inviterer. Kjenner vi til matvaner lager vi noe tilpasset det. Spiser barna det meste kan det godt være noe annet enn disse typiske barnerettene. 
Har også i noen tilfeller hatt hot dog til barna og annet til oss voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg har arrangert veldig mange barnebursdager i løpet av de siste 30 årene har jeg skjønt at du bare kan glemme ting som inneholder kjøtt, gluten, laktose og sukker, så lykke til med invitere på dagens rett: En Gulrot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe trenger man bare hvitløk, basillikum, løk, litt krydder, vann og tomater for å lage. Man kan til og med bruke hermetiske tomater. Posesuppe er like mye latskap som posesaus

Endret av Sefanja
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryterett, spaghetti og kjøttsaus, pølsegrateng, pizza, taco, brun lapskaus, noe vi kaller piratgryte (makaroni blandet med kjøttdeig og en hvit saus med tomatsauspulver), ris og stekt kylling...

Anonymkode: 2aebb...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...