Gå til innhold

Så kvalm etter migrene anfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med tips eller råd til meg?

Skal til lege på fredag men vet ikke helt hva jeg skal si. 
Har ikke vært plaget så mye med kvalme før. 

Anonymkode: 40509...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker zofran under migreneanfall, så prøver jeg å drikke en del vann under anfallet. 
God bedring❤️

Skrevet
Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Bruker zofran under migreneanfall, så prøver jeg å drikke en del vann under anfallet. 
God bedring❤️

Kvalmestillende altså? Tar du det sammen med anfallsmedisinen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvalmestillende altså? Tar du det sammen med anfallsmedisinen?

Ja, det er faktisk anbefalt for sammen virker de bedre sier nevrologen min. 
Greit å prøve andre kvalmestillende først, disse er så dyre

Skrevet
Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Ja, det er faktisk anbefalt for sammen virker de bedre sier nevrologen min. 
Greit å prøve andre kvalmestillende først, disse er så dyre

Får du de ikke på blå resept? Hva koster de? (Greit å ha info før timen sånn at jeg kan spørre etter andre eventuelt). 

Men ja,noe må jeg få for dette er ikke holdbart! 
Nesten så jeg tyr til postafen nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får du de ikke på blå resept? Hva koster de? (Greit å ha info før timen sånn at jeg kan spørre etter andre eventuelt). 

Men ja,noe må jeg få for dette er ikke holdbart! 
Nesten så jeg tyr til postafen nå

Nei, de gies ikke til migrenepasienter. Det må være mer alvorlig sykdom som kreft. 
Sist betalte jeg 500 for 10, det er en stund siden så vet ikke nå. 
Postafen er det jo bare å ta, de kan fungere fint og er jo også reseptfrie mener jeg

Skrevet
Forvirret23 skrev (14 minutter siden):

Nei, de gies ikke til migrenepasienter. Det må være mer alvorlig sykdom som kreft. 
Postafen er det jo bare å ta, de kan fungere fint og er jo også reseptfrie mener jeg

Det er jo rart når prisen aldri har vært så høy så vidt jeg kan huske. Jeg har brukt zofran på og av i mange år og har aldri betalt så mye. Scroller du nederst på denne siden ser du at 8 mg og en pakke med 10 koster 335 kr, og 4 mg 244 kr. 

De fleste har ikke så hyppige anfall at dette blir en voldsom utgift :)

Anonymkode: efcee...6b4

Skrevet
Forvirret23 skrev (17 minutter siden):

Du kan få det på blå, men da etter individuell søknad. Jeg har det på blå for migrene :) 

Skrevet

Afipran er et alternativ. Det fungerer delvis på meg, men nå har jeg ekstrem migrene der jeg er konstant kvalm i mange dager.

Anonymkode: f46eb...bd4

Skrevet

Bare fortell legen at du har blitt veldig kvalm under anfall og om det finnes noe å gjøre med det. Jeg fikk Afipran mot kvalme, funket som bare det.

Anonymkode: 92d43...b34

Skrevet

Afipran er helt nødvendig for meg når jeg får mine få anfall iløpet av året. Den kveler kvalmen nesten helt, og jeg klarer faktisk å ha en tålig grei dag selv om jeg har migrene. 

Skrevet

Det er mange som har nytte av kvalmestillende.

For meg er det avgjørende å ta triptaner tidlig i anfallet. Venter jeg for lenge, inkluderer det ekstrem kvalme. 

Anonymkode: 014f3...4ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er jo rart når prisen aldri har vært så høy så vidt jeg kan huske. Jeg har brukt zofran på og av i mange år og har aldri betalt så mye. Scroller du nederst på denne siden ser du at 8 mg og en pakke med 10 koster 335 kr, og 4 mg 244 kr. 

De fleste har ikke så hyppige anfall at dette blir en voldsom utgift :)

Anonymkode: efcee...6b4

Som jeg skrev så er det en stund siden jeg har kjøpt det, prisen kan ha endret seg. 
Blir en voldsom utgift når du er 20-30 anfall i måneden. Som regel de med kronisk som har størst behov. 

Sawyer skrev (41 minutter siden):

Du kan få det på blå, men da etter individuell søknad. Jeg har det på blå for migrene :) 

Så bra, legen min sa det ikke var vits å søke, men da skal jeg få han til å søke. Fikk ikke på blå når jeg hadde hyperemesis engang 🥴

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...