AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har en pakke på vei som ble tollklarert for 6 dager siden. Denne pakken skal bli levert med helthjem, men pakken har enda ikke ankommet helthjem sin terminal. Har betalt moms/toll i nettbutikken, og har mottatt pakker derfra før uten noe problemer. Noen som har opplevd at det tar så lang tid fra tollklarering til terminalen før? Anonymkode: 5f798...71a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Ja, tollvesenet og posten er et mareritt å forholde seg til. Jeg har i to måneder prøvd å returnere et produkt som er kjøpt på ebay. Ingen problemer med selgeren. - Jeg førte på vekt, innhold, antall og pris på pakken ved hjelp av ansatt i posten/REMA. - Fikk melding om at de manglet pris og innhold. Standardtekst. - Jeg fyllte møysommelig ut en proforma invoice med pris, innhold og at det var en returnert vare. Et kamera til 20 000,-. - Fikk ny melding om at de manglet dokumentasjon. Pris og innhold. - jeg sendte samme dokument på nytt, og sa beklager: Jeg vet ikke hva annet jeg kan sende. - Pakken ble sendt til Spania. Det tydet vel på at den var godkjent av tollen? - Den lå i Spania i 3 uker. Jeg gikk inn påden labyrintiske nettsiden til spansk post. Den prøver å sende deg i sirkel, men jeg fant en vei inn til slutt og spurte hva som var feil. De manglet dokumentasjon. Jeg fant ingen måte å sende den, for da må man ha spansk telefonnummer. Fikk allikevel beskjed om at "saken var løst" - Pakken er tilbake i Norge fant jeg ut.... - Jeg har sendt dokumentasjon for tredje gang og ber tynt om de kan være så snill og si hva de mangler. Resultatet etter to måneder er nok at garantien går ut før jeg får sendt den til butikken. Jeg taper 20 000,-😟 Resultatet er at jeg hater posten og tollvesenet intenst. Jeg ønsker dem alt vondt. Jeg har helst sikkert gjort noe feil, men hva? Jeg fikk aldri svar fra et menneske. All kommunikasjon så it til å være automatisk genererte meldinger. Anonymkode: a8655...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå