Gå til innhold

Åååh! Nå er det bare ETT år igjen av Windows 10


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14. oktober 2025 er det OVER!

Hva skal DU gjøre da? Bytte til Linux?

Anonymkode: 6101d...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har byttet til Linux for lenge siden, det kan anbefales.

Anonymkode: 801cd...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører fremdeles Windows 7 på laptopen…mange programmer som ikke virker lengre, kan man si! 

Anonymkode: 1e20a...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må antakeligvis kjøpe ny pc😔 det er noe man må gjøre for å klargjøre pc med windows 10 slik at den kan bruke windows 11, og det får jeg ikke til på min pc 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ærlig talt litt usikker, men antar jeg bytter til Ubuntu. Får se om det seiler opp noen lovende alternativer i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er "over" sier du, mener du at fra da av (okt neste år) så vil ikke Microsoft lenger legge ut oppdateringer av det? Det er jo ikke sånn at det slutter å virke med en gang?

Anonymkode: 5d5f9...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint å ha det en stund etter at Microsoft slutter å sende ut oppdateringer. Det slutter ikke å virke på dagen og det tar nok litt tid før du skal ha et nytt program som ikke er kompatibelt med Windows 10.

Anonymkode: 866ed...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når det er "over" sier du, mener du at fra da av (okt neste år) så vil ikke Microsoft lenger legge ut oppdateringer av det? Det er jo ikke sånn at det slutter å virke med en gang?

Anonymkode: 5d5f9...6a8

Problemet er at sikkerhetsoppdateringene uteblir, og da blir det risikosport å ha maskinen eksponert for nettet. Hvis den bare brukes offline er det ikke noe problem (kjenner en fyr som mikser lyd på en XP-maskin, og en annen som spiller gamle spill på Windows 98), men for de fleste er det jo nettopp nettleseren de bruker mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt byttet til Apple. Skjønner ikke at folk gidder å styre med de der tunge, treige, ustabile og bråkete windows maskinene. 

Anonymkode: 13ea8...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 11... Kan ikke huske sist jeg hadde en pc med Windows 10. Må være tre år siden, eller noe.

Anonymkode: 30d82...0c3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å gjøre noe. Det er uaktuelt å kjøpe ny PC med dagens priser, og den jeg har funker til både spill og annet. Prosessoren er inkompatibel med W11, så da blir jeg der jeg er.

Anonymkode: 4e308...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Kubuntu på jobb og privat, og er svært fornøyd med det 👍

Anonymkode: aa3e0...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 18.32):

14. oktober 2025 er det OVER!

Hva skal DU gjøre da? Bytte til Linux?

Anonymkode: 6101d...8be

Man kunne oppgradert til Windows11, om hovedkort og CPU støtter TPM2.0 og har UEFI bios

Microsoft står fortsatt hardt på kravet om TPM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Man kunne oppgradert til Windows11, om hovedkort og CPU støtter TPM2.0 og har UEFI bios

Microsoft står fortsatt hardt på kravet om TPM? 

Som regel er det CPU det står på. Ble ærlig talt litt overrasket da, i 2021, Veslemjuk kunne fortelle meg at min laptop fra 2018 var for gammel for Windows 11. Så gniene har de aldri vært på OS-oppgraderinger, så da blir det vel fort Linux neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...