Gå til innhold

Invitere ekskone i felles barn sin bursdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter litt med å se om jeg er urimelig eller om mannen er det. 
vårt felles barn har bursdag nå snart. Jeg ønsker å invitere familie (min, mannen sin er i utlandet) men dette vil ikke mannen. Han vi heller invitere noen venner av han og moren til sitt særkullsbarn. 

Hans argument for å invitere ekskone er st det er jo familien til særkullsbarnet. Men det jeg da sliter med er at han som faktisk har bursdag ikke får feire med sin familie. Hvorfor skal det gå utover ham at far har et særkullsbarn som har fått feire sin bursdag med sin familie? 

Jeg har prøvd å foreslå at vi kan invitere alle enten i to omganger eller sammen men dette vil ikke mannen. 

Anonymkode: 7443f...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans ekskone er vel ikke i slekt med deres felles barn. Hun er vel knapt nok til stede i barnets liv?

Anonymkode: 6ec2a...987

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hans ekskone er vel ikke i slekt med deres felles barn. Hun er vel knapt nok til stede i barnets liv?

Anonymkode: 6ec2a...987

Det er det jeg mener også. Derfor synes jeg det blir mer naturlig om familien til barnet som har bursdag kan komme, eventuelt at ekskone også kan komme. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å inkludere hans ex kone viss de har god kontakt og fortsatt inkluderer hverandre i ting som har med familie og gjøre. Men hvorfor ikke din familie skal inkluderes, virker rart og unaturlig. Besteforeldre bør jo inkluderes før ex kone. Hans venner kan jo også inkluderes men er jo ikke det som er øverst på lista i familie bursdag.

Anonymkode: 5e374...cb2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo barnet sin bursdag som skal feires. Da inviterer dere selvsagt familien, venner og nære relasjoner til barnet. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei. Jeg sliter litt med å se om jeg er urimelig eller om mannen er det. 
vårt felles barn har bursdag nå snart. Jeg ønsker å invitere familie (min, mannen sin er i utlandet) men dette vil ikke mannen. Han vi heller invitere noen venner av han og moren til sitt særkullsbarn. 

Hans argument for å invitere ekskone er st det er jo familien til særkullsbarnet. Men det jeg da sliter med er at han som faktisk har bursdag ikke får feire med sin familie. Hvorfor skal det gå utover ham at far har et særkullsbarn som har fått feire sin bursdag med sin familie? 

Jeg har prøvd å foreslå at vi kan invitere alle enten i to omganger eller sammen men dette vil ikke mannen. 

Dette her er jo høl i huet. Far til ungen skal ikke få være  med, men ex kona til  nåværende  mann skal være med.  Hadde vel spurt min mann om han hadde slått seg i hodet med de kravene der

Anonymkode: ce8df...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Mannen og eks har et turbulent forhold men han ønsker å ordne opp i dette. Men jeg tenker kanskje dette ikke er rett anledning til å ordne opp. Samtidig har jeg egentlig sagt at det er greit dersom vi kan invitere familie også. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke eks-kona komme hvis din familie kommer? Det høres ut som om det er din familie han vil unngå. Hans venner kan jo bes i en annen anledning. 

Anonymkode: fd88d...65d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen din ønsker ikke at deres felles barn skal feire bursdagen sin med din familie? 

Om jeg forsto rett? 

Hvorfor? Det virker jo helt urimelig og merkelig.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterer kun nær familie av barnet som har bursdag, og aldri forelder av særkullsbarn. Vi inviterer også kun venner som er fadder til barnet, men er man mye sammen med venner når barnet er til stede er jo det også helt innafor.

Anonymkode: 76542...625

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takk for svar. Mannen og eks har et turbulent forhold men han ønsker å ordne opp i dette. Men jeg tenker kanskje dette ikke er rett anledning til å ordne opp. Samtidig har jeg egentlig sagt at det er greit dersom vi kan invitere familie også. 

Skjønner at han vil ha et godt forhold til ekskona, det er alltid lurt med tanke på videre samarbeid. 

Men bursdagen til ungen hans, er ikke rett sted og tid. Kan ikke forstå at ekskona i det hele tatt vurderer å komme heller. 

Anonymkode: d3c84...240

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Mannen din er ikke engang hjemme i bursdagen til barnet sitt, men vil at du skal invitere noen kompiser av ham? Dette er jo bare helt merkelig? 

Anonymkode: 82649...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helt merkelig. 

Bursdagsbarnet skal ifølge far - IKKE får feire sin bursdag med sin familie, altså besteforeldre evt tanter/onkler/søskenbarn på mors side. 

Derimot skal ex til far komme, sammen med noen venner av far? Men ikke familien til barnet??

Aldri i verden om jeg hadde godtatt dette. Greit nok at dere også kan invitere andre enn kun mors familie, men jeg hadde ikke godtatt at barnets besteforeldre etc IKKE skulle inviteres. Hvorfor far skal ha vetorett her forstår jeg heller ikke - kompromisset er naturligvis at alle inviteres (selv om jeg personlig syns fars gjesteliste er utrolig sær, det er BARNET som har bursdag, ikke far….)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Han vil ikke ha familiebursdag for din familie men hellere for eksen og vennene hans? Det er VELDIG merkelig. Har du spurt han hvorfor han ikke mener ditt barn skal få treffe din familie til bursdagen sin? Men derimot masse som ikke er i slekt og antakelig knapt kjenner barnet? Hva slags protest er dette??

Foreslår to selskaper der du naturligvis bare arrangerer, baker og lager mat til det ene. Så får han fikse det andre helt selv.

Anonymkode: d85fa...075

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo virkelig ikke rart at bursdagsinvitasjoner og ekskludering foregår når dette er problematikken blant voksne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du helt seriøst at far ikke ønsker at barnets besteforeldre og annen familie skal komme og feire bursdagen, men at heller kompiser og eksen hans skal komme?? Det er jo helt absurd og noe av det merkeligste jeg har lest her inne, og det sier endel.

Jeg hadde satt foten ned og invitert familien, for noe annet hadde vært helt feil! 

Greit at han vil ha et ok forhold til eksen, men dette er ikke plassen å gjøre det på.

Vær så snill, for barnets del, og inviter dem som er naturlig å invitere. 

Anonymkode: ebae8...785

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo helt greit å invitere familie av særkullsbarn, men hvorfor i alle dager skal ikke bursdagsbarnet få invitere sin egen familie også?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sliter du med å se at han er riv, ruskende urimelig? 

Anonymkode: fd88d...65d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du nå er begynt å se hvorfor hans forrige forhold tok slutt og hvorfor samarbeidet mellom ham og eks ikke fungerer. Han er jo helt på jordet!

Han vil på fullt alvor nekte felles barn å få ha sine besteforeldre i bursdagen sin. Og istedenfor at barnet skal få oppleve at også besteforeldrene feirer barnet, så mener far at det er en god idé å invitere sin eks, en kvinne bursdagsbarnet ikke kjenner, samt fars kompiser.

Dette tror jeg bare er begynnelsen av hva du faktisk kommer til å oppleve i dette forholdet, Ts.

Av nysgjerrighet - hvordan fungerer denne mannen din ellers, som partner, som far?

Anonymkode: 7b6ff...851

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Far kan ha sitt eget party med kompiser og ekskoner, barnet trenger kanskje ikke delta engang? 

Anonymkode: 50a15...c52

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...