AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #61 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er helt sprøtt at noen her kan mene at TS har lipødem ut fra en kommentar fra kollega, beskrivelsen her og bildene. Det er jo helt normalt at kvinner har fett på hofte og lår, kvinnekroppens hormoner programmerer cellene våre til å lagre fett i disse områdene. Cellulitter er helt vanlig, og noe ømhet når man trykker på områder med fettansamlinger er også helt normalt! Jeg synes der virker som at TS har et oppheng på dette, noe som ikke er så rart etter kommentaren hun fikk og hvordan folk her svarer. Anonymkode: 6e1f3...608 Takk. Jeg håper jo at det er feil, men har tenkt mye på det de siste dagene. Trodde jeg bare hadde en veldig kvinnelig figur, men så viser det seg at det kanskje er en sykdomstilstand... Ts Anonymkode: 548fd...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #62 Del Skrevet 18. oktober 2024 Minner meg om da jeg fikk D-vitaminmangel, og observerte at få rundt meg tok d-vitamintilskudd, og preachet nok litt mye om at de burde sjekke seg/ta d-vitamin... Eneste som gjør at jeg stusser på deg er ømheten du snakker om? Det er vel ikke helt normalt. Anonymkode: 4ec77...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #63 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Minner meg om da jeg fikk D-vitaminmangel, og observerte at få rundt meg tok d-vitamintilskudd, og preachet nok litt mye om at de burde sjekke seg/ta d-vitamin... Eneste som gjør at jeg stusser på deg er ømheten du snakker om? Det er vel ikke helt normalt. Anonymkode: 4ec77...9a7 Ja, jeg er litt usikker på hva som menes med ømhet. Jeg har ingen smerte- eller tyngefølelse. Bena mine kjennes tvery imot veldig lette med mindre jeg er støl, men så er jeg jo også i ganske god fysisk form. Jeg har noen sprengte blodkar på hoftene. Lurer på om det er de som gjør at det kan være litt ømt å trykke på lårene? Samtidig er de i seg selv kanskje et symptom på lipødem? De er så små at de er nesten usynlige, men de er ømme/såre å trykke på. Ts Anonymkode: 548fd...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #64 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 22.38): Det er ingen som har smalt skjelett 🤦🏻♀️ det er det som legger seg utenpå som er genetisk Anonymkode: 836a3...bf2 Dette stemmer ikke, nå blander du kortene. At vekten på skjelettet ikke avviker stort på to individer på samme høyde er en ting, men det er selvfølgelig store forskjeller på hvordan skjelettet er satt sammen. Selvfølgelig finnes det mennesker som har brede skuldre, smale hofter, smale skuldre, brede hofter, lange armer, lange bein, korte armer, kort rygg, lang rygg osv osv. Venninna mi og jeg er like høye, veier ca det samme men hun bruker 65 i bh. Jeg bruker 75, fordi brystkassa vår er utrolig forskjellig bygd. Hun er mye smalere enn meg i overkroppen og ser markant mindre ut enn meg. Midja hennes er mye smalere. Samtidig har jeg ganske mye lengre bein enn hun har, og hennes bukser er for korte for meg. Dette blir veldig tydelig når vi låner hverandres klær. At det ikke et noe som heter tung beinbygning er noe annet. Men det går helt fint å være smalt eller bredt bygget. Selvfølgelig. Anonymkode: 8b982...da5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #65 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 19.47): Hva tenker dere om denne kroppen her mht lipødem? Vet at hun har fikset på ting og nok har manipulert figuren sin gjennom fettsuging, men hvis man har denne figuren naturlig, er det da symptom på lipødem i stadie 1? Jeg har litt slankere legger og ankler enn henne og mer cellulitter (enn det som fremkommer på bildet, i hvert fall). Ellers er det veldig likt. Ribbeina er selvfølgelig ikke SÅ synlig når jeg ikke strekker meg, men de synes litt når jeg står vanlig også. Ts Anonymkode: 548fd...0f6 Jeg har diagnose lipødem og beina mine ser nærmest KLISS LIKE ut som på dama på dette bildet! Jeg er forresten veldig tynn, 1.70m høy og veier 51kg. Så det er ikke noe mer overflødig fett å tære på i mitt tilfelle. Folk nekter ofte å tro at jeg kan ha lipødem, nettopp fordi de fleste bilder som publiseres er av pasienter med grad 3-4. Anonymkode: 4d23e...bb6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #66 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg begynte også å lure på om jeg hadde det. Jeg er med i en fb-gruppe der de fleste er amerikanere, og der slenges den diagnosen ut hele tiden. Bestemte meg for å sjekke det ut, beina mine holder veldig på fett, og jeg ble redd det skulle blir verre over tid. Jeg fikk ganske kjapt avkreftet dette av en spesialist. Mennesker har ulike kropper! Uansett: har du ikke spesielt smerter og problemer med det så vil behandlingen være lite motiverende for deg - gå med kompresjon så mye som mulig (også på natten), strenge dietter og dyre operasjoner. Anonymkode: d7da6...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #67 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 16.29): Jeg har diagnose lipødem og beina mine ser nærmest KLISS LIKE ut som på dama på dette bildet! Jeg er forresten veldig tynn, 1.70m høy og veier 51kg. Så det er ikke noe mer overflødig fett å tære på i mitt tilfelle. Folk nekter ofte å tro at jeg kan ha lipødem, nettopp fordi de fleste bilder som publiseres er av pasienter med grad 3-4. Anonymkode: 4d23e...bb6 Oi, det er den figuren jeg også har. Slankere ankler og litt mer fett, men jeg er rundere enn henne. Anonymkode: 5f17e...e59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #68 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Oi, det er den figuren jeg også har. Slankere ankler og litt mer fett, men jeg er rundere enn henne. Anonymkode: 5f17e...e59 Har du tyngdefølelse og smerter i bena? Får blåmerker av "ingenting", og huden på leggene er dekket av blå spindelvevsårer? Disse er nemlig mine fremste symptomer. Man kan selvsagt ha kraftige legger/bein uten at det er noe som helst sykelig ved det. Men ved lipødem føles det ikke bra😑 Anonymkode: 4d23e...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #69 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 20.54): Jeg vil ikke legge inn bilde av meg selv, men fant bilder av en kjendis med ganske lik figur: Ts Anonymkode: 548fd...0f6 Det der ville ikke jeg kalt timeglass figur akkurat Anonymkode: 33472...8e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 22. oktober 2024 #70 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det der ville ikke jeg kalt timeglass figur akkurat Anonymkode: 33472...8e3 Helt enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #71 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du tyngdefølelse og smerter i bena? Får blåmerker av "ingenting", og huden på leggene er dekket av blå spindelvevsårer? Disse er nemlig mine fremste symptomer. Man kan selvsagt ha kraftige legger/bein uten at det er noe som helst sykelig ved det. Men ved lipødem føles det ikke bra😑 Anonymkode: 4d23e...bb6 Ikke tyngde, men noe smerter ja, blåmerker ja, spindelvev ja. Sliter med blodomløpet og har trent veldig lite, så har dumt lite muskler. Har trodd det var venene og dårlig vedlikehold som var grunnen til vonde legger en gang i blandt. Skal høre med legen om det kanskje kan være at jeg også har dette. Lipødem høres så tungt ut, og ikke minst dyrt. Anonymkode: 5f17e...e59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #72 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hei, dere, Ts her. Tror jeg egentlig bare kan stoppe denne tråden nå og innrømme at dette var et eksperiment for å teste om folk er så stygge med Ts og andre mennesker som jeg fryktet. Jeg la inn informasjon om "meg" som i mine øyne passer veldig mange kvinner uten lipødem. Ville også teste om kvinner snakker ned timeglassfigur, siden jeg vet at dette er den foretrukne kroppsfasongen for de fleste menn. Dere innfridde virkelig. P.S: I virkeligheten har jeg en helt normal, norsk kropp, men skulle gjerne hatt hofter som kvinnene jeg postet bilder av. Anonymkode: 548fd...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #73 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei, dere, Ts her. Tror jeg egentlig bare kan stoppe denne tråden nå og innrømme at dette var et eksperiment for å teste om folk er så stygge med Ts og andre mennesker som jeg fryktet. Jeg la inn informasjon om "meg" som i mine øyne passer veldig mange kvinner uten lipødem. Ville også teste om kvinner snakker ned timeglassfigur, siden jeg vet at dette er den foretrukne kroppsfasongen for de fleste menn. Dere innfridde virkelig. P.S: I virkeligheten har jeg en helt normal, norsk kropp, men skulle gjerne hatt hofter som kvinnene jeg postet bilder av. Anonymkode: 548fd...0f6 Hva er norsk kropp? Anonymkode: 919a0...c36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #74 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei, dere, Ts her. Tror jeg egentlig bare kan stoppe denne tråden nå og innrømme at dette var et eksperiment for å teste om folk er så stygge med Ts og andre mennesker som jeg fryktet. Jeg la inn informasjon om "meg" som i mine øyne passer veldig mange kvinner uten lipødem. Ville også teste om kvinner snakker ned timeglassfigur, siden jeg vet at dette er den foretrukne kroppsfasongen for de fleste menn. Dere innfridde virkelig. P.S: I virkeligheten har jeg en helt normal, norsk kropp, men skulle gjerne hatt hofter som kvinnene jeg postet bilder av. Anonymkode: 548fd...0f6 Øh. Hvem har "snakket ned" timeglassfigur? Bare fordi folk kommenterer at hun kjendisen (aner ikke hvem det er) du postet bilde av IKKE har timeglassfigur? Anonymkode: f3382...0e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #75 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei, dere, Ts her. Tror jeg egentlig bare kan stoppe denne tråden nå og innrømme at dette var et eksperiment for å teste om folk er så stygge med Ts og andre mennesker som jeg fryktet. Jeg la inn informasjon om "meg" som i mine øyne passer veldig mange kvinner uten lipødem. Ville også teste om kvinner snakker ned timeglassfigur, siden jeg vet at dette er den foretrukne kroppsfasongen for de fleste menn. Dere innfridde virkelig. P.S: I virkeligheten har jeg en helt normal, norsk kropp, men skulle gjerne hatt hofter som kvinnene jeg postet bilder av. Anonymkode: 548fd...0f6 As if. 😂 Anonymkode: 76699...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå