Tja0 Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Hei:) sliter som sagt med en sf, anorexia. poliklinisk har ikke hatt nok effekt enda, eller mer manglende grunnet ambivalens. henvist til dagtilbud, men det virket for "åpent" til at jeg tror jeg vil klare å holde meg til å bli bedre etter jeg var der å hørte litt. Ble mye sosialt der også som jeg sliter med fra før av, som jeg tviler vil gjøre det noe lettere. Noen som har erfaring med ønsket døgnbehandling istedenfor? For da blir det mer rett frem uten å egentlig ha noe valg, så blir på en måte mindre styr med å finne loopholes å fremdeles gå ned i vekt grunnet ambivalensen og manglende motivasjon akkurat nå. Er det noe som hadde blitt sett på som rart? ingen ønsker jo døgnbehandling (eller?), men det er jo enten det eller dagtilbud som jeg mest sannsynlig vil takke nei til, og etterhvert sikkert tvungen hvis jeg sier nei til alt om det skulle komme til det. takk for svar ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Bedre å prøve frivillig før det blir tvang hverfall. Anonymkode: 9654e...559
Tja0 Skrevet 15. oktober 2024 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bedre å prøve frivillig før det blir tvang hverfall. Anonymkode: 9654e...559 ja litt det jeg også tenker, men syntes det å ønske døgn blir litt feil av en eller annen grunn. får drøfte det litt med psykologen se hva h*n sier, takk:)
Christina82 Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 Kjære trådstarter, Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd. Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Med omtanke og hilsen Christina82, mod 1
Anbefalte innlegg