Gå til innhold

Har du funnet tilbake til eksen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vil jeg gjerne høre om det!

hvordan var prosessen fra dere avsluttet til dere fant sammen igjen?

Jeg trenger håp.

Anonymkode: d4e7f...a43

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått tilbake til eksen. Han var utro og gjorde mye dritt bak ryggen min. Jeg var egentlig ferdig med han, men gikk tilbake til han da han hadde «levd livet» i noen måneder. Vi går til parterapeut og har barn sammen. Om det var lurt av meg, vet jeg ikke. Det vil tiden vise.

• Hjerte 2
Skrevet

Hva tenker du vil bli annerledes denne gangen? Jeg forstår at mange ønsker et nytt forsøk, men det er jo ikke nødvendig å prøve på mer av det samme? Er det du som angrer på å ha gjort det slutt, og angrer deg? Eller er det han/hun som gjorde det slutt, og hvorfor?

Det hadde vært vanskelig for meg å ta tilbake en eks som angrer seg. Tilliten hadde vært så tynnslitt at jeg ville hatt store problemer med å stole på deg igjen.

Om han/hun gjorde det slutt, og du har innsett at han faktisk gjorde riktig ved å gjøre det slutt med deg. At det er en endring som må til som du er villig til å endre på. Så hadde i alle fall jeg vært villig til å gi deg denne sjansen. Men det betyr i så fall at du faktisk vet hvorfor det ble slutt, ikke at du bare tror du vet. 

Har dessverre bare to dårlig erfaring med dette, hvor jeg tok tilbake to ekser flere ganger. Da var jeg ung, og baserte det bare på at de ønsket det så sterkt. Men det var som å se det første feilede forsøket om og om igjen. Men jeg tror absolutt det er mulig å finne tilbake til sin eks

Anonymkode: 6b440...674

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jepp, 2 forskjellig ekser. De ville ha meg tilbake og skulle bli sååå mye bedre. Det ble det selvfølgelig ikke. Ble slutt av akkurat de samme grunnene.

Folk endrer seg sjeldent

Anonymkode: 36231...cc9

• Liker 2
Skrevet

En gang, men merkert fort hvorfor jeg gikk fra henne. Funker svært sjelden dette, men noen unntak finnes 

Anonymkode: 63678...251

Skrevet

Jeg skulle gjerne fått tilbake eksen min. (Men det er det ingen sjans for, i alle fall ikke nå) Jeg behandlet henne dårlig, var mye sur mot henne, og småklagde mye. I den perioden hadde jeg det ikke godt med meg selv, og var deprimert. Jeg gjorde det slutt. 

Jeg innser nå etterpå, etter å ha jobbet mye med meg selv, mye av det jeg gjorde galt, har endret meg voldsomt som person i den prosessen, og tror jeg ville vært en helt annen om jeg fikk et nytt forsøk. (Og det ville jeg jobbet beinhardt med å være) Men, jeg får dessverre ikke sjansen. 😔 (jeg er en helt annen person i hverdagen nå, uten henne også, så jeg har genuint endret meg til det klart bedre) 

Anonymkode: 1b7bb...b4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trenger håp.

Ikke funnet tilbake til exen. Måtte finne ny dame, og det er fint. Exen er opptatt og bor sammen med bror min. 

Anonymkode: 3aa3a...5fe

• Hjerte 2
Skrevet

Vi gjorde det. Vært sammen i ca to år nå, og vi har det utrolig bra og mye bedre enn vi noen gang har hatt før (var sammen i mange år før det ble slutt). Har dog krevd veldig mye innsats fra begge to, da vi har hatt tunge konflikter å jobbe oss igjennom. Men absolutt verdt det for vår del. 

Anonymkode: 72d07...31a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kunne aldri tenkt meg å bli kjæreste med eksen igjen.

Anonymkode: f7ecb...925

Skrevet

ja, to ganger. Skulle aldri gjort det. det varte i 13 år før vi endelig bestemte oss for at dette ikke var bra. 

Han trives som singel og jeg trives med å faktisk ha en kjæreste. 

Se litt på hvorfor det har blitt slutt, og se om det kan bli endringer? Stort sett går det fort tilbake i gamle spor. 

Anonymkode: 08a40...758

Skrevet

Ja. Giftet meg med han ett år senere og har barn sammen. Han lovte endringer og gjorde tiltak av eget initiativ for følge dem opp. Har vært slik siden. 

Anonymkode: 07366...500

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har gitt to menn en sjanse til. Første lovet å endre det som hadde fått meg til å gi ham opp, men endret ingenting, så det ble slutt igjen. 

Andre sverget på at han hadde reflektert godt gjennom hvorfor jeg gikk, og hadde innsett mye. Det hadde han helt faktisk også gjort, og vi er fremdeles gift nå, og de tingene som fikk meg til å gå er eliminert så godt at vi nå har et bedre forhold enn noen gang tidligere. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg trenger håp.

I mellomtiden ved brudd gikk han til psykolog et helt år mens jeg bare jobbet og ordnet med barnet. Han fremsto som en bedre mann, det viste seg å bare være et show. Står verre i det nå enn før. 

Anonymkode: f9460...641

Skrevet

Nei. Er jeg ferdig så er jeg ferdig. Da er det ingen vei tilbake...

Er såpass tilgivende, og gir mange sjanser i et forhold. Så blir jeg tatt for gitt så dør følelsene....

Skrevet

Jeg har faktisk begynt å date eksen min igjen nå.

Lang historie, men vi er på et bedre sted nå, begge har tatt grep, det som har vært til hinder er jobbet med og fjernet, og det ligger til rette for at vi kan få det til denne gang. Vi har begge gått til psykolog. Han trengte det. Han har virkelig ordnet opp masse i livet sitt.

Så jeg har jo troen sånn sett, vi har gjort jobben, vi har løst problemer, vi lytter til hverandre og er i sync. Men jeg er litt usikker også.

Selv om jeg har drømt om at vi skulle finne tilbake til hverandre, så er det litt sånn at nå som han er her, nå som jeg "har" han, så er det en ting jeg ikke har tenkt så mye over - det er at den gnisten er jo borte. Det er masse kjærlighet der. Men for å si det litt banalt, så er jeg ikke kåt på han. Og jeg føler ikke den energien tilbake fra han heller.

Kanskje det kommer når vi er ferdig med alle de tyngre samtalene, datene våre til nå bærer jo mer preg av å være en parterapi-time enn lystig. Men er redd jeg har vært helt besatt av at vi må finne tilbake til hverandre i så lang tid, og så har jeg ikke merket at jeg på et tidspunkt sluttet å drømme om å være i armene hans, og til slutt var mer besatt av en tanke enn en person. Hvis det gir mening.

Jeg vet ikke, men det er fremdeles tidlig her så.. 

Anonymkode: cfc7f...440

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...