AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Del Skrevet 15. oktober 2024 Sorry å si det. Men han lukter skikkelig ille, jeg vet flere syntes det. Det er ofte sur lukt, ikke direkte svette men rumpelukt/fiskelukt aktig. Det er ofte vedkommende kommer inn på pauserommet og jeg omtrent ikke klarer p være der. Idag luktet han tannråte, rett og slett tennene som begynner å lukte nå - var råtten lukt. Eller tror faktisk det kan komme fra magen. Bør man si ifra om dette? Merker de det ikke selv? Anonymkode: c78ff...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Del Skrevet 15. oktober 2024 Lite å gjøre med dette. Jeg pleier å ta en skjerf rundt nesen. Eller om jeg ikke har skjerf den dagen, da tar jeg høyhalset genser og ruller den opp over nesen. Forlat rommet evnt. Lykke til Anonymkode: b8947...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Del Skrevet 15. oktober 2024 Prøv å vær skånsom i allefall. Si det på tomannshånd og ha i bakhodet at det kan være snakk om omsorgssvikt i barndommen. Anonymkode: d930b...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Prøv å vær skånsom i allefall. Si det på tomannshånd og ha i bakhodet at det kan være snakk om omsorgssvikt i barndommen. Anonymkode: d930b...57a Ja det kan jeg se for meg også. Anonymkode: c78ff...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Prøv å vær skånsom i allefall. Si det på tomannshånd og ha i bakhodet at det kan være snakk om omsorgssvikt i barndommen. Anonymkode: d930b...57a Min eksmann ble før vår tid, tatt til side av sine kollegaer. Han levde under mild/moderat omsorgssvikt, men var ung voksen da. Han fikk den brutale beskjeden om at han måtte vaske seg. En ting han luktet, en annen ting var at han var møkkete. Klærne luktet. Han hadde ikke lært seg normal hygiene. I kombinasjon med fysisk møkkete jobb, var det tydelig. Kollegaene tok det pent opp med han, og forklarte han hva som var forventet og litt tips rundt det. Nå var det mye som var tegn på at ting ikke hadde vært på stell i oppveksten. Men han sa selv at han skulle ønske noen hadde tatt det opp 15år tidligere. Det er ikke kul beskjed å få. Men all ære til kollegaene hans som tok det pent opp. I den grad det kan tas pent opp. Anonymkode: ca98c...623 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Del Skrevet 15. oktober 2024 Du skal ikke si noe nei. Er du perfekt du da? Anonymkode: 52c7d...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 15. oktober 2024 #7 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skal ikke si noe nei. Er du perfekt du da? Anonymkode: 52c7d...66f Avsporing, det har ikke ts skrevet. Å ikke si noe er ganske det letteste, men det menneske det er snakk om kommer til å møte på flere utfordringer. Ha det vanskelig sosialt hvis vedkommende lukter så galt. Det kan være mange grunner til dette, men her burde leder steppe inn og ta den vanskelige oppgaven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 15. oktober 2024 #8 Del Skrevet 15. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min eksmann ble før vår tid, tatt til side av sine kollegaer. Han levde under mild/moderat omsorgssvikt, men var ung voksen da. Han fikk den brutale beskjeden om at han måtte vaske seg. En ting han luktet, en annen ting var at han var møkkete. Klærne luktet. Han hadde ikke lært seg normal hygiene. I kombinasjon med fysisk møkkete jobb, var det tydelig. Kollegaene tok det pent opp med han, og forklarte han hva som var forventet og litt tips rundt det. Nå var det mye som var tegn på at ting ikke hadde vært på stell i oppveksten. Men han sa selv at han skulle ønske noen hadde tatt det opp 15år tidligere. Det er ikke kul beskjed å få. Men all ære til kollegaene hans som tok det pent opp. I den grad det kan tas pent opp. Anonymkode: ca98c...623 Det var både vondt og fint å lese. Glad det ordnet seg for eksmannen din! Endret 15. oktober 2024 av Macro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #9 Del Skrevet 15. oktober 2024 Hannabanna skrev (7 minutter siden): Avsporing, det har ikke ts skrevet. Å ikke si noe er ganske det letteste, men det menneske det er snakk om kommer til å møte på flere utfordringer. Ha det vanskelig sosialt hvis vedkommende lukter så galt. Det kan være mange grunner til dette, men her burde leder steppe inn og ta den vanskelige oppgaven. Idiotisk og dytte denne personen foran seg og påstå at det er for hans skyld. Det er du som klager og da får du ha ryggrad til å stå for det. Jeg syns det er ubehagelig med parfymelukt og det er vond lukt for meg, er det greit at jeg sier fra? Jeg syns lukta av tøymykner er kvalm, er det greit å si fra og sitte å holde for nesa da? Anonymkode: 52c7d...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 15. oktober 2024 #10 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Idiotisk og dytte denne personen foran seg og påstå at det er for hans skyld. Det er du som klager og da får du ha ryggrad til å stå for det. Jeg syns det er ubehagelig med parfymelukt og det er vond lukt for meg, er det greit at jeg sier fra? Jeg syns lukta av tøymykner er kvalm, er det greit å si fra og sitte å holde for nesa da? Anonymkode: 52c7d...66f Jeg er ikke TS og har ikke klagd. Å ha ryggrad er å gi beskjed til personen i stedet for å sladre bak hans rygg. Og ja. Hvis den lukten gjør deg kvalm og du må være nær personen i mange timer hver dag så kan du så klart spørre høflig! Men mangel på Basic hygiene gjør at personen vil miste potensielle vennskap og omgangskrets. Hvordan dytter ts denne personen forann seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #11 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sorry å si det. Men han lukter skikkelig ille, jeg vet flere syntes det. Det er ofte sur lukt, ikke direkte svette men rumpelukt/fiskelukt aktig. Det er ofte vedkommende kommer inn på pauserommet og jeg omtrent ikke klarer p være der. Idag luktet han tannråte, rett og slett tennene som begynner å lukte nå - var råtten lukt. Eller tror faktisk det kan komme fra magen. Bør man si ifra om dette? Merker de det ikke selv? Anonymkode: c78ff...baf Ta det opp med sjefen deres.. Anonymkode: 52316...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 15. oktober 2024 #12 Del Skrevet 15. oktober 2024 En kollega sluttet å vaske seg/ dusje etter en livskrise, han byttet heller ikke klær (han hadde samme bukse+genser i to måneder, undertøy og sokker vet jeg selvfølgelig ikke noe om men kan ikke se for meg at det var daglig skift). Det ble tatt opp med leder som håndterte saken. Et annet sted jeg jobbet var jeg hovedverneombud og deltok på en lignende samtale (med leder) med en kollega vedr. kroppslukt og hygiene, etter klager fra de ansatte. Anbefaler å ta det med leder, dette er ikke noe du skal "ordne opp i" på eget initiativ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #13 Del Skrevet 15. oktober 2024 Hannabanna skrev (21 minutter siden): Jeg er ikke TS og har ikke klagd. Å ha ryggrad er å gi beskjed til personen i stedet for å sladre bak hans rygg. Og ja. Hvis den lukten gjør deg kvalm og du må være nær personen i mange timer hver dag så kan du så klart spørre høflig! Men mangel på Basic hygiene gjør at personen vil miste potensielle vennskap og omgangskrets. Hvordan dytter ts denne personen forann seg? Fordi du sier ikke fra for den stinkende personens feil men for din egen. ( ja , jeg vet du ikke er ts men jeg snakker om din mening) Anonymkode: 52c7d...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #14 Del Skrevet 15. oktober 2024 Om vi kjenner noen godt, bør vi kanskje ta det opp med dem, så de slipper å få den samtalen på jobb. Anonymkode: 65fbd...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 15. oktober 2024 #15 Del Skrevet 15. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi du sier ikke fra for den stinkende personens feil men for din egen. ( ja , jeg vet du ikke er ts men jeg snakker om din mening) Anonymkode: 52c7d...66f Hvor i løpet av mine innlegg har jeg skrevet at jeg ville si ifra for min egen del? Hvis jeg stinket ville jeg heller at noen hadde sagt det til meg enn at andre skulle snakke om det bak min rygg. Jeg ville heller ikke fremstå som en person som ikke kan ta vare på meg selv, som sagt det kan være omsorgssvikt og personen har ikke lært seg dette. Mener du at det er bedre at ingen sier ifra, og så bli personen utsatt for baksnakking og at folk trekker seg unna, personen får problemer med og ha venner og sosiale relasjoner. Så det er beste tenker du? Endret 15. oktober 2024 av Hannabanna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #16 Del Skrevet 15. oktober 2024 De gangene jeg har hatt en kollega med ekstrem kroppslukt, har jeg meldt ifra til sjefen som da har tatt det opp med vedkommende. Anonymkode: ed729...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #17 Del Skrevet 15. oktober 2024 Kan være periodontitt, (tannkjøtt betennelse) det stinker helt forferdelig. Hadde en venn som hadde det, det kunne kjennes på meters avstand. Kan også være mandelstener. Det lukter like grusomt. Kan være at han tørker klærne i kjeller/stengt rom, da blir det sur lukt. Hvordan du skal klare å formidle det på en forståelig og samtidig pen måte, aner ikke jeg. Kanskje to kolleger skal snakke om tannlege og at de har funnet en ny fantastisk munnskyll som gir god ånde og sitte i nærheten sånn at han hører samtalen eller noe… Mulig han ikke tar hintet heller. Anonymkode: 21e87...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå