Gå til innhold

Kraftig svimmelhet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg sliter med kraftig svimmelhet, kvalme og innimellom kaster opp. Kan ikke gå, stå, sitte eller ligge. Jeg blir kjempe dårlig og dette varer alt fra 2 timer - 10 timer. Kan komme flere ganger i uka og har  vart siden april…

svimmelheten er at hodet spinner og øynene går bakover (føles det ut som). 

Jeg har vært i kontakt med fastlege og dem mente krystallsyken. Naprapat mente det ikke er det. Så ble verre og da ble jeg hendvist til ØNH. 

var der nå og han sa at jeg ikke har krystallsyke men at dette må være noe annet. Var heller ingenting feil i ørene og jeg har god hørsel.

nå føler jeg at jeg blir gal her. Dette er så forferdelig men aner ikke hva jeg burde gjøre.  Ringte legekontoret så har legetime i morgen tidlig så får håpe at vi gjør noe annet for at dette skal løses.

har noen av dere opplevd dette? Eller har noen tips osv? 

hilsen en lei jente:(

Anonymkode: 0b58d...835

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være migrene. Kan også være jernmangel, lave blodverdier eller lignende. Har du tatt blodprøver?

Anonymkode: 7776c...ce6

Skrevet

Menieres f. eksempel. Få time til utredning, krev å få MR for å utelukke svulst.

Anonymkode: f41e7...61d

• Nyttig 1
Skrevet

Har tatt blodprøve og alt var fint. Han nevnte at det er nok ikke noe migrene greier:/

Skrevet

Jeg hadde det samme, fikk i forbindelse med covid. Fikk utelukket virus på balansenerven og krystallsyke hos kiropraktor, og fikk videre behandling der. Ble diagnosert med cervicoen svimmelhet, altså nakkesvimmelhet. Dette kommer av spenninger i nakken, kort fortalt.  

Klarte knapt sitte oppreist i 5 sekunder, det var veldig ille. Så søk opp kiropraktor der du bor som har svimmelhet som spesialfelt, og kom deg i behandling. Det tok 2-3 mnd før jeg merket vesentlig bedring. Måtte gjøre øvelser hjemme som fremprovoserte svimmelhet i tillegg til behandling. 

Hvis du ikke har tatt MR av hodet, så bør du gjøre dette for å utelukke noe der. 

Anonymkode: 10cc3...2c6

Skrevet

Kan dette være f.eks. diabetes? Kan dette ha noe med det å gjøre, noen erfaringer der? Må mye på do og er tørst også. 

En oppdatering fra lege: han mener dette er angst og at han ikke vil sende meg på MR… sa det ikke var vits..

Skrevet

Les om POTS. 

Anonymkode: b51df...230

• Liker 1
Skrevet

Jeg var som deg. Gikk til balansefysioterapeut. Hadde mange behandlinger.  Måtte tilbake en gang og etter det har jeg sjelden problemer. 
Klinikk for alle gikk jeg til. 

Anonymkode: ef570...63d

Skrevet

Jeg har fått MR basert på færre symptomer og mindre alvorlige symptomer enn det der. 

Hvordan er blodtrykket ditt når du har anfallene?

Anonymkode: 19650...344

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan dette være f.eks. diabetes? Kan dette ha noe med det å gjøre, noen erfaringer der? Må mye på do og er tørst også. 

En oppdatering fra lege: han mener dette er angst og at han ikke vil sende meg på MR… sa det ikke var vits..

Har legen din tatt blodprøver for å utelukke dette da? Symptomene dine høres ikke ut som diabetes, jeg tror mer på at du har spenninger i nakken, som også kan komme av angst. Så jeg anbefaler at du googler kiropakrator + krystallsyke eller svimmelhet der du bor, for du bør gå til noen som har dybdekunnskap rundt svimmelhet (har h*n krystallsyke som spesialfelt så går svimmelhet automatisk innunder det). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er kvinne ikke sant? Selvfølgelig mener han det  det er angst. 

Du må be om en grundig redegjørelse for h orfor han tror det er angst og hvorfor han er så sikker på at mr er umldvendig. Hvis han har rett så skal det være enkelt for ham å redegjøre og forklare deg. 

Skrevet

Har vært hos naprapat og fått behandling av nakke osv der. Men han sa det var ikke noe der han kunne se var problemet. Blodtrykket husker jeg ikke helt om jeg har tatt eller blodprøver som ser diverse i kroppen.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært hos naprapat og fått behandling av nakke osv der. Men han sa det var ikke noe der han kunne se var problemet. Blodtrykket husker jeg ikke helt om jeg har tatt eller blodprøver som ser diverse i kroppen.. 

Som oftest kan du se blodprøvesvar på furst.

Skrevet (endret)

Er kvinne ja. Jeg sliter psykisk så føler han skylder på angst fordi det er lettere.. 

Endret av Annonym_ung
Skrevet

Hvor mange behandlinger hadde du, og hva slags øvelser fikk du å gjøre hjemme? Du fikk link til konkret kiropraktor tidligere husker jeg, som har nakkesvimmelhet som fagfelt. Kiropraktor vil henvise deg til MR hvis h*n anser det som nødvendig. 

Skrevet
Annonym_ung skrev (Akkurat nå):

Er kvinne ja. Jeg sliter psykisk så føler han skylder på angst fordi det er lettere.. 

Hvis du sliter psykisk så er det jo ikke så rart at han tenker "angst". Angst kan sette seg sterkt i nakkemuskler og gi kraftig svimmelhet og kvalme. 

Skrevet
Annonym_ung skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig skylder han på det fordi det er enklest. Det kan selvfølgelig være angst, men han MÅ ha vitenskaplig belegg for å hevde at det er årsaken til så alvorlige symptomer. Jeg blir så svimmel at jeg er sengeliggende når jeg får panikkangst, men aldri ved vanlig angstanfall. Til gjengjeld er det slik at panikkafall normal ikke varer i mange timer. Angsten brenner seg ut når den makses.

Skrevet

Hos naprapat fikk jeg øvelser hjemme og hos han. Men ikke funket. Disse øvelsene har jeg gjort siden april.. null hjelp i det. 

Skrevet

Hos naprapat fikk jeg øvelser hjemme og hos han. Men ikke funket. Disse øvelsene har jeg gjort siden april.. null hjelp i det. 

Hvor mange behandlinger hadde du hos naprapat, og hva slags øvelser?

Naprapat og kiropraktor er ikke det samme, og en naprapat har ikke nødvendigvis dybdekunnskap i svimmelhet. Riktig type behandling er kjempeviktig. Her er det liste over flere kiropraktorer som har vestibulær/balanse/svimmelhet som fordypning. Ring klinikken for å spørre hvem som er best (forklar symptomene dine).

https://klinikkforalle.no/kiropraktor/kiropraktor-majorstuen?_gl=1*1xkym2t*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIocau98WkiQMVG12RBR0LPinqEAAYASAAEgJ-OPD_BwE

97923000 (Si du skal til avd Majorstuen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...