AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #1 Skrevet 15. oktober 2024 Hva forventer dere av partner som er i jobb/ studie skal bidra med under din mammapermisjon? Samboer mener han skal slippe bleier morgen og natt. Når han kommer hjem tar han bleier. Går ikke tur med baby, men passer mens jeg lager middag, evt. omvendt. han ønsker også å game hver dag, men jeg har satt en grense om at han må game etter vi har lagt oss, noe som gjorde han grinete. Jeg mistenker avhengighet, men han er helt uenig og ønsker ingen hjelp. Han trener hver morgen og må dra senest 6 for å få psrkeringsplass, og det ser ut til at dette trumfer å hjelpe til. Anonymkode: b74f0...6a2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #2 Skrevet 15. oktober 2024 Det kommer litt Ann på hvordan baby er. Ingen av våre har holdt oss våkne på natten, og jeg har derfor ikke hatt noe behov for å sove om morningen. Bleieskift var liksom ikke noe big deal, så hvem av oss som gjorde det om morningen kom Ann på hvem som bar baby ned (da gikk vi ofte rett på badet). Jeg tenkte det er viktigere at mannen kommer seg av gårde på jobb/trening om Morningen enn morgenstell, slik at han også kommer hjem tidligere. Jeg lagde alltid middag til mannen kom hjem, så spiste vi sammen. (Hadde baby i bæresele eller vippestol på kjøkkenbenken). Hvem som skiftet på de eller gjorde andre ting med de byttet vi på, men ofte gikk vi tur sammen etter middag, og når de ble større lekte vi med de i hagen eller på en lekeplass etc på ettermiddagen. Tid til gaming hver dag var uke en problemstilling, men jeg hadde jo reagert på om han var på fotballtrening hver kveld.. Anonymkode: 0cc81...91f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #3 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg hadde forventninger om at han var slik han var før. Han har alltid vært veldig huslig og omsorgsfull. Her har vi hatt 50/50 ca både med og uten barn. Både barn og hus er jo felles og noe vi er sammen om, så utenkelig at den ene av oss skal melde seg ut bare fordi den andre er i permisjon. Vi er gamere begge to, men det utgikk i stor grad første året. Det vi hadde av alenetid ville vi bruke sammen. Folk er veldig raske med å rope avhengighet ang gamere. Det kan være så enkelt som at han bare har meldt seg ut av familielivet og da blir gamingen alternativet. Uansett har du grunn til å være oppgitt og skuffa tenker jeg. Anonymkode: 38bbb...abc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #4 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde forventninger om at han var slik han var før. Han har alltid vært veldig huslig og omsorgsfull. Her har vi hatt 50/50 ca både med og uten barn. Både barn og hus er jo felles og noe vi er sammen om, så utenkelig at den ene av oss skal melde seg ut bare fordi den andre er i permisjon. Vi er gamere begge to, men det utgikk i stor grad første året. Det vi hadde av alenetid ville vi bruke sammen. Folk er veldig raske med å rope avhengighet ang gamere. Det kan være så enkelt som at han bare har meldt seg ut av familielivet og da blir gamingen alternativet. Uansett har du grunn til å være oppgitt og skuffa tenker jeg. Anonymkode: 38bbb...abc Jeg gamer selv, men det har jeg stoppet med for å ta meg av baby. Har sagt det er ok å game i helgene, og da er alt han snakker om hvor mye han gleder seg til gaming, spør hver dag om han kan game, ser på videoer om gaming etc. Jeg vil påstå det er en avhengighet da vi ofte krangler, han dropper ting (familiebesøk/ turer etc.) Anonymkode: b74f0...6a2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #5 Skrevet 15. oktober 2024 Gå tur med baby er da ikke noe man gjør for babyens skyld. Ønsker du å gå en tur kan du gjøre det. Ønsker han å gå en tur kan han gjøre det. Det er mer praktisk å ta med babyen, så slipper man at noen passer den mens man går tur. Anonymkode: d9532...70e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #6 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg forventer at vi er likestilte foreldre med felles ansvar for felles barn, og at vi begge gjør det som skal til for at vi begge to får så mange av våre behov som mulig dekket, uavhengig av hvem som jobber utenfor hjemmet på dagtid Anonymkode: 8fe97...a46 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #7 Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg gamer selv, men det har jeg stoppet med for å ta meg av baby. Har sagt det er ok å game i helgene, og da er alt han snakker om hvor mye han gleder seg til gaming, spør hver dag om han kan game, ser på videoer om gaming etc. Jeg vil påstå det er en avhengighet da vi ofte krangler, han dropper ting (familiebesøk/ turer etc.) Anonymkode: b74f0...6a2 Har han alltid vært slik eller har han blitt slik? Anonymkode: 38bbb...abc
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #8 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg forventet at vi begge skulle bidra med vår del. Jeg tok nettene i hverdagene siden han måtte tidlig opp, og hvis baby våknet tidlig på morgenen så tok han baby opp og passet på ham, skiftet bleie, la han i vippestol mens han gjorde sitt. Med mindre han ville ammes da. Så dro han på jobb og jeg var hjemme med babyen. Nå var jeg så heldig at han som regel sov mye, våknet bare opp et par ganger for å amme, leke litt, kose og så sovnet han. Så jeg fikk mye tid til å rydde hjemme, se på serier/filmer, ta trilletur, hvile osv. Men klart det var dager som var urolige og. Men da han kom hjem fra jobb var vi begge enige med at baby var nå vårt begges ansvar, og i helgene byttet vi på å våkne om natten, stå opp tidlig, bleieskift osv. Men nå var jo også faktisk interessert i å ta vare på og bli kjent med babyen han også da, han gledet seg jo til å komme hjem fra jobb og være med ham. Jeg har jo bondet med baby alle månedene jeg var gravid, og er hjemme med ham hver dag, så samboeren min var jo veldig på at han og ville bonde med baby. Var ikke snakk om å slacke unna. Altså, faren skal ikke ”passe på babyen mens mamma…“, han er ikke barnevakt - han er far! Han skal dra sin del av lasset, begge skal bidra. Anonymkode: 6c645...98b 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #9 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har alltid forventet at han skal bidra fordi han ønsker det, for meg og for våre barn. Vi har hatt noen småkrangler etter våkenetter, men stort sett løser vi alt gjennom velvilje og ønske om å gjøre det best for hverandre. Anonymkode: 13371...9bb
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #10 Skrevet 15. oktober 2024 Jeg går ikke rundt og har forventninger til folk. Aldri gjort det. Men han var en fantastisk hjelp. Jobba mye. Men var flink til å ta barna i helgene og fant på noe med dem slik at jeg fikk tid for meg selv. Han vet at jeg setter utrolig stor pris på å få tid alene. Han er ekstrovert så han elsker at det er full rulle rundt han. Var ikke sånn kjempe flink med hjemmet. Men han ryddet opp etter jeg laga mat. Men i den tiden så brydde jeg meg ikke så mye om hjemmet. Det kom når barna ble større og kunne hjelpe til mere. Og nå som barna er ute. Så er det veldig ryddig her. Hele tiden. Tar meg 5 min å rydde hver dag. Anonymkode: bb88a...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå