Gå til innhold

Barn av 80/90-tallet, feiret dere alle Halloween når dere var barn

AnonymBruker

Dere som var barn på 80/90-tallet: Feiret alle Halloween som barn?  

180 stemmer

1. 1. Har funnet ut at det var langt vanligere enn jeg trodde, men var min skole/mine venner og familie virkelig de eneste som ikke feiret?

• Ja, vi feiret med å samle inn snop fra folk "knask eller knep"-runde
      35
    • Ja, vi feiret, men på andre måter enn trick or treat. (Kan være Halloween-fest, film, gresskar eller annet)
      10
    • Vennene mine/klassekamerater feiret med snoperunde, men jeg fikk ikke lov/hadde ikke lyst
      2
    • Feiret ikke Halloween her vi bodde når jeg var barn på 90-tallet
      133

Anbefalte innlegg

Født i 89. Vi gikk halloween på barneskolen :) Gikk også julebukk.

Anonymkode: 1d16c...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Født i - 91, ingen feiret halloween der jeg bodde. 

Anonymkode: 32ca7...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På 80 tallet: Nei. Fra ca midten av 90 tallet; Ja 😊 Født i 1982.

Anonymkode: 7f933...3f2

Min datter er født i 90, og da hun begynte på skolen, begynte de også å gå Halloween. 

Hadde også en svær voksenfest i 96 hvor vi feiret Halloween. Første og siste gangen for meg, jeg orker ikke sånne dager ;) 

Anonymkode: 80e1d...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1992. Vi gikk knask eller knep, og hadde Halloween-fest.

Vi har aldri gått julebukk eller fått julebukk på døren.

Anonymkode: e7207...81b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Født i 92 vi feiret halloween flere ganger som store barn, altså fra 10 0r og opp. Mellomstor by. Husker det var litt mer fritt og de voksne snakket ikke så mye om regler med oss. Så vi gjorde knep som var ganske ille, tegnet med kull på veggene og såpe på vinduene.

Anonymkode: c3b07...149

Husker de «store guttene» i gata gjorde slike knep. Vi litt yngre jentene turte ikke. Men så fikk no snop hos alle, husker første året en gammel nabo ikke hadde noe så hun ga oss 200kr hver i stedet 😂 

Ingen var sure slik som i dag, alle var bare nysgjerrige på hva i huleste vi drev med. 
Da jeg begynte følge småsøsken rundt 2010 (har veldig attpåklatt søsken), var det myyyye mer sure grettne folk. Tror det er litt «in» blandt boomers å hate nye ting. 

Når folk begynner med tullet «HALLOWEEN ER IKKE NORSK. HER GÅR VI JULEBUKK» dust argument spør jeg dem «hvor lenge må vi holde på med noe før du aksepterer? For jeg har feiret halloween siden 1999. I 25år faktisk»

Endret av Jajakvinne12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født i 1983. Kan ikke huske at det var noe feiring av Halloween da jeg var barn. Har aldri gått knask eller knep. Kan heller ikke huske at andre gjorde det på den tiden. 

Anonymkode: e4fdd...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 87, feiret ikke før jeg fikk barn selv. Søstra født i 91 derimot, de begynte med trick or trent en eller annen gang på barneskolen.

Anonymkode: 9a8ed...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på 80-tallet. Kan ikke huske noe fra jeg var barn, men da vi kom til slutten av 90-tallet og var ungdommer begynte vi å ha Halloween-fester der vi pyntet huset og kledde oss ut.

Vi gikk julebukk i romjulen og hadde alltid karneval i februar.

Endret av Rosa Dartle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1988, gikk knask eller knep i 2000 😅

Anonymkode: 93706...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ble ikke Halloween vanlig i Norge sånn etter år 2010? Jeg er født i 1976, og hørte ikke om Halloween før sønnen min gikk i 1 klasse. Han er født i 2007.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at det er kommet så mange stemmer. Er visst ikke så uvanlig da, at man ikke feiret Halloween på 90-tallet.  

-ts 

Anonymkode: c7efa...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 83. Vi feiret aldri Halloween. Kan heller aldri huske at det var en greie på hverken skole eller i nærområdet i oppveksten. Tenkte vel det bare var noe de holdt på med i USA?  Den første Halloween festen jeg var med på, var på universitetet i 2003. Det er egentlig bare de siste 10 årene jeg har lagt merke til knask eller knep blant barna i nabolaget. Noe som bare er moro.

(Jeg vet at venninnene mine og meg hadde ELSKET Halloween i barndommen :fnise:.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1986, og Halloween var et ukjent konsept for oss. Født og oppvokst i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det gjorde vi, men var nok først på slutten av barneskolen/starten på ungdomsskolen. Rundt år 2000. Ikke noe før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å gå "knask eller knep", utkledd som noe skummelt, i 1.klasse i 1991. En venninne hadde bodd et par år i USA, og tok med tradisjonen hjem. De gjorde hele huset om til spøkelseshus, stelte i stand mat og underholdning og sendte oss ut på godterijakt. Feiret der i mange mange år. Gode minner.

Anonymkode: f5474...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 84. Feiret aldri halloween som barn/ungdom. Ikke gjorde andre på skolen det heller. Ikke var det noe markering på skolen heller. Halloween var noe man feiret i USA bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født 85. Kan ikke huske at Halloween blei feira før handelsstanden slo seg på det tidlig på 2000-tallet. Før det var det like amerikansk som Thanksgiving. 

Anonymkode: c74db...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...